اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری کشور:

عشایر استان اصفهان در کشور معرفی نشده اند/ دام‌های عشایر نیازمند بیمه هستند

عشایر استان اصفهان در کشور معرفی نشده اند/ دام‌های عشایر نیازمند بیمه هستند
مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری کشور گفت: عشایر با مسائلی مواجه هستند و دام های آنان نیازمند بیمه است؛ باید آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه مهارت آموزی بین عشایر انجام شود تا بهره وری عشایر در بخش دامپروری افزایش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ سردار نصرت الله سیف بعد از ظهر گذشته در همایش تجلیل از شبانان و گله داران عشایر استان اصفهان با اشاره به اینکه در عشایر صفا، صمیمیت، صداقت، شجاعت، ایمان، تقوا، اخلاص را می توان پیدا کرد، ابراز کرد: عشایر مشهد اولی در استان اصفهان با همکاری سپاه صاحب الزمان(عج) و قرارگاه محرومیت زدایی کشور برای زیارت حرم رضوی اعزام می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی با بیان اینکه ما در تهران فکر نمی‌کردیم استان اصفهان اینقدر عشایر داشته باشد و من عشایر ناب را در اصفهان دیدم، تاکید کرد: عشایر استان اصفهان باید در کشور معرفی شوند و جایگاه خود را پیدا کنند که متاسفانه عشایر اصفهان در کشور کمتر مطرح شده اند.

,

مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری کشور با اشاره به اینکه در جلسه هیئت اندیشه ورز بسیج کشور حدود 40 مورد از مشکلات عشایر را مطرح کرده ام، اضافه کرد: لازم است مسئولان اجرایی کشور نسبت به عشایر دلسوزی بیشتری داشته باشند و مسائل آنان را پیگیری کنند.

,

وی با بیان اینکه عملکرد مسئولان در ادارات مختلف باید به گونه ای باشد که در اجرای قوانین نسبت به عشایر سختگیری نشود، ادامه داد: مسئولان در روستاها و در جمع عشایر حضور پیدا کنند و با مشکلات زندگی این قشر جامعه از نزدیک آشنا شوند که همه ما وظیفه داریم مشکلات عشایر را حل کنیم.

,

سردار سیف با ابراز اینکه استعدادها و نخبگان بسیاری در حوزه های مختلف از جامعه عشایری وجود دارد و رسانه ملی نیز می تواند از روش زندگی عشایر تولیدات تلویزیونی غنی داشته باشد، تصریح کرد: وضعیت امروز عشایر با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست و در دوران پهلوی در هیچ روستایی امکانات و خدمات شهری وجود نداشت که به برکت انقلاب و جمهوری اسلامی در روستاها پزشک، آب، برق، گاز، تلفن، ماشین و... حتی تکنولوژی ارتباط با جهان به روستاها هم رسیده است.

,

وی اذعان کرد: آموزش و پرورش تلاش های بسیاری داشته اما اکنون عشایر برای تحصیل در دوره های متوسطه با مشکلاتی مواجه هستند که موجب ترک تحصیل فرزندان این قشر از جامعه می شود و نیازمند تلاش شبانه روزی برای رفع برخی از این مشکلات است.

,

مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری کشور با بیان اینکه در حوزه بیمه ای، عشایر با مسائلی مواجه هستند و دام های آنان نیازمند بیمه است، گفت: باید آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه مهارت آموزی بین عشایر انجام شود تا بهره وری عشایر در بخش دامپروری افزایش یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه