اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی نطنز مطرح کرد؛

اجرای برنامه های آموزشی برای تحکیم بنیان خانواده/ آموزش «به زیستن» را باید از خانواده ها آغاز کرد

اجرای برنامه های آموزشی برای تحکیم بنیان خانواده/ آموزش «به زیستن» را باید از خانواده ها آغاز کرد
رییس اداره بهزیستی نطنز گفت: جامعه زنجیره ای از خانواده ها است و خانواده سالم می تواند سایر خانواده ها را تحت تاثیر قرار دهد و اگر دچار نقص و ضعف شد می تواند بر سایر خانواده ها نیز اثر منفی بگذارد لذا آموزش «به زیستن» را باید از خانواده ها آغاز کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی محبی صبح امروز در گفتگو با صاحب نیوز با اشاره به شعار هفته بهزیستی اظهار کرد: «بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن»، شعار امسال است که به نکات بسیار مهمی در خصوص صیانت و حفظ ساختار جامعه اشاره دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رییس اداره بهزیستی شهرستان نطنز در تشریح شعار هفته بهزیستی تصریح کرد: این شعار با تکیه بر لزوم تقویت ساختارهای بنیادین جامعه بالندگی که خود به معنی صعود و پیشرفت جامعه است را در گرو استحکام ساختار جوامع کوچک تر تشکیل دهنده آن جامعه می داند و این ساختارهای اجتماعی شامل خانواده، دانشگاه، زنان و غیره می شود که همگی در کنار هم به شکل یک مجموعه و جامعه واحد در می آید.

,

وی با تاکید بر این که برای حفظ ساختارها اول باید آن ها را خوب شناخت، افزود: در حوزه خانواده باید آگاهی کافی در خصوص نحوه ارتقا و حفظ آن را به خانواده ها داد، مهارت هایی چون حفظ زندگی زناشویی، نیازهای اقتصادی، شغل، درآمد، آموزش و بحث های روانی همه مولفه هایی مربوط به خانواده است که باید خوب شناخته شود و مهارت های مرتبط با آن ها آموزش داده شود.

,

محبی تاکید کرد: وقتی هر یک از این مولفه ها در خانواده با این آموزش ها مستحکم شود مجموعه کارکرد خانواده از هر نوع آسیب در امان خواهد ماند و این آموزش ها حتی نسل به نسل از خانواده به فرزندان تسری می یابد.

,

وی اضافه کرد: اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که در یکی از جامعه های کوچک، مشکل ایجاد شود مثلا در خانواده فرزندان آرامش و تربیت صحیح را نداشته باشند، همین ضعف می تواند با اثر گذاری بر بخش های دیگر کارکرد کل جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

,

رییس اداره بهزیستی نطنز با بیان این که شعار بهزیستی بر صیانت از ساختارهای جامعه تاکید دارد، رسانه ها، ادارات، خانواده ها و نهادهای خدمات رسان مختلف در جامعه اگر هر کدام به شکل صحیح انجام وظیفه کنند آن جامعه روند پیشرفت را طی خواهد کرد.

,

وی با تاکید بر اهمیت نقش خانواده های سالم در رشد جامعه، بیان کرد: اولین و مهم ترین ساختاری که باید از آن حفاظت شود ساختار خانواده است که کار بر روی این حوزه در حیطه وظایف بهزیستی است و در طول سال برنامه های مختلف آموزشی و مشاوره ای برای تحکیم خانواده ها در نظر می گیرد.

,

محبی خاطر نشان کرد: جامعه زنجیره ای از خانواده ها است و خانواده سالم می تواند سایر خانواده ها را تحت تاثیر قرار دهد و اگر دچار نقص و ضعف شد می تواند بر سایر خانواده ها نیز اثر منفی بگذارد لذا آموزش «به زیستن» را باید از خانواده ها آغاز کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه