اخبار داغ

در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی کوهپایه مطرح شد؛

وجود ۳۵۰ رشته قنات در کوهپایه امتیاز منحصر به فرد استان اصفهان/ بیشترین مراکز پرورش شترمرغ در کوهپایه قرار دارد

وجود ۳۵۰ رشته قنات در کوهپایه امتیاز منحصر به فرد استان اصفهان/ بیشترین مراکز پرورش شترمرغ در کوهپایه قرار دارد
رئیس اسبق جهاد کشاورزی کوهپایه گفت: بخش کوهپایه در بر دارنده ۳۵۰ رشته قنات است که یک امتیاز منحصر به فرد در استان اصفهان محسوب می شود که بیشترین جذب اعتبار هم مربوط به همین بخش بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حسن احمدی شامگاه گذشته در آیین تکریم و معارفه رئیس جهاد کشاورزی کوهپایه با اشاره به اهمیت مراکز خدمات، اظهار کرد: مراکز خدمات همیشه در نوک پیکان قرار دارد؛ از نظر رتبه بندی در ابتدا وزارتخانه ها، سازمان ها و مدیریت ها در پایان مراکز قرار دارند ولی از نظر کاری رتبه بندی از مراکز شروع می شود و هر کشاورز در مرحله اول به مراکز خدمات مراجعه می کند و سپس به مدیریت ارجاع داده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس پیشین جهاد کشاورزی کوهپایه افزود: در سیل اخیر هم این مسئله کاملا مشهود بود چرا که مراجعات مردم به سمت ما به عنوان مرکز خدماتی بود که با پیگیری های لازم اعتباراتی برای لای روبی قنوات سیل زده اختصاص یافت.

,

وی با اشاره به وسعت بخش کوهپایه، تصریح کرد: بخش کوهپایه یک منطقه بسیار وسیعی است که از کارخانه اسپیرال در شهرک سجزی شروع و تا گردنه ملااحمد ادامه دارد و از جاده هرند تا فشارک و ورتون، زفره ادامه دارد و این در حالی است که سطح کشاورزی منطقه کوهپایه به دلیل کویری بودن منطقه و کم آبی قابل توجه نیست.

,

رئیس پیشین جهاد کشاورزی کوهپایه با اشاره به حسن خلق پیامبر (ص)، عنوان کرد: مسوولان باید کاری که از دست خودشان بر می آید را انجام دهند و در انجام وظایف خود کوشا باشند ولی مهمتر از همه اخلاق و منش است.

,

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد کشاورزی کوهپایه در مدت ۹ سال خدمت خود، بیان کرد: با تلاش و پیگیری و اموزش توانستیم توسعه کشت پسته از ۱۲۰ هکتار به ۳۷۰ هکتار و کشت ۱۲ هکتار زعفران به صورت پراکنده را در بخش ایجاد کنیم.

,

احمدی با اشاره به تلاش برای حفظ باغات و درختان در سال‌های خشکسالی، اذعان کرد:  در سال‌های اخیر که بخش در خشکسالی به سر می‌برد آبرسانی به باغات با تانکر انجام شده است و جزء اولین مراکز در شهرستان اصفهان بودیم  که از چندین سال گذشته این اقدام صورت گرفته و هر سال با مشارکت مردم حداقل دو هزار 600 تا دو هزار و 700 سرویس آبرسانی انجام شده است و امسال هم در حال انجام است.

,

رئیس پیشین جهاد کشاورزی کوهپایه در ادامه گفت: در سال‌هایی که وضعیت بارش‌ها بهتر بود زراعت یک هزار و 500 هکتار گندم و جو و کشت یونجه و ... انجام شده و کاشت گیاهان دارویی در بخش نیز وجود دارد.

,

وی افزود: بخش کوهپایه متشکل از چهار دهستان است که شامل دهستان سیستان به مرکزیت سجزی، دهستان جبل با مرکزیت جزه، دهستان تودشک با مرکزیت تودشک و دهستان زفره با مرکزیت زفره است که عمده قنوات بخش کوهپایه در جبل، زفره و تودشک قرار دارد.

,

احمدی اظهار کرد: بخش کوهپایه در بردارنده ۳۵۰ رشته قنات است که یک امتیاز منحصر به فرد در استان اصفهان محسوب می شود، بیشترین جذب اعتبار هم مربوط به همین بخش بوده است و با اعتبارات در نظر گرفته شده امسال هم  لایروبی ۱۲۰ رشته قنات در دست اجرا است.

,

حسن احمدی گفت: حفظ نباتات و مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی، پروژه های لوله گذاری کم فشار و تحت فشار در برخی مناطق، پروژه های تعمیر استخرهای ذخیره، برگزاری فعالیت‌های فرهنگی مذهبی و محافل قرآنی، تأسیس شرکت تعاونی خویا، شرکت تعاونی دامداران و شرکت ترویجان نواندیش کوهپایه، تشکیل دو صندوق خرد زنان روستایی از جمله اقدامات جهاد کشاورزی کوهپایه در این سال‌ها است.

,

وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده جهاد کشاورزی کوهپایه جمع آوری هفت میلیون تومان زکات، جذب اعتبارات خشکسالی در سال‌های ۸۹، ۹۰ و ۹۳، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای توسعه کشت پسته، زعفران، قارچ و پرورش شترمرغ است.

,

حسن احمدی اظهار کرد: بیشترین مجتمع های پرورش شترمرغ در بخش کوهپایه قرار دارد و بیش از ۱۰ مرکز پرورش شترمرغ اکنون مشغول به فعالیت هستند و حتی به عنوان واحد نمونه نیز معرفی شده اند.

,

احمدی با اشاره به تعامل خوب جهاد کشاورزی کوهپایه با اصحاب رسانه و برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، تصریح کرد: یکی از بحث های مهم فرهنگی و مسایل ترویجی جهاد کشاورزی ارایه برنامه های تلویزیونی و رادیویی است و بیش از ۵۰ مورد برنامه در بخش کوهپایه ضبط شده است.

,

رئیس پیشین جهاد کشاورزی کوهپایه تصریح کرد: همه مسوولان باید جهادی عمل کنند و ما باید خود را وقف کشاورز کنیم و کشاورزان چیزی جز محبت از مدیران نمی خواهند و اگر اعتراضی دارند نیاز است که مسئولان به حرف های آن ها گوش دهند، مهمترین فعالیت اقتصادی کشور کشاورزی است و در مرتبه بعد صنعت قرار دارد و اگر کشوری از لحاظ کشاورزی ضعیف عمل کند بازنده است.

,

وی اظهار کرد:  امور اراضی که انتقادات  را به همراه داشته است مبنی بر اینکه چرا با متخلفان برخورد نمی شود و یا چرا اعلام نمی شود که برای مواردی همچون دیوار کشی  باید مجوز دریافت شود و یا چرا دیوارسازی های غیر مجاز تخریب نمی شود.

,

احمدی افزود: کسانی که برای دریافت مجوز مراجعه کرده‌اند راهنمایی های لازم به آن‌ها صورت گرفته است و البته  بعضی از  افراد بدون مراجعه برای دریافت مجوز و اقدام به دیوار کشی کرده اند که با دیوار کشی‌های غیر مجاز نیز با توجه به قانون برخورد شده و حتی گاها تخریب نیز شده است.

,

رئیس پیشین جهاد کشاورزی کوهپایه با اشاره به دو نامه‌ متضاد شورای شهر کوهپایه در مدت زمان یک هفته، افزود: باغستان کوهپایه در نقشه جامع شهری در حریم شهر کوهپایه واقع شده است و به طور کلی باغ ها در نقشه در نظر گرفته شده است که برای حفاظت از درختان موجود باید دیوارهای تخریب شده بهسازی شوند و بنابراین دیوارکشی ها به منظور حفظ کاربری موجود بوده و تغییر کاربری اراضی اتفاق نیفتاده است.

,

حسن احمدی گفت: در منطقه جبل هم صاحبان باغ ها چه با مجوز و چه بدون مجوز با تعمیر دیوار باغ های خود و حتی خرید آب برای حفظ باغات خود عمل کرده اند که اگر این فعالیت ها صورت نگیرد باغ و درختان کاملا از بین خواهند رفت که این عمل برای حفظ اراضی بوده است.

,

محمد هادی کاراندیش در ادامه اظهار کرد: کوهپایه اقلیم های متنوعی چون مناطق کویری و کوهستانی و کوهپایه‌ای را دارد و شاید از تمام اقلیم های مناطق شهرستان را در منطقه کوهپایه بتوان پیدا کرد که به روش خاص خود باید با آن رفتار کرد.

,

وی افزود: کشاورزان منطقه بسیار زحمت کش و در تعداد زیادی از مزارع و حتی کوچکترین واحدهای تولیدی در این منطقه مشغول به فعالیت هستند.

,

در این مراسم  زحمات و خدمات حسن احمدی تکریم و راعی به عنوان ریاست جدید جهاد کشاورزی بخش کوهپایه انتخاب شد.

,

از نکات قابل توجه این مراسم ارتباط نزدیک کشاورزان با حسن احمدی بود که بسیاری از ان‌ها با اشک این مدیر را بدرقه کردند و تودیع و معارفه ای دراماتیک را رقم زدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه