اخبار داغ

آغاز لیگ برتر فوتبال در جهنمی‌ترین روزهای سال

آغاز لیگ برتر فوتبال در جهنمی‌ترین روزهای سال
آغاز زودهنگام لیگ هجدهم، اعتراض چند سرمربی لیگ برتری را به همراه داشته اما مسئولان سازمان لیگ همواره اعلام کردند که برنامه لیگ تغییر نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برنامه لیگ برتر یکی از مواردی است که هر ساله مربیان لیگ به آن اعتراض دارند. به همین دلیل سازمان لیگ به عنوان متولی لیگ برتر در چند فصل اخیر سعی کرده تا با برگزاری جلسات هم‌اندیشی، با گرفتن نظرات سرمربیان تیم‌ها و تایید برنامه‌ لیگ برتر توسط آن‌ها، این تنش را کمتر کند اما هرسال با حضور کمرنگ سرمربیان، این جلسات نتیجه خاصی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لیگ برتر ,

اکنون لیگ هجدهم همانند لیگ هفدهم تحت الشعاع یکی دیگر از رقابت‌های مهم تیم‌ملی قرار گرفته است. امسال جام‌ملت‌های آسیا از تاریخ 15 دی ماه آغاز می‌شود و تا 12 بهمن ادامه دارد که تیم‌ملی ایران برای قهرمانی در این بازی‌ها آماده می‌شود. مسئولان برگزاری لیگ برتر با توجه به این رویداد، تصمیم گرفتند تا لیگ هجدهم را زودتر در تاریخ 4 مرداد آغاز کنند. همین تصمیم انتقاد سرمربیان لیگ برتری مانند جواد نکونام و شفر را به همراه داشته است.

,

آن‌ها معتقدند که لیگ برتر می‌توانست در موعد همیشگی آغاز شود و در پایان یک ماه دیرتر تمام می‌شد تا تیم‌ها مجبور نباشند در گرم‌ترین روزهای تابستان در شرایطی که تازه تمرینات بدن‌سازی‌شان پایان یافته، به میدان بروند. حتی این مسئله موجب شده تا برگزاری دیدار سوپرجام بین استقلال و پرسپولیس در تاریخ 29 تیرماه در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. باشگاه استقلال اعلام کرده که به خاطر حضور این تیم در اردوی آلمان و همچنین احتمال مصدومیت بازیکنان در بازی سوپرجام، در این بازی حضور پیدا نمی‌کند.

,

با این حال همواره درخواست مربیان مبنی بر تعویق برگزاری لیگ برتر توسط مسئولان سازمان لیگ رد شده و آن‌ها اعلام کردند که امکان چنین تغییری در برنامه لیگ برتر وجود ندارد. سعید فتاحی درمورد این درخواست تیم‌ها توضح می‌دهد: ما بازی‌ها را در هفته‌های ابتدایی هفته به هفته برگزار می‌کنیم تا با توجه به گرمای هوا و حضور برخی تیم‌ها در شرایط بدنسازی، به آن‌ها فشار نیاید اما امکان تغییر در برنامه لیگ برتر را نداریم.

,

اما سوالی که پیش می‌آید این است که لیگ‌های حریفان ایران در جام‌ملت‌های آسیا در چه تاریخی آغاز و در چه تاریخی پایان می‌آید و آیا آن‌ها همانند ایران، لیگشان را زودتر آغاز می‌کنند؟

,

برای بررسی این پرسش، با توجه به تفاوت تقویم برگزاری لیگ‌های شرق آسیا و اقیانوسیه با غرب آسیا، به سراغ لیگ‌ کشورهای عربستان سعودی، امارات و قطر رفتیم. طبق برنامه اعلامی این کشورها، لیگ خلیج امارات با حضور 14 تیم از تاریخ هشت شهریور، لیگ ستارگان قطر با حضور 12 تیم از تاریخ 13 مرداد و لیگ عربستان که شبیه‌ترین لیگ به لیگ برتر ایران است با حضور 16 تیم از تاریخ 18 مرداد آغاز می‌شود. همچنین لیگ عربستان در تاریخ 23 خرداد ماه پایان می‌یابد که یک ماه دیرتر از لیگ ایران است که در تاریخ 26 اردیبهشت تمام می‌شود.

,

نکته جالب درباره لیگ حرفه‌ای عربستان این است که آغاز این لیگ همانند فصل 2017-2016 این رقابت‌هاست که نشان می‌دهد، برگزاری رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا تاثیری روی تقویم این لیگ نداشته است.

,

با این اوصاف، مسئولان برگزاری رقابت‌های لیگ برتر می‌توانستند همانند کشورهای همسایه که رقیب ایران هم در جام‌ملت‌های آسیا هستند، با آغاز لیگ در تاریخ همیشگی خود، نهایتا اتمام آن را یک ماه به تعویق می‌انداختند تا به تیم‌های لیگ برتری فشار مضاعف وارد نشود. جدای از امکانی که سازمان لیگ برای آغاز دیرهنگام لیگ و به دنبال آن دیرتر تمام کردن لیگ داشت، ایران در تابستان پیش رو یکی از گرم‌ترین سال‌های خودش را پشت سر می‌گذارد به طوری که با اعلام سرپرست اداره‌کل هواشناسی خوزستان، در هفته‌ای که گذشت، اهواز گرم‌ترین شهر جهان بوده است. با این شرایط برگزاری بازی‌های لیگ برتر در زمانی که تیم‌ها تازه از تمرینات بدنسازی خارج شدند، در شهرهای گرمی مانند اهواز حتی با کولینگ بریک هم تقریبا امکان‌پذیر نیست و باید مسئولان سازمان لیگ فکری به حال این قضیه بکنند.

,

با وجود اینکه تقویم لیگ برتر دیگر تغییر نمی‌کند اما این انتقاد به سازمان لیگ وارد است که چرا این سازمان با اینکه ادعا دارد با سرمربیان تیم‌ها تعامل دارد، وقتی سرمربیان نظرات مخالفشان را نسبت به برنامه لیگ برتر اعلام می‌کنند، تاثیری ندارد و در هر شرایطی برنامه پیشنهادی سازمان لیگ اجرایی می‌شود؟ البته این مشکلات در صورتی که سازمان لیگ عجله‌ای برای آغاز لیگ برتر نداشت، پیش نمی‌آمد.

,
منبع: ایسنا
, منبع: ایسنا]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه