اخبار داغ

مدیر کل کمیته امداد هرمزگان:

مدل اشتغال کمیته امداد منطبق با سیاست های اقتصاد مقاومتی است/ اشتغال خرد به افزایش تولید ناخالص ملی منجر می شود

مدل اشتغال کمیته امداد منطبق با سیاست های اقتصاد مقاومتی است/ اشتغال خرد به افزایش تولید ناخالص ملی منجر می شود
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان با بیان اینکه مدل اشتغال کمیته امداد منطبق با سیاست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: تبدیل یک عنصر غیرفعال در جامعه به یک عنصر فعال در اقتصاد و تولید ناخالص ملی از نتایج مدل اشتغال خرد این نهاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی الهیاری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار  هرمز؛ باتاکید بر اینکه مدل اشتغال کمیته امداد منطبق با سیاست های اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: این نهاد دو دهه عملکرد اجرایی مثبتی در توسعه اشتغال و گام برداشتن در عرصه اقتصاد مقاومتی را تجربه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تاکید کرد: برحسب ضرورت و نیاز خانواده ها و اهمیت موضوع توانمندسازی خانواده ها همه ساله به دنبال توسعه امر اشتغال و توانمندسازی خانواده هستیم.

,

الهیاری گفت: از آنجایی که درد مشترک همه خانواده های تحت پوشش کمیته امداد از دست رفتن فرصت شغلی و درآمد است لذا هنر کمیته امداد بازگرداندن درآمد و فرصت شغلی به خانوده هاست.

,

وی با اشاره به اینکه مدل اشتغال کمیته امداد  یک مدل اشتغال خرد است، تصریح کرد: هدایت و مشاوره شغلی اولین گام در مدل اشتغال کمیته امداد است سپس افزایش مهارت شغلی و تزریق سرمایه با اعطای تسهیلات قرض الحسنه و در نهایت اجرای طرح اشتغال کوچک می باشد.

,

اعطای تسهیلات قرض السحنه ۳۰۰ میلیارد تومانی در سال های گذشته

, اعطای تسهیلات قرض السحنه ۳۰۰ میلیارد تومانی در سال های گذشته, اعطای تسهیلات قرض السحنه ۳۰۰ میلیارد تومانی در سال های گذشته,

مدیرکل کمیته امداد استان یادآور شد: در ستوات گذشته به ویژه در پنج سال اخیر قریب به ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه جهت اشتغال خانواده ها پرداخت کرده ایم.

,

الهیاری افزود: فقط در سال ۹۶ از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکی و صندوق امداد ولایت ۹۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به خانواده ها پرداخت کردیم.

,

وی با اشاره به اینکه همه وام ها به صورت قرض الحسنه و در اقساط پنج ساله است، بیان کرد: تبدیل یک عنصر غیرفعال در جامعه به یک عنصر فعال در اقتصاد و تولید ناخالص ملی از نتایج مدل اشتغال خرد این نهاد است.

,

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه فردی که تا دیروز نیازمند جامعه بوده امروز بااجرای یک اشتغال خرد و کوچک به یک عنصر مواد تبدیل شده است، اظهار کرد: دامداری های کوچک، فعالیت های کشاورزی، مشاغل خانگی، کسب و کارهای کوچک همه و همه یک شرایطی ایجاد کرده که جمع کثیری از مددجویان کمیته امداد بتوانند به عنوان مولد و تاثیرگذار در تولید ناخالص ملی فعال باشند.

,

تولید ۱۰درصدی محصولات دامی و کشاورزی توسط مددجویان

, تولید ۱۰درصدی محصولات دامی و کشاورزی توسط مددجویان, تولید ۱۰درصدی محصولات دامی و کشاورزی توسط مددجویان,

الهیاری ادامه داد: کمیته امداد با این فعالیت ها در راستای توسعه امر اشتغال و تولید ملی گام های موثری برداشته و در بخش های مختلف اشتغال جامعه سهم خوبی برای خانواده های نیازمند تعریف کرده است.

,

وی افزود: در عرصه های دامداری و کشاورزی نزدیک به ۱۰ درصد تولیدات استان توسط مددجویان کمیته امداد تولید و توزیع می شود .

,

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به پرداخت تسهیلات در سال جاری گفت: هم در بخش اشتغال روستایی و هم در بخش تسهیلات قرض الحسنه بانکی و قرض الحسنه کمیته امداد اعتبارات خوبی پیش بینی شده و تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه اشتغال پرداخت می  کنیم.

,

الهیاری تاکید کرد: در سال جاری درصدد هستیم مدل های اشتغال گروهی را بیشتر توسعه دهیم و افراد محلات و روستاها بتوانند به صورت گروهی در زمینه مشاغل خانگی فعالیت کنند.

,

وی با اشاره به اینکه ایجاد پشتیبان شغلی یکی از برنامه های اساسی امسال است، اظهار کرد: در سیستم پشتیبان شغلی ضمن آموزش افراد و پرداخت تسهیلات، بازاریابی مناسبی نیز جهت تولیدات مددجویان انجام می شود.

,

مدیرکل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: هدفمندی آموزش های مهارتی مددجویان به نحوی که صد درصد آموزش ها به اشتغال افراد خانواده ها  منجر شود از برنامه های مهم این نهاد در زمینه اقتصاد مقاومتی و توسعه اشتغال در سال ۹۷ است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه