اخبار داغ

در همایش تجلیل از گله داران عشایری استان اصفهان مطرح شد؛

سپاه پاسداران با تمام توان خود در کنار عشایر ایستاده است/ احداث ۶۰۰ کیلومتر کانال آب برای عشایر استان اصفهان

سپاه پاسداران با تمام توان خود در کنار عشایر ایستاده است/ احداث ۶۰۰ کیلومتر کانال آب برای عشایر استان اصفهان
سپاه پاسداران با تمام توان خود در کنار عشایر ایستاده است و تلاش می کند با استفاده از توانایی های عشایر، زمینه رفع مشکلات آنها را فراهم کند به طوری که پروژه های زیادی برای محرومیت زدایی عشایر انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، نخستین همایش تجلیل از شبانان و گله داران عشایر استان اصفهان بعد از ظهر روز گذشته به همت بسیج جامعه عشایری استان اصفهان در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهدای درچه در شهرستان خمینی شهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از صاحب نیوز، نخستین همایش تجلیل از شبانان و گله داران عشایر استان اصفهان بعد از ظهر روز گذشته به همت بسیج جامعه عشایری استان اصفهان در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهدای درچه در شهرستان خمینی شهر برگزار شد.,

* سپاه پاسداران با تمام توان خود در کنار عشایر ایستاده است

, * سپاه پاسداران با تمام توان خود در کنار عشایر ایستاده است, * سپاه پاسداران با تمام توان خود در کنار عشایر ایستاده است,

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به گذشته تاریخی ایران که یک کشور پرحادثه بوده، گفت: دین اسلام و مذهب تشیع و دیگری روحیه سلحشوری عشایر از عامل هایی است که باعث شد ایران پایدار بماند و آن چیزی که باعث شد فرهنگ این کشور باقی بماند وجود سلحشوران عشایر در کشور و نقش آنان در کیان کشور از ابتدای پذیرش اسلام توسط مردم ایران تا آغاز دوران پهلوی است.

,

سردار غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی دوباره  شاهد نقش آفرینی عشایر شدیم، افزود: نقش عشایر در حفظ کیان ایران اسلامی و در دوران دفاع مقدس، تجزیه طلبی ها، جنگ های مسلحانه در داخل شهرها، کودتاها و... را با افتخار آفرینی خیل عظیمی از جوانان عشایر شاهد هستیم و در سطح تاکتیکی و مدیریت جنگ تحمیلی نیز حضور داشتند.

,

وی با بیان اینکه الگوی تولید در واحدهای کوچک، مقاوم سازی اقتصاد در داخل، توسعه و گسترش امنیت غذایی و به نوعی اقتصاد مقاومتی واقعی را می توان در زندگی عشایر دید، اضافه کرد: امروزه سبک زندگی عشایری با کمترین امکانات بیشترین بهره وری را دارد و مبانی فرهنگ اصیل ایرانی متاثر از نقش آفرینی عشایر است.

,

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اعلام اینکه در حال حاضر سپاه پاسداران با تمام توان خود در کنار عشایر ایستاده است و تلاش می کند با استفاده از توانایی های عشایر، زمینه رفع مشکلات آنها را فراهم کند، ادامه داد: در حال حاضر پروژه های زیادی برای محرومیت زدایی انجام می شود و نظام اسلامی با عزم جدی برای برطرف کردن مشکلات عشایر در صحنه است که می توان این موضوع را ظرفیتی برای خدمت به کشور برشمرد.

,

* هر سیاه چادر عشایری مصداق بازر کارگاه اقتصاد مقاومتی است

, * هر سیاه چادر عشایری مصداق بازر کارگاه اقتصاد مقاومتی است, * هر سیاه چادر عشایری مصداق بازر کارگاه اقتصاد مقاومتی است,

رئیس بسیج جامعه عشایری استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره 200 شهید عشایری استان اصفهان، گفت: حدود 9 هزار و 206 خانوار عشایری ایل قشقایی، بختیاری و عرب در استان اصفهان زندگی می کنند که 52 هزار نفر عشایر در شهرستان سمیرم، چادگان و فریدون شهر بوده و برخی در شهرستان شهرضا، دهاقان و جرقویه سکونت دارند.

,

سرهنگ بشیر کیانی نژاد با اعلام اینکه 15 هزار و 400 هکتار از اراضی استان اصفهان متعلق به عشایر است، افزود: در استان اصفهان یک میلیون واحد دام وجود دارد که 25 درصد گوشت قرمز معادل حدود 10 هزار تن گوشت و 30 درصد لبنیات استان اصفهان توسط عشایر تولید می شود.

,

وی گفت: در بخش قشقایی، یک‌ سوم تولید سیب سمیرم متعلق به عشایر این استان است، همپنین در بخش صنایع دستی، 24 هزار و 500 متر مربع تولیدات صنایع دستی عشایر است که تقریبا هر خانوار چهار متر مربع تولید دارد.

,

رئیس بسیج عشایر استان اصفهان با اشاره به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد: به جرأت می‌توان گفت هر سیاه چادر عشایری مصداق بازر کارگاه اقتصاد مقاومتی است؛ عشایر در همه عرصه‌ها پیشقدم بوده‌اند و می‌توان گفت آنان مردم ولایی، پرسود و کم هزینه هستند.

,

* احداث 600 کیلومتر کانال آب برای عشایر استان اصفهان

, * احداث 600 کیلومتر کانال آب برای عشایر استان اصفهان, * احداث 600 کیلومتر کانال آب برای عشایر استان اصفهان,

مدیرکل امور عشایری استان اصفهان در ادامه گفت: ایجاد 500 منبع آب، احداث 600 کیلومتر کانال آب، ایجاد سد ذخیره آب و تبدیل هفت هزار هکتار زمین دیمی به زمین آبی از جمله اقداماتی است که برای عشایر استان اصفهان صورت گرفته است.

,

مختار اسفندیاری افزود: بر اساس فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه عشایر ذخایر انقلاب اسلامی هستند و بر اساس سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مسئولان برای عشایر کاری کنند که به رفاه نسبی برسند، سعی داریم تا خدمات خوبی را به عشایر استان اصفهان ارائه دهیم.

,

به گزارش صاحب نیوز ، همایش تکریم شبانان و گله داران عشایر استان اصفهان با حضور 400 نفر از عشایر برگزار شد که از شش نفر از عشایر نمونه استان تقدیر شد و اجرای موسیقی سنتی، ارائه مشکلات عشایر توسط نمایندگان این قشر از دیگر برنامه های این آیین بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه