اخبار داغ

کودکان کار، قربانیان ردیف اول آسیب های اجتماعی/ ترحم ممنوع!

کودکان کار، قربانیان ردیف اول آسیب های اجتماعی/ ترحم ممنوع!
مشکلات روز افزون اجتماعی و اقتصادی جمعیت قابل ملاحظه ای از کودکان بی بضاعت را به عرصه کار کشانده از این رو برخورد دستگاهها نتوانسته مانعی برای پیشگیری از فعالیت این قشر آسیب پذیر شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛کافی است به بهانه انجام کارهای روزمره سری به مرکز شهر و خیابان های پرتردد شهر بزنیم، کودکانی بین 5 تا 17 سال که هر کدام به بهانه ای گوشه ای از این شهر را از آن خود میداند و آن را برای کاسبی انتخاب کرده است. فریادهای آقا گل بخر خانم وزن کن هایشان آنقدر بلند است که اگر بخواهید هم نمی توانید آن ها را نادیده بگیرید، همین طور بچه های فال فروش را که تنها چراغ روشن زندگیشان، چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با وجود اینکه همه افراد جامعه از ممنوعیت کار افراد زیر 15 سال مطلع هستیم اما این روزها این موضوع به عادی ترین قانون شکنی در پایتخت اقتصادی تبدیل شده است، کودکان کار وارثان مظلوم اشتباهات دیگران و قربانیان معضلات اجتماعی، فقر، اعتیاد، طلاق و مهاجرت هستند.

,

شرایط خوب اقتصادی شهر بندرعباس در مقایسه با سایر شهرستان ها موجب شده سرازیر شدن سیل مهاجران غیرقانونی به این شهر شده است، پناهندگانی که از سر ناچاری و سیاه روزی زیر سایه جنگ های داخلی و حملات خارجی راهی جز مهاجرت سراغ نداشتند و به خیال زندگی بهتر ترک دیار کردند، اما اکنون از ابتدایی ترین حقوق همچون تحصیل رایگان نیز بی بهره هستند.

,

آن دسته از کودکانی که موفق به مدرسه رفتن شده اند آن را فرصتی برای کسب درآمد می دانند و با درس خواندن در هنگام کار ترحم بیشتری می خرند و لحظه ای به این موضوع فکر کنید که این کودک قرار است فردای جامعه را بسازد کودکی که آموخته دروغ بگوید، ترحم بخرد و به اصطلاح بدرد تا دریده نشود.

,

 

,

, ,

۶۰ درصد کودکان کار مهاجرند

, ۶۰ درصد کودکان کار مهاجرند, ۶۰ درصد کودکان کار مهاجرند,

بنا به اظهار مسئولان امر در فصل تابستان تعداد کودکان کار با افزایش رو به رو است که 60 درصد آن ها اتباع بیگانه شامل کودکان افعان و پاکستانی هستند که اقامت آنها در کشور غیرقانونی است.

,

سازمان بهزیستی بدون درخواست کمک از نیروی انتظامی به طور مستقل با روش های سازگار با روحیه این کودکان به جمع آوری آنان می پردازد و پذیرش بیش 24 ساعت به حکم قضایی احتیاج دارد لذا در صورت مراجعه خانواده موظف به تحویل کودک هستند چنانچه اگر این موضوع بیش از سه بار برای یک کودک اتفاق بیفتد،سازمان بهزیستی کودک را تحویل نمی دهد و خانواده فاقد صلاحیت نگهداری از کودک شناخته می شود.

,  این موضوع بیش از سه بار برای یک کودک اتفاق بیفتد،سازمان بهزیستی کودک را تحویل نمی دهد و خانواده فاقد صلاحیت نگهداری از کودک شناخته می شود.,

وجود مشکلات معیشتی این کودکان را به بازار کار کشانده پس نمی توان از این کودکان و خانواده هایشان توقع داشت که در ازای برگه تعهدی از این درآمد چشم پوشی کنند.

,

, ,

 

,

درآمد یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی کودکان کار

, درآمد یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی کودکان کار, درآمد یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی کودکان کار,

کودکان کار روزانه درآمدی معادل 50 تا 60 هزار تومان دارند و به عبارت دیگر درآمد ماهانه بین یک میلیون و 500 هزار تومان تا یک میلیون و 800 هزار تومان؛ این مقدار برای فردی که هنوز به سن قانونی نرسیده، درآمد هنگفتی است.

,

هرچقدر درآمد این کودکان بیشتر باشد آنها جدی تر این حرفه را پیگیری خواهند کرد و دلسوزی های مردم تنها انگیزه آنها را بیشتر می کند و راه حل منطقی حل مشکل فقر کمک های مقطعی به این کودکان نیست و تنها موجب صدمه دیدن بیشتر این بچه ها می شود؛ اگر قصد خرید کردن از آن ها را دارید با احترام و تنها در صورت نیاز به آن کالا اقدام به خرید کنید.

,

نباید فراموش کنیم که مشکل این کودکان اساسی تر از آن است که با کمک های مالی این چنینی رفع شود چنانچه اگر حقیقتا قصد کمک کردن به این افراد را دارید به موسسات خیریه ای که اقشار آسیب دیده را تحت پوشش دارند مراجعه کنید.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه