اخبار داغ

در گرماگرم روزهای تبریز ۲۰۱۸؛

شب‌هایِ تبریزِ ۲۰۱۸ روشن اما خلوت/ مغازه‌های تعطیلی که مسافران را از سطح شهر فراری می‌دهند

شب‌هایِ تبریزِ ۲۰۱۸ روشن اما خلوت/ مغازه‌های تعطیلی که مسافران را از سطح شهر فراری می‌دهند
در بهترین روزهای تبریز ۲۰۱۸ بسته بودن مغازه‌ها و تعطیلی شهر بعد از ساعت ۱۱ مسافران را به تنها پناهگاه تفریحی شب‌های تبریز یعنی ائل‌گلی فراری می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، عقربه‌های ساعت که از ساعت 11 شب بگذرد اگر قدم در خیابان بگذاری دیگر نمی‌توان به راحتی هیچ جنبنده‌ای جز ماشین‌های آهنی را که در رفت‌وآمدند را ببینی، مغازه‌ها بسته، خیابان‌ها خلوت و هوا بس ناجوانمردانه گرم!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کرکره‌های مغازه‌ها پایین کشیده شده و همه مغازه‌داران به کانون گرم خانواده رفته‌اند و دیگر خبری از رفت و آمد مردم یا مسافر در شهر دیده نمی‌شود اگرچه در هر 500 متر از خیابان‌ها می‌توان سوپرمارکت‌هایی را دید که تا پاسی از شب مغازه‌هایشان برای مشتریان هرچند اندک باز است و تازه بعد از ساعت یک آرام آرام مشغول جمع کردن می‌شوند.

,

البته این بسته بودن مغازه‌ها و نبود رفت و آمد نشان از تاریکی شهر ندارد و بالعکس در تمام خیابان‌ها علاوه بر روشنایی تیرهای چراغ برق، نور تابلو نئون‌های تبلیغاتی مغازه‌ها نیز خیابان‌ها را بسیار روشن کرده است، روشنایی که باید دید با توجه به وضعیت برق در کشورمان و به ویژه تبریز آیا نیاز است که تا صبح ادامه داشته باشد یا خیر.

,

در شب‌های روشن شهرِ من اما اثری از مسافر، گردشگر و حتی شهروند عادی دیده نمی‌شود؛ تمام مغازه‌ها از ساعت 11 شب به استراحت می‌روند و معدود مغازه‌های اغذیه فروشی نیز بعد از ساعت 12 کرکره‌هایشان را پایین می‌کشند حال بماند که رستوران‌های داخل شهری‌مان خیلی زودتر نوای تعطیلی می‌نوازند!

,

مسافران و مردم تبریز هم تنها پناگاهشان در این شب‌های گرم همان محل همیشگی‌شان است؛ ائل گلی! تنها محل تفریحی که اگر پاسی از شب هم به آنجا بروید بدون شک تعداد کثیری از مسافران و تبریزی‌ها را مشغول گشت و گذار خواهید دید اگرچه به تازگی داغ گولی تبریز هم به میزبانی مردم تبریز پرداخته و اگر شب‌های گرم تابستان سری به دامنه‌های کوه عون بن علی بزنید، ازدحام خودروهای پارک شده و مردمی که در حال برگشت از کوه هستند نشان از استقبال مناسب از این مکان تفریحی دارد، اگرچه هنوز گردشگران و مسافران با ظرفیت گردشگری کوه عون بن علی آشنا نشده‌اند.

,

در این میان اما باید پرسید مردمی که شبانگاه به دنبال خرید هستند و ترجیح می‌دهند در شب‌های به نسبت خنک تبریز به خرید بپردازند باید چه کنند؟آیا هیچکدام از مغازه‌های داخل شهر و یا پاساژهای بزرگ بعد از ساعت 11 شب باز هستند که مردم به آنها سر بزنند و یا مانند سال‌های گذشته از روی اجبار باید طول روز را برای خرید انتخاب کنند؟ البته روزهایی که به دلیل قطعی برق تاریک هستند و شب‌هایی که با نور تابلوهای تبلیغاتی مغازه‌ها روشن!

,

چرا باید شهر در طول شب چنان به خاموشی و تعطیلی برود که تمام دلگرمی مردم و به ویژه مسافران به پارک ائل‌گلی تبریز باشد و گردشگران از سطح شهر مجبور شوند برای اندکی تفریح به آن سوی شهر حرکت کنند و هر شب و هرشب تنها مکان دیدنی‌شان در تبریز ائل گلی باشد.

,

به نظر می‌رسد تبریز برای تبدیل شدن به شهر گردشگری در چنین زمینه‌هایی یک قدم از دیگر شهرها عقب مانده و این مساله دیگر ربطی به مسئولین ندارد تا بالاجبار و با زور مردم را به باز نگه داشتن مغازه‌هایشان مجبور کنند بلکه این مغازه‌داران هستند که باید مانند بسیاری از صاحبان سوپرمارکت‌ها احساس نیاز کنند و تا پاسی از شب پذیرای مشتریان باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه