اخبار داغ

۹۰درصد لوازم التحریر مصرفی کشور، ایرانی نیست/ حمایت از کالای ایرانی راهکار رفع بیکاری

۹۰درصد لوازم التحریر مصرفی کشور، ایرانی نیست/ حمایت از کالای ایرانی راهکار رفع بیکاری
مدیر فروشگاه فرهنگی "سراج" گفت: با وجود اقدامات انجام شده و اقبال مردم به کالای ایرانی، اما همچنان در این زمینه عقب هستیم؛ به طوریکه اکنون تقریبا ۹۰ درصد لوازم التحریر مصرفی کشور، ایرانی نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ "حمایت از کالای ایرانی" عنوان شعاری است که از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری انتخاب شد و همین امر بار دیگر اهمیت توجه به تولیدات داخلی و توسعه فضای کسب و کار را بیش از پیش برای مردم و مسئولان روشن ساخت. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ,  صبح قزوین,

بدیهی است که اشتغال‌زایی، کارآفرینی و بهبود وضعیت معیشتی مردم و در نهایت رشد اقتصاد کشور، ره‌آورد تحقق واقعی شعار حمایت از کالای ایرانی است و این امر ممکن نمی‌شود مگر با پیش قدم شدن دولت و مسئولان در استفاده از کالای داخلی، فرهنگسازی، حمایت مسئولان از تولیدکنندگان و ارتقای کیفیت کالای ایرانی.
,
,
 
,
, ,

فروشگاه فرهنگی سراج واقع در خیابان نادری جنوبی قزوین یکی از مراکزی است که بر عرضه و فروش کالای ایرانی تاکید دارد، در این فروشگاه که حدود یکسال از زمان آغار به کارش می‌گذرد در فضایی بالغ بر ۲۵۰ مترمربع بیش از ۳۰ هزار کتاب، ۱۰۰ عنوان بازی‌های فکری ایرانی و کتاب نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در سطح قابل قبولی عرضه شده است. 

ابوالفضل حدادزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین انگیزه اصلی از پایه‌ریزی فروشگاه سراج را پاسخ به ندای رهبری در باب حمایت از کالای ایرانی ذکر کرده و می‌گوید: با توجه به سابقه فعالیت فرهنگی و احساس نیازی که داشتیم که اقدام به راه‌اندازی فروشگاه سراج کردیم؛ زیرا در شهر قزوین چنین فروشگاهی که دارای تنوع زیاد بازی‌های فکری ایرانی و نوشت افزار ایرانی باشد؛ نبود. 

وی وضعیت استقبال از کالای ایرانی در بحث نوشت‌افزار را رو به رشد می‌داند و عنوان می‌کند: با وجود اقدامات انجام شده و اقبال مردم به کالای ایرانی، اما همچنان در این زمینه عقب هستیم؛ چراکه مدیریت صحیحی در زمینه واردات کالا صورت نگرفته است؛ به طوریکه اکنون تقریبا ۹۰ درصد لوازم التحریر مصرفی کشور، ایرانی نیستند. 

مدیر فروشگاه فرهنگی سراج بیان می‌کند: خوشبختانه در سال‌های اخیر برخی از افراد وارد عرصه تولید نوشت افزار و لوازم التحریر ایرانی شده و بسیار هم در کار خود موفق عمل کرده‌اند؛ به طور مثال خودکار ایرانی با برند کیان قابل رقابت با خودکارهای خارجی بوده و قیمت نازل‌تری هم دارد و ظرف مدت دو سال توانسته جای خود را در بین لوازم‌التحریرها باز کند.
,
,
,
,  صبح قزوین,
,
,
,
,
 
,
, ,

وی با اشاره به راهکار ترغیب و تشویق مردم به خرید کالای ایرانی می‌گوید: قشری از جامعه باتوجه به عرق ملی و مذهبی، تعصب خاصی در استفاده از کالای ایرانی دارند؛ اما ما وظیفه داریم که تبلیغات زیادی در این عرصه داشته باشیم تا با تبیین همه جانبه و دلیل تاکید بر «حمایت از کالای ایرانی» مردم متوجه اهمیت بیش از پیش این موضوع شوند. 

حدادزادگان تصریح می‌کند: بسیاری از ما در بین اطرافیان خود مشاهده می‌کنیم که خواهر، برادر و یا حتی پدر خانواده بیکار است؛ اما اگر به این باور برسیم که باید حتی در جزئی‌ترین کالاها هم از اجناس داخلی استفاده کنیم قطعا شاهد رشد محسوسی در اقتصاد کشور خواهیم بود و دیگر هیچ بیکاری نخواهیم نداشت. 
,
,
,
,
 
,
, ,

وی با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت کالاهای داخلی از سوی تولیدکنندگان ایرانی بیان می‌کند: در گذشته نوشت‌افزار و لوازم التحریر ایرانی دارای کیفیت مناسب نبود؛ اما طی چند سال اخیر تولیدکنندگان داخلی به افزایش کیفیت کالاهای خود می‌اندیشند و با توجه به اینکه اجناس داخلی، تعرفه گمرگی ندارد با قیمت‌های مناسبی در قیاس با کالای خارجی مشابه عرضه می‌شود. 

مدیر فروشگاه فرهنگی سراج می‌گوید: یکی از اولویت‌های ما انتخاب کالاهایی با کیفیت مطلوب است؛ به طور مثال شاید بالغ بر ۴۰ برند ایرانی، لوازم التحریر تولید می‌کنند، اما همواره به دنبال برند‌های ایرانی هستیم که کیفیت بالایی دارند؛ همچنین در این فروشگاه تنوع بالایی از اجناس ایرانی ارائه می‌شود تا مردم امکان انتخاب بیشتری داشته باشند. 

وی با اشاره به ضعف در زمینه تبلیغ مصرف کالای داخلی عنوان می‌کند: همه باید وارد شوند؛ صدا و سیما و رسانه‌ها و همه آحاد جامعه باید در این زمینه تلاش کنند تا فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جامعه نهادینه شود؛ ضمن اینکه صدا و سیما به عنوان رسانه‌ای فراگیر و تاثیرگذار، ابزاری موثر برای تبلیغ کالای ایرانی است. 

حدادزادگان با اشاره به ترویج فرهنگ مطالعه بیان می‌کند: برخلاف برخی صحبت‌ها که گفته می‌شود چه کسی کتاب می‌خواند یا اینکه عمده خریدهای کتاب مربوط به کتاب‌های کمک درسی و کنکور است، باید گفت که اتفاقا افراد زیادی علاقمند به خرید و مطالعه کتاب هستند و استقبال عمومی هست؛ اما نمی‌توان منکر پایین بودن سرانه مطالعه در کشور باشیم. 
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,

وی در پایان با اشاره به ضرورت حمایت‌ مسئولان و نهادهای دولتی می‌گوید: به عقیده من مردم باید عِرق استانی و شهری داشته و وسایل مورد نیاز خود را به جای رجوع به سایر شهرها، از داخل استان خرید کنند تا بدین شکل سرمایه استان قزوین در داخل استان خرج شود در این صورت خیلی از مشکلات حل می‌شود. 
انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه