اخبار داغ

فرماندار گالیکش:

موکب گالیکش برای پذیرایی و اسکان هزار نفر در کربلای معلی برپا می‌شود

موکب گالیکش برای پذیرایی و اسکان هزار نفر در کربلای معلی برپا می‌شود
فرماندار گالیکش گفت: موکب حسین‌ابن‌علی علیهم‌السلام گالیکش به‌صورت مردمی اداره می‌شود و ادارات و نهادهای دولتی شهرستان در اجرای کارها هیچ دخالتی ندارد و نباید داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ حسن خسروی، صبح امروز در اولین جلسه تشکیل هیئت‌امنا موکب اربعین حسین‌ابن‌علی علیهم‌السلام گالیکش در کربلای معلی اظهار داشت: اربعین و پیاده‌روی اربعین تأثیر مهمی در فرهنگ عاشورایی جامعه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

nilkooh3046 1

, nilkooh3046 1,

وی افزود: میلیون‌ها نفر در گردهمایی جهانی اربعین حضور دارند و عظمت و شکوه اسلامی را به نمایش می‌گذارند.

,

به گفته فرماندار گالیکش موکب حسین‌ابن‌علی علیهم‌السلام شهرستان گالیکش برای سومین سال پیاپی امسال نیز برای پذیرایی صبحانه، نهار، شام و اسکان هزار نفر به مدت 12 روز در کربلای معلی برپای می‌شود تا زوار گالیکشی را در آنجا ساماندهی کند.

,

وی خطاب به هیئت‌امنای موکب گالیکش گفت: باید از فضای به وجود آمده بیشترین استفاده را برای گسترش فرهنگ اسلامی و شیعی بهره‌برداری کنیم.

,

خسروی با اشاره به اینکه سرهنگ بازنشسته اسماعیل عسگری فرمانده اسبق انتظامی مینودشت به‌عنوان مدیر موکب گالیکش انتخاب‌شده است گفت: موکب به‌صورت مردمی اداره می‌شود و ادارات و نهادهای دولتی شهرستان در اجرای کارها هیچ دخالتی ندارد و نباید داشته باشند و جریان و کارها به‌مانند دیگر مراسم‌های مناسبتی و مذهبی مردمی انجام می‌شود.

,

فرماندار گالیکش با اشاره به اینکه اگر همه پای‌کار نباشند کار پیشرفت نخواهد کرد گفت: انجام امور موکب را خود مردم به عهده می‌گیرند و ادارات دولتی شهرستان تنها با توجه به ظرفیت‌هایی که ازنظر نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات دارند آن‌ها را کمک می‌کنند تا کار موفقی ارائه شود.

,

به گفته وی برای این موکب کمیته‌های فرهنگی، پشتیبانی، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، مهندسی، بهداشتی و خدماتی، امنیت، خادمین و بانوان دیده‌شده است و پس از جلسه با نظر اعضای هیئت‌امنا این کمیته‌ها برای انجام مسئولیت انتخاب می‌شوند.

,

مدیر سال گذشته موکب گالیکش نیز در حاشیه این جلسه به نیلکوه گفت: سال گذشته موکب حسین بن علی علیهم‌السلام شهرستان گالیکش به مدت 10 روز در کربلای معلی برپا و به‌جز 2 روز نخست که روزانه، 3 هزار و 500 نفر را پذیرایی کرد، روزانه بیش از 4 هزار نفر پذیرایی شدند.

,

محمدرضا خسروی تصریح کرد: مردم شهرستان گالیکش سال گذشته، در جهت پذیرایی از زائران پیاده اربعین، 80 میلیون ریال کمک کردند، ضمن اینکه علاوه بر کمک مردم، 10 میلیون ریال شورای شهر و شهرداری و 20 میلیون ریال فرمانداری به این موکب کمک کردند.

,

وی افزود: سال گذشته همچنین مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر گالیکش،500 کیلوگرم گندم، جهت پخت حلیم برای زائران پیاده اربعین کمک کردند.

,

nilkooh3046 1

, nilkooh3046 1,

nilkooh3046 1

, nilkooh3046 1,

nilkooh3046 1

, nilkooh3046 1,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه