اخبار داغ

کارگران ساختمانی تبریز بیل و کلنگ را رها کردند/ نبود ساخت و ساز بهار و تابستان کارگران را مثل زمستان ۹۶ تکراری کرد

کارگران ساختمانی تبریز بیل و کلنگ را رها کردند/ نبود ساخت و ساز بهار و تابستان کارگران را مثل زمستان ۹۶ تکراری کرد
کارگرانی که به امید بهبود شرایط بازار ساخت و ساز مسکن به انتظار فرا رسیدن بهار و تابستان نشسته بودند، با مشاهده کاهش فرصت‌های شغلی این عرصه در جست‌وجوی منبع درآمد دیگری هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، زمستان 96 برای کارگران ساختمانی سخت گذشت، افرادی در رده‌های سنی متنوع صبح هر روز بر سر چهارراه‌ها و اماکنی که به «فَهله مِیدانی» مشهور است حاضر می‌شدند و تا لنگ ظهر منتظر می‌مانند تا بلکه خودرویی متوقف شود و چند نفری را برای کار موقت سوار کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حال بهار را پشت سر گذاشته‌ایم و 25 روز از زمستان را نیز سپری کرده‌ایم اما حال و روز کارگران ساختمانی چندان خوش نیست و با اینکه نیمه اول سال به فصول ساخت و ساز معروف است، اکثر کارگران روزمزد با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

,

فارغ از آنکه در برخی مناطق تبریز ساخت و ساز اشباع شده و دیگر قطعه زمینی برای احداث خانه یافت نمی‌شود، در سایر نقاط نیز با وجود مساعد بودن شرایط برای ایجاد خانه‌هایی جدید و یا تخریب و نوسازی بافت فرسوده، شرایط مالی اجازه‌ی بساز و بشین یا بساز و بفروش را به شهروندان نمی‌دهد.

,

معمولاً از آنجایی که کارگری ساختمانی از مشاغل موقت محسوب می‌شود آمار دقیقی از این قشر در سطح استان در دست نیست و از سویی دیگر سیستم مشخصی برای محاسبه‌ی میزان درآمد و مدت فعالیت‌شان در طول ماه وجود ندارد اما تعداد پرونده‌های موجود در شهرداری گواهی بر ادعای بیکاری کارگران ساختمانی است.

,

کاهش چشمگیر ساخت‌ و ساز در تبریز موجب شده تا کارگران کلنگ به دست از فعالیت در این عرصه ناامید شوند و طبق معمول سراغِ شغل موقت دیگری را گیرند تا بلکه از حداقل حقوق جهت گذران زندگی برخوردار شوند.

,

این روزها اگر بر سر چهارراه‌ها تعداد کارگران منتظر اندکی را دیدید، آن را به پایِ بهبود شرایط و افزایش فرصت‌های شغلی نگذارید چراکه خیلی‌ها با مشاهده کسادی بازار، بیخیال کارگری ساختمانی شده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه