اخبار داغ

روزگار ناخوش بزرگترین پروژه عمرانی شهر یاسوج

روزگار ناخوش بزرگترین پروژه عمرانی شهر یاسوج
یکی از بزرگترین پروژه های مهم در مرکز استان ایجاد بازار بزرگ پارسیان در مرکز ثقل شهر یاسوج و در زمین هایی به نام زمین های تأمین اجتماعی بوده که بعد از یک کش وقوس فراوان و بعد از سالها چشم انتظاری کلنگ ایجاد آن، دو سال پیش بر زمین زده شد اما همچنان بلاتکلیف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از استان های جنوب غرب کشور بوده که دارای ظرفیت های بالقوه از لحاظ گردشگری و همچنین در حوزه صنایع دستی و حتی زندگی بومی عشیره ای است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

یاسوج به دلیل سن جوان خود در مرکز شدن استان کهگیلویه وبویراحمد از ظرفیت های خوب  و بالقوه ای در توسعه صنعت توریسم و حتی اقتصاد درون زا برخوردار بوده که می توان در این زمینه به احداث کارخانه های بزرگ شهرک های صنعتی، توسعه صنعت توریسم و حتی ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی اشاره کرد که به جز توسعه و سود، در میزان اشتغال زایی جوانان بسیار تأثیر گذار است.

,
, ,

یاسوج به دلیل داشتن بافت قدیمی ،در حال حاضر از توسعه متوازن به دور بوده که می توان به کمبود بسیاری از زیر ساختها در آن اشاره کرد که همین موضوع باعث لنگ زدن بسیاری از ظرفیت های آن شده است.

,

یکی از بزرگترین پروژه های مهم در مرکز استان ایجاد بازار بزرگ پارسیان در مرکز ثقل شهر یاسوج و در زمین هایی به نام زمین های تأمین اجتماعی بوده که بعد از کش وقوس های فروان و بعد از سالها چشم انتظاری کلنگ ایجاد آن دو سال پیش بر زمین زده شد.

,
, ,

 محل اجرای این پروژه از چهار راه سینما شروع می شود که تقریبا در مرکز شهر قرار دارد و از اهمیت بالایی برای شهر یاسوج در توسعه و زیبای سازی آن نیز برخوردار است.

,

این پروژه که در زمان  استاندار و شهردار پیشین مرکز استان کلنگ اجرایی آن بر زمین زده شد و حتی در برهه ای بسیاری از عملیات های گود برداری و بتن ریزی آن به جلو رفت، در حال حاضر نیمه کاره رها شده و به جز ورق های آلومینیومی قرمز رنگ چیز دیگری در این منطقه نمایان گر نیست.

,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,

 با نیمه کاره رها شدن این پروژه چهره نامناسبی برای شهر یاسوج به وجود آمده که به قولی باعث شده که مرکز ثقل پایتخت طبیعت ایران دارای یک چهره زشت و نازیبا شود.

,

پروژه بازار بزرگ یاسوج یک پروژه بسیار عظیم در  جنوب غرب کشور بوده که میتواند در سطح شهری تأثیر شگرفی بر اقتصاد شهر داشته باشد.

,

 

,

, ,

این پروژه شامل امکاناتی از جمله پارکینگ، هتل، شهربازی، بازار چه های صنایع دستی، استخر، زمین های چندمنظوره است که می توان با افتتاح آن افق شگرفی را در مرکز استان دید.

,

پروژه بازار بزرگ یاسوج در زمان نوذری استاندار اسبق استان کهگیلویه وبویراحمد کلنگ زنی شد و قرار بر این بود که این بازار بزرگ در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد،اما به دلیل معارضاتی که بین شهرداری یاسوج و تأمین اجتماعی وجود داشت تکمیل این پروژه به صورت نیمه کاره رها شد.

,
, ,
 
,
, ,
 
,
بعد از سال ها راکد ماندن  این پروژه صابری آخرین استاندار دولت دهم  قسمتی از پروژه را به  پارکینگ تخصصی برای برخی از ایستگاه های برون شهری در نظر گرفت که اندکی بعد این پروژه به حال خود رها شد.
,

بعد از سالها چشم انتظاری کار احداث  این پروژه در زمان خادمی استاندار پیشین استان برای روند جدید و احداث پروژه سابق به طرح گذاشته شد که با همکاری موسسه کوثر و سرمایه گذار به جاهایی رسید که این موضوع نیز به دلایلی که آن را اختلاف سرمایه گذار و تأمین اجتماعی دانستند ،به حاشیه فرو رفت.

,
, ,
 
,
, ,
 
,

کیوان آشنا نائب رئیس شورای شهر یاسوج در رابطه با این پروژه در گفتگو با صبح زاگرس گفت: این پروژه تحت تکلف تأمین اجتماعی بوده و سرمایه گذار این پروژه از سوی خود تأمین اجتماعی انتخاب شده و یکی از دلایل راکد ماندن این پروژه را باید اختلاف بین سرمایه گذار و مسئولین این زمین دانست.

, صبح زاگرس,

وی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر رها شده و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود، ابراز کرد: در حال حاضر شهرداری یاسوج و شورای شهر  پیگیر این موضوع  بوده که این وضعیت نامناسب در مرکز شهر برطرف شود.

,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,

عضو شورای شهر یاسوج با تأکید بر اینکه با توجه به اختلافات بوجود آمده بین سرمایه گذار و تأمین اجتماعی ادامه روند عمرانی این پروژه بعید بنظر می رسد، گفت:اگر این پروژه تعیین تکلیف نشود شهرداری به صورت قانونی با آنها برخورد خواهد کرد.

,
 
,

آشنا با تأکید بر اینکه شورای شهر با تأمین اجتماعی هیچ گونه مشکلی ندارد و روند قانونی را طی خواهد کرد، ابراز داشت: این مکان یک پارکینگ خوب برای شهر محسوب می شود که در حال حاضر با روند فعلی، وضعیت و چهره زشتی به شهر داده است.

,

وی خاطر نشان کرد:به مسئولین محترم تأمین اجتماعی می گویم که این پروژه را زودتر تعیین تکلیف کنند در غیر این صورت شورای شهر با استفاده از روند های قانونی که در دست دارد نسبت به برخی زیرساختها در این پروژه روند قانونی را طی خواهد کرد.

,

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به احداث بزرگ‌ترین مجتمع تجاری و تفریحی یاسوج در مدت 40 ماهه، گفت: سال 95 این پروژه تجاری و تفریحی با میزان سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومان و مساحت 95 هزار مترمربع زیربنا در یاسوج کلنگ زنی شد، اما به دلایلی که درشان مسئولین کشوری نیست راکد ماند.

,


نورمحمدی افزود: آقای شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وظیفه داشت که این پروژه را انجام دهد، اما به دلیل اینکه در هنگام کلنگ زنی از وی دعوت نشد اکنون برای آغاز این پروژه کارشکنی می‌کند که این دلایل منطقی نیست.

,
,
, ,


وی تصریح کرد: این آقایان ظلم به مردم کهگیلویه و بویراحمد و بی‌حرمتی به دولت تدبیر و امید کرده‌اند و هم بی‌حرمتی به استان کهگیلویه و بویراحمد شده است، اگر زیرمجموعه بنیاد شهید او را برای کلنگ زنی دعوت نکرده، باید از آن‌ها گلایه کند، متاسفانه این پروژه استان اکنون به کما رفته است.

,
,


مدیرکل تأمین اجتماعی استان بیان داشت: 3 هزار نفر در این پروژه اشتغال پیدا می‌کنند و کمک بسیار بزرگی برای استان است، پروژه‌ای که باید رو به اتمام باشد پیشرفت فیزیکی آن صفر است، در غیر تکمیل این پروژه از موسسه اقتصادی کوثر شکایت می‌کنیم و نمی‌توانند این پروژه را لغو کنند.

,
,


نورمحمدی تصریح کرد: نمایندگان استان در مجلس کمک کنند تا بنیاد شهید کشور به وظایفش عمل کند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه