اخبار داغ

استاندار تهران از شهرک صنعتی قرچک بازدید کرد

استاندار تهران از شهرک صنعتی قرچک بازدید کرد
استاندار تهران به همراه معاونان و مسئولان از پروژه های شهرک صنعتی قرچک بازدید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از قرچک آنلاین؛ محمدحسین مقیمی ، استاندار تهران بعدازظهر امروز در بازدید از پروژه‌های شهرک صنعتی قرچک اظهار داشت: شهرک صنعتی قرچک به‌دلیل موقیعت استقرار و نزدیکی آن به شهر تهران، دارای جایگاه مناسبی از نگاه تولیدکنندگان و کارآفرینان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین, قرچک آنلاین,

وی گفت: فراهم کردن فضای لازم برای تولید کنندگان را حائز اهمیت است و این علاوه بر توسعه بیشتر،‌به افزایش اشتغالزایی کمک خواهد کرد.

,

حامد افشار نادری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قرچک با بیان اینکه مهّم‌ترین اصل در توسعه اقتصادی کشور، کمک به برطرف کردن موانع تولید است افزود:‌ این امر مستلزم ورود جدی و حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران و سهولت در اجرای طرح‌ها است.

,

نادری به برخی از موانع پیش روی شهرک، از جمله تسریع در احداث پست برق اختصاصی، راه دسترسی شهرک به کمربند جنوبی شهرستان و انتقال آب خریداری شده از شرکت آب و فاضلاب نیز اشاره کرد و خواستار مساعدت دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع موانع تولید ملی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی شد.

,

وی افزود: شهرستان قرچک باوجود دارابودن جمعیت بالای 300 هزار نفری، در دهه‌های گذشته ازنظر احداث شهرک‌های صنعتی و ایجاد اشتغال از سوی مسؤولان استان مورد بی‌مهری بی‌شماری قرارگرفته و به همین دلیل نسبت به شهرستان‌های دیگر خود از نرخ بیکاری بالاتری برخوردار است.

,

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قرچک تاکید کرد: با وجود اینکه در سالیان اخیر اقدامات بسیار خوبی در شهرستان قرچک به جهت استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در تنها شهرک صنعتی مصوب شهرستان صورت گرفته و در همین راستا واگذاری زمین به‌منظور ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی سرعت گرفت و اکثر قطعات موجود در این شهرک به متقاضیان واجد شرایط واگذار و تعداد زیادی از این اشخاص که موفق به دریافت زمین شده‌اند، نسبت به احداث ابنیه، خریداری، ماشین‌آلات موردنیاز و نصب آن‌ها اقدام کرده‌اند و حتی برخی از این واحدها در حال فعالیت هستند.

,

وی تصریح کرد: در شهرک صنعتی قرچک اشخاصی که علی‌رغم خرید زمین نیز رغبتی برای آغاز عملیات ساختمانی و شروع تولید ندارند، چراکه موضوعی که در حال حاضر موجبات نگرانی و عدم رغبت این افراد را فراهم آورده است عدم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این شهرک توسط ادارات خدمات‌رسان است.

,

گفتنی است،احداث شهرک صنعتی 800 هکتاری قرچک در سال 1383 به تصویب هیئت دولت رسیده بود ولی عملیات اجرایی این طرح به واسطه تملک اراضی، تغییر کاربری، تأمین زیرساخت‌های لازم و طراحی شهرک بیش از 10 سال به طول انجامید که در چهار ساله گذشته موفق به اتمام پروژه شده و هم اکنون نیز ده‌ها واحد تولیدی در این شهرک مستقر شده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه