اخبار داغ

سردار جلالی:

آزمایشگاه‌های کشور کفایت لازم در تشخیص امنیت غذایی را ندارند/ کنترل مصرف؛ تنها راه خروج از بحران برق/ امکان تغییرات عامدانه در اقلیم طبیعی امری پذیرفته شده است

آزمایشگاه‌های کشور کفایت لازم در تشخیص امنیت غذایی را ندارند/ کنترل مصرف؛ تنها راه خروج از بحران برق/ امکان تغییرات عامدانه در اقلیم طبیعی امری پذیرفته شده است
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به وضعیت بحران برق در کشور، گفت: این قطعی‌ها از قبل قابل پیش‌بینی و تشخیص بود ولی تنها راه حل آن کنترل مصرف و صرفه جویی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، سردار جلالی در حاشیه سفر یک روزه خود به آذربایجان‌غربی که به منظور شرکت در یادواره شهدای عملیات لیله‌القدر و نیز جلسه کمیته پدافند غیرعامل استان انجام شد، گفت‌و‌گویی اختصاصی با اروم‌نیوز داشت که در این گفت‌و‌گو به مباحث مهمی از جمله محصولات تراریخته و شرایط استفاده از این محصولات، قطعی‌های مکرر برق در کشور و راه‌های پیشگیری و کنترل این وضعیت و نیز وضعیت دریاچه ارومیه و تاثیر تغییرات اقلیمی در این خشکسالی اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

* لزوم توجه به تولید اقلام عمده غذایی در داخل کشور

, * لزوم توجه به تولید اقلام عمده غذایی در داخل کشور, * لزوم توجه به تولید اقلام عمده غذایی در داخل کشور,

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در این مصاحبه بر لزوم تامین اقلام عمده غذایی در داخل کشور تاکید کرده و اظهار داشت: تهدیدات تحریمی در سال‌های گذشته به خوبی نشان داده که نمی‌توانیم اقلام عمده غذایی خود را از خارج کشور تامین کنیم و باید در این زمینه حتما در داخل کشور تولیدات داشته باشیم.

,

وی، اصلاح الگوی مصرف آب را جزو ضروریات تولید محصولات راهبردی دانست و گفت: این محصولات که ۱۲ تا ۱۸ مورد است باید در داخلب تامین شود و در صورتی که کمبودی احساس شد به واردات روی آوریم.

,

سردار جلالی، با اشاره به استدلال برخی در خصوص کاشت برنج در شمال کشور و مصرف بیشتر آب در این منطقه نسبت به هندوستان، بیان داشت: اینکه با این استدلال توجیهی برای واردات برنج هندی داشته باشند درست نیست و باید الزامات حوزه کشاورزی را مدنظر قرار داده و نسبت به تولید داخلی تلاش کنیم.

,

, ,

* آزمایشگاه‌هایمان کفایت تشخیص امنیت غذایی را ندارند

, * آزمایشگاه‌هایمان کفایت تشخیص امنیت غذایی را ندارند, * آزمایشگاه‌هایمان کفایت تشخیص امنیت غذایی را ندارند,

وی، در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو مساله مهم در بخش غذا را تامین امنیت غذایی کشور عنوان و تاکید کرد: برخی امنیت را تنها در کمیت معرفی می‌کنند به این معنی که تولید به میزان مصرف مهم است و از روش‌های مختلف مدنظر خود نیز به سمت تامین امنیت غذایی رفته و با احتساب ارقام و آمار اعلام می‌کنند که کمبود غذایی نداریم!

,

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، رعایت ۳ مولفه کمیت، کیفیت و سلامت غذا را جزو الزامات غذایی در کشور نام برد و تصریح کرد: در محصولات طبیعی تکلیف بر ما مشخص است و حرمت و حلالیت محصولات مشخص شده ولی در محصولاتی که تغییرات انسانی رخ می‌دهد نیازمند بهره‌مندی از امکانات بهتری هستیم که در شرایط فعلی آزمایشگاه‌های غذا و دارو و نیز سازمان جهاد کشاورزی کفایت لازم را در این حوزه ندارند.

,

وی، تاکید کرد: زمانی می‌توانیم در مورد امنیت غذایی با ۳ مولفه مربوط به کشور خودمان نظر دهیم که از لحاظ امکانات کاملا مستغنی باشیم.

,

سردار جلالی، نگاه به مقوله تراریخته را به عنوان یک دانش و بیوتکنولوژی نگاهی مثبت دانست و گفت: در این حوزه نگاه ما این است که می‌توان اقدامات لازم را انجام داد و ورود در حوزه تحقیق و توسعه نیز امری لازم است.

,

وی، اضافه کرد: قطعا تا زمانی که اطمینان کامل از امنیت پیدا نکرده‌ایم نمی‌توان مصرف را جایز دانست.

,

, ,

* قطعی برق قابل تشخیص بود/ اصلاح الگوی مصرف لازمه عبور از بحران

, * قطعی برق قابل تشخیص بود/ اصلاح الگوی مصرف لازمه عبور از بحران, * قطعی برق قابل تشخیص بود/ اصلاح الگوی مصرف لازمه عبور از بحران,

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، با اشاره به قطعی‌های مکرر برق در کشور، بیان داشت: موضوع برق عدم تراز تولید و مصرف است. تولید و مصرف در کشور در بازه‌های زمانی مختلف مشخص است و با مراجعه به دیسپاچینگ ملی به راحتی می‌توان از میزان تولید و مصرف اطلاع یافت.

,

وی، با اشاره به اینکه قطعی‌های برق از قبل مشخص بود، گفت: اگر مصرف را کنترل کنیم مشکل حل می‌شود چراکه در شرایط فعلی افزایش تولید ممکن نیست.

,

وی، اضافه کرد: اگر سدهای آبی برای تولید برق تخلیه شوند در آن صورت برای آشامیدن با مشکل مواجه خواهیم بود، سدهای گازی نیز به طور دائم در حال تولید هستند و اقدامات مربوط به تولید در شرایط فعلی مطلوب است.

,

سردار جلالی، مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف را لازمه گذر از بحران فعلی دانست و تاکید کرد: هیچ شاخصه و گزینه‌ای مبنی بر دخالت خارجی یا اقدام عامدانه در این حوزه نداریم.

,

, ,

* امکان تغییرات عامدانه زیست محیطی امری پذیرفته شده است

, * امکان تغییرات عامدانه زیست محیطی امری پذیرفته شده است, * امکان تغییرات عامدانه زیست محیطی امری پذیرفته شده است,

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در بخش پایانی سخنان خود، در خصوص وضعیت فعلی دریاچه ارومیه و ارتباط این خشکسالی با تغییرات عامدانه اقلیمی، ابراز داشت: رسانه‌های خارجی نظیر اسپوتنیک روسیه در بررسی‌هایی که با دانشمندان مربوطه داشته‌اند این امر را تایید کرده‌اند که امکان تغییرات اقمیلی عامدانه وجود دارد ولی باید محل و دلیل تغییرات با شرایط لازم برای تغییرات عامدانه تطبیق داده شود.

,

وی، در پایان خاطرنشان کرد: اصل اینکه امکان تغییرات عامدانه اقلیمی وجود دارد امری پذیرفته شده است.

,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه