اخبار داغ

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی:

میزان پیک مصرف در سال ۹۷ تاکنون به میزان ۱۰۳۳ مگاوات ساعت رسیده است

میزان پیک مصرف در سال ۹۷ تاکنون به میزان ۱۰۳۳ مگاوات ساعت رسیده است
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: میزان پیک مصرف در سال ۹۷ تاکنون به میزان ۱۰۳۳ مگاوات ساعت رسیده است که در مدت زمان مشابه سال قبل مقدار آن ۹۷۶ مگاوات ساعت بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  استفاده درست بهینه از تمامی منابع انرژی بسیار مهم و حیاتی است ولی صرفه‌جویی از انرژی الکتریکی برق از جهاتی حتی مهم‌تر از دیگر منابع است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

این روزها همه از آلودگی‌ هوا، گرم شدن کره زمین و اثرات مخرب آن بر محیط زیست صحبت می‌کنند.

,

برای آنکه در کشاکش افزایش برق در تابستان، در گیر قطعی ها و کمبود برق نشویم، بهتر است همه افراد جامعه با راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق در تابستان آشنا شده و آن ها را به کار ببندند.

,

به همین بهانه در زمینه کاهش مصرف برق با «اکبر حسن بگلو» مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی به گفت و گو نشستیم که شرح آن در پی می آید.

,

*میزان مصرف برق نسبت به مدت مشابه چه میزان بوده است و چند درصد کاهش یا افزایش داشته است؟

, *میزان مصرف برق نسبت به مدت مشابه چه میزان بوده است و چند درصد کاهش یا افزایش داشته است؟,

میزان پیک مصرف در سال ۹۷ تاکنون به میزان ۱۰۳۳ مگاوات ساعت رسیده است  که در مدت زمان مشابه سال ۹۶ مقدار آن ۹۷۶ مگاوات ساعت بوده است.

,

* میزان مصرف برق مصرفی در ۳ ماهه ابتدای سال جاری چه میزان بوده است و ساعات اوج مصرف چه زمان هایی است و آیا تاکنون به دلیل کمبود برق در استان شاهد خاموشی بوده ایم یا خیر؟

, * میزان مصرف برق مصرفی در ۳ ماهه ابتدای سال جاری چه میزان بوده است و ساعات اوج مصرف چه زمان هایی است و آیا تاکنون به دلیل کمبود برق در استان شاهد خاموشی بوده ایم یا خیر؟,

میزان پیک مصرفی در سال جاری تاکنون به میزان هزار و ۳۳ مگاوات ساعت بوده است وساعات اوج مصرف از ساعت ۱۲ الی ۱۶ و از ۲۰ الی ۲۳ می باشد و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، مدیریت اضطراری  بار جهت حفظ پایداری شبکه اجتناب ناپذیر می باشد .

,

*اداره برق استان برای مقابله با مصرف بیش از حد برق در فصول گرم سال چه تمهیداتی را اندیشیده است؟

, *اداره برق استان برای مقابله با مصرف بیش از حد برق در فصول گرم سال چه تمهیداتی را اندیشیده است؟,

اجرای برنامه ریزی پاسخگویی بار (طرح های تشویقی) برای مشترکین صنعتی، کشاورزی، اداری (عمومی) و تجاری (سایر مصارف) در جهت کاهش پیک، اطلاع رسانی از طریق صدا و سیمای مرکز استان و مرکز مهاباد در جهت مدیریت مصرف و بهینه سازی مصرف برق و تهیه و توزیع بنر و بروشورهای مدیریت مصرف برق، ابلاغ و پیگیری مصوبه هیئت دولت در خصوص بهینه سازی مصرف برق در ادارات دولتی و کاهش حداقل ۱۰% مصرف برق نسبت به مدت مشابه (دوره ای) سال قبل، تشکیل ستاد راهبری در ستاد و کارگروههای نظارتی در نواحی تابعه و مراجعه به ادارات و ارگانها و کنترل بهینه سازی مصرف در شرکتهای دولتی و عمومی از جمله اقدامات این شرکت در راستای مدیریت مصرف برق می باشد .

,

* توصیه لازم برای صرفه جویی و راهکارهای مدیریت مصرف برق را در فصول گرم بفرمائید؟

, * توصیه لازم برای صرفه جویی و راهکارهای مدیریت مصرف برق را در فصول گرم بفرمائید؟,

برای مدیریت و بهینه سازی مصرف برق در ساعت های پیک ظهر ۱۲ تا ۱۶ و پیک شب ۱۹ تا ۲۳ از لوازم برقی پرمصرف استفاده نگردد و همچنین با تنظیم دمای کولر در ۲۵ درجه سانتی گراد ضمن افزایش عمر و کارایی کولر، میزان برق مصرفی و همچنین هزینه های خانوار را کاهش دهیم وموقع ترک منزل و محل کار چراغها و لوازم سرمایشی را خاموش کنیم و نیزبا خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده بیشتر از روشنایی طبیعی روز در مصرف برق صرفه جویی کرده و در کولرهای آبی از دور کند استفاده نمائیم.

,

*میزان مصرف برق چه میزان بوده است و چند درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است؟ و آیا در روزهای گرم سال پرمصرف ها جریمه می شوند یا خیر؟

, *میزان مصرف برق چه میزان بوده است و چند درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است؟ و آیا در روزهای گرم سال پرمصرف ها جریمه می شوند یا خیر؟,

میزان پیک مصرفی در سال ۹۷ به میزان هزارو ۳۳ مگاوات ساعت بوده که در مدت زمان مشابه سال قبل ۹۶ مقدار آن ۹۷۶ مگاوات ساعت بوده است  و همچنین در خصوص مشترکین خانگی و سایر مصارف غیر دیماندی، هر چقدر از ساعات اوج بار به ساعات کم باری منتقل شود مشترکین از تخفیف تعرفه کم باری بهره مند خواهند شد.

,

*آیا پاداشی برای خانوارهای کم مصرف در نظر گرفته شده است یا خیر؟و چه میزان روستا از نعمت برق در استان بهره مند هستند و چند درصد هنوز برق رسانی نشده است؟

, *آیا پاداشی برای خانوارهای کم مصرف در نظر گرفته شده است یا خیر؟و چه میزان روستا از نعمت برق در استان بهره مند هستند و چند درصد هنوز برق رسانی نشده است؟,

با توجه به اینکه بهای برق مصرفی بصورت پله ای محاسبه می شود، عملاً خانوارهایی که مصرف برق کمتری دارند، بهای کمتری نسبت به مقدار برق مصرفی پرداخت می کنند وهمچنین۱۰۰  درصد روستاهای بالای ۱۰ خانوار برق دار می باشد .

,

* برای برق رسانی به مناطق محروم چه کارهایی صورت گرفته است و همچنین میزان اعتبار تخصیص داده شده چقدر است؟

, * برای برق رسانی به مناطق محروم چه کارهایی صورت گرفته است و همچنین میزان اعتبار تخصیص داده شده چقدر است؟,

در سال ۹۶ برق رسانی به تعداد ۵ روستا در سطح استان و تعداد ۸ پاسگاه مرزی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه