اخبار داغ

تبعیض در اداره استقلال و پرسپولیس

تبعیض در اداره استقلال و پرسپولیس
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال از مسئولان این باشگاه خواست با مردم و هواداران صادق باشند و واقعیت ها را بگویند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شرایط در تیم استقلال به نوعی است که هواداران و اکثر پیشکسوتان از شرایط آن ناراحت و ابراز نگرانی می کنند. تیم در اردوی پیش فصل خود در ترکیه به سر می برد و مدیران باشگاه در تلاشند تا با جذب چند بازیکن زمان از دست رفته را جبران کرده و موجبات رضایتمندی هواداران این تیم را ایجاد نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, استقلال ,

محمد مومنی پیشکسوت باشگاه استقلال با اشاره به شرایط بحرانی این تیم اظهار داشت: از نگاه من هم شرایط این تیم اصلا خوب نیست. بازیکنان جدا شده و بازیکنان جذب شده توازن ندارند و وزن تیم در مقایسه با فصل قبل کم شده است. در حالی که توقع از این تیم بالا رفته بود و انتظار قهرمانی در آسیا می رفت، حالا حتی بابت لیگ هم نگران هستیم و می ترسیم در لیگ هم نتایج لازم را نگیریم.

, محمد مومنی,

* هم انتقاد کردیم هم راهکار داشتیم
شخص من مدت زیادی است که منتقد سیستم مدیریت در استقلال هستم و مصاحبه‌های قبلی من موجود است. متاسفانه دوستان مرا متهم به تخریب باشگاه می‌کردند. در صورتی که انتقاد من بعنوان پیشکسوت باشگاه دلسوزانه بود و در کنار این انتقاد راهکار هم ارائه می دادم. ما پیشکسوتان هم حق داریم نگران سرنوشت تیمی باشیم که در گذشته پیراهن آن را بر تن کردیم. دوستان در باشگاه این موضوع را درک نمی‌کنند اما همه نتایج این تیم چه خوب و چه بد پیشکسوتان را هم درگیر می کند. این دوستان فردا از این باشگاه می روند و هیچ اتفاقی برای شان نمی‌افتد ما پیشکسوتان هستیم که باید همیشه پاسخگوی مردم باشیم.

, * هم انتقاد کردیم هم راهکار داشتیم, * هم انتقاد کردیم هم راهکار داشتیم,
,

* بازیکن حق دارد به فکر پیشرفت خودش باشد
این درست نیست که با استفاده از الفاظ عرق و تعصب بازیکنی که در جام جهانی درخشیده و تیم‌های خارجی خواهان به خدمت گرفتنش هستند را تخریب کنیم و آنها را مقابل هوادار قرار دهیم. از دیرباز همینطور بوده و تا ابد هم اینگونه است که بازیکنانی که در جام جهانی خوش بدرخشند قیمت شان بالا می‌رود و امکان ترانسفر پیدا می‌کنند. این وظیفه باشگاه است که باید برنامه داشته باشد تا در صورت جدایی ستاره هایش بتواند جای خالی آنها را پر کند و نباید هوادار را به جان بازیکن انداخت. 

, * بازیکن حق دارد به فکر پیشرفت خودش باشد, * بازیکن حق دارد به فکر پیشرفت خودش باشد,
,

* استقلال باید ستاره هم جذب کند
طبیعت تیم های استقلال و پرسپولیس این است که در سبد خریدشان بازیکنان ستاره هم باشند. این نوع خرید هوادار را ارضا نمی کند و برای همین زمینه اعتراضات گسترده پیش می‌آید. هوادار می‌بیند امید ابراهیمی و امید نورافکن رفته‌اند به جای آنها چه بازیکنی که در حدشان باشد جذب شده است؟ 

, * استقلال باید ستاره هم جذب کند, * استقلال باید ستاره هم جذب کند,
,

هوادار استقلال و پرسپولیس نمی‌تواند بپذیرد که تیمش ستاره از دست می‌دهد اما در قبال آن بازیکن معمولی به خدمت می‌گیرد. بازیکنانی که ابتدا به ساکن پیراهن استقلال باید به آنها کمک کند تا بزرگ شوند نه این که در همان بدو ورودشان باری از روی این تیم بردارند.

,

* مدیران استقلال واقعیت ها را به مردم بگویند 
ما همه اسم خودمان را گذاشته‌ایم مسلمان اما نمی‌دانیم در این دین دروغ گفتن یک گناه کبیره است. آنچه در این تیم دیده نمی‌شود صداقت است و آنچه که به وفور دیده می‌شود حرفهای غیر واقعی است. هرگاه فشار هواداران بر مدیران باشگاه زیاد می شود یک حرف غیر واقعی می زنند که این فشار را کم کنند. اما این سیاست تا ابد جواب نمی دهد. مردم هوشیارند و خیلی زود طرف خود را می شناسند. الان چرا دیگر این وعده و وعیدها هواداران استقلال را قانع نمی کند؟ چون مدیران باشگاه از خودشان سلب اعتماد کرده‌اند. 

, * مدیران استقلال واقعیت ها را به مردم بگویند , * مدیران استقلال واقعیت ها را به مردم بگویند ,
,

آقای افتخاری از مدیران با سابقه و ارزشی کشور هستند و باید این را بدانند که یک مدیر ورزشی باید قبل از هر چیز صداقت داشته باشد و با هوادار تیمش روراست باشد. در غیر اینصورت وضعیت همین می‌شود که الان شده. بعنوان مثال آقایان با شش هفت بازیکن قرارداد بستند و شب و نصف شب عکسهای خود را از رسانه‌های رسمی باشگاه منتشر کردند اما وقتی دیدند مردم مقابل آنها هستند گفتند که این قراردادها رسمی نیست. اگر قراردادها رسمی نبود چرا اعلام کردند و چرا این بازیکنان الان در اردوی ترکیه هستند و برای آنها هزینه می‌شود؟ اصلا چرا باید بازیکن را بدون قرارداد معطل کنند؟ شما فکر می‌کنید که مثلا چند روز دیگر به این بازیکنان می‌گویند خوش آمدید؟ 

,

مردم این حرفهای ضد و نقیض و دور از واقعیت را تشخیص می دهند و آن را ملاک قضاوت خود قرار می دهند.

,

* در اداره استقلال و پرسپولیس تبعیض قائل می شوند
بسیاری از هواداران ما بر این باورند که وزیر ورزش و فرزندش علاقمند به پرسپولیس هستند. روند اتفاقاتی که پیرامون دو تیم می‌افتد باعث ایجاد این شائبه شده است. حتی خود من که پیشکسوت این باشگاه هستم وقتی بین اداره دو تیم مقایسه انجام می دهم این شائبه برای بنده هم ایجاد می شود. نمی دانم اما هیچ بعید نیست این فرضیه درست باشد و در اداره دو تیم تبعیض قائل شوند. بهرحال من از شخص وزیر درخواست دارم برای از بین بردن این شائبه نگاه ویژه‌ای به باشگاه استقلال داشته باشند و به داد این باشگاه برسند.

, * در اداره استقلال و پرسپولیس تبعیض قائل می شوند, * در اداره استقلال و پرسپولیس تبعیض قائل می شوند,
,

* به خواسته هوادار باید احترام گذاشت
این روزها مطالبه همه هواداران استقلال تجدید نظر در سیستم مدیریت این باشگاه است. باشگاه متعلق به هوادارانش است و همانطور که در بزنگاه ها خواهان حضور این هواداران در عرصه هستیم، در این مواقع نیز باید به نظر آنها احترام گذاشت. اگر هواداران خواهان تجدید نظر در سیستم مدیریت و یا حتی تغییر و تحول در ارکان مدیریتی هستند باید به خواسته آنها احترام گذاشت و از آن تمکین کرد.

, * به خواسته هوادار باید احترام گذاشت, * به خواسته هوادار باید احترام گذاشت,
,

این بهترین موقعیت است تا آقای سلطانی فر با ورود به این قضیه شائبه تبعیض قائل شدن بین دو تیم را هم از بین ببرند.

,

* در باره بعضی از مدیران باشگاه اصلا نباید صحبت کرد
متاسفانه افرادی در مدیریت باشگاه دست دارند که اصلا در این حد و اندازه نیستند و من اصلا دوست نداشتم در باره آنها صحبت کنم. افرادی که بهترین حس را از انتشار عکسهای نیمه شبانه با بازیکنان می‌گرفتند اما حالا همان قراردادها تبدیل به معضل بزرگی برای این تیم شده است. چون آن فرد سررشته‌ای از عقد قرارداد نداشت و فکر می‌کرد فقط چانه زدن سر مبلغ یعنی تبحر در عقد قرارداد فوتبالی.

, * در باره بعضی از مدیران باشگاه اصلا نباید صحبت کرد, * در باره بعضی از مدیران باشگاه اصلا نباید صحبت کرد,
,

این آقایان به اندازه کافی از قبل استقلال بزرگ شده‌اند. این آقا هیچ پیش زمینه‌ای از استقلال نداشت و حتی پیشکسوتان این باشگاه را هم نمی شناخت. اما الان سیاستگزار اصلی باشگاه شده است.

,

* برخی از پیشکسوتان هم مقصر هستند
متاسفانه بعضی از پیشکسوتان باشگاه هم دستشان در کار است و برای حفظ منافع و موقعیت خودشان در باشگاه آتش به تنور این آقایان می ریزند. غافل از این که این ایام زودگذر است و ممکن است بعد از گذشت زمستان روسیاهی برای ذغال بماند.

, * برخی از پیشکسوتان هم مقصر هستند, * برخی از پیشکسوتان هم مقصر هستند,
,

این پیشکسوتان در سرنوشتی که امروز استقلال به آن گرفتار شده سهیم هستند و به اندازه خودشان تقصیر دارند.

,

* تجربه بویان در حال تکرار است
باشگاه هنوز تکلیف بویان را مشخص نکرده دوستان در حال تکرار این تجربه هستند. من شنیده‌ام یکی از بازیکنان تاریخ مصرف گذشته آلمانی بدون هیچ رزومه قوی در حال مذاکره با استقلال است. لابد می‌خواهند این بازیکن ۳۳ ساله را هم بیاورند مثل بویان یک قرارداد دو ساله ببندند و بعد هم طرف برود یک طلبکار به طلبکاران اضافه شود.

, * تجربه بویان در حال تکرار است, * تجربه بویان در حال تکرار است,
,

* دست شفر ها در کار است
وقتی اسم بازیکن آلمانی می آید ما به این باور می رسیم که در این نقل و انتقال خود شفر یا پسرش این بازیکن را می آورند. باشگاه استقلال با این شرایطی که در آن قرار دارد نباید اجازه بدهد شائبه های جدیدی برای این تیم درست شود. 

, * دست شفر ها در کار است, * دست شفر ها در کار است,
,

* حمایت از تولید ملی فقط به کالا خلاصه نمی شود
در سالی که مقام معظم رهبری هم تاکید بر حمایت از تولید ملی دارند، می بینیم آقایان در حال مذاکره با بازیکن تاریخ مصرف گذشته آلمانی هستند و این عین خیانت به جوانان ایران است. آن هم در دورانی که با نوسانات شدید ارز مواجه هستیم. دلار هفت هشت هزار تومانی را قرار است خرج خرید چه بازیکنی بکنیم؟ 

, * حمایت از تولید ملی فقط به کالا خلاصه نمی شود, * حمایت از تولید ملی فقط به کالا خلاصه نمی شود,
,

متاسفانه هیچ فیلتر نظارتی وجود ندارد که بر این خریدهای نظارت داشته باشد و این خودش یک نقص در باشگاه های ما محسوب می شود و فقط خاص استقلال نیست. مگر در همین پرسپولیس بازیکنان اوکراینی نیامدند و بدون یک دقیقه بازی کلی پول از بودجه این کشور بردند؟ در دیگر باشگاه ها هم این فاجعه ها وجود دارد اما چون مثل استقلال و پرسپولیس از سوی رسانه‌ها و هواداران شان رصد نمی شوند در سکوت خبری این اتفاق می افتد.

,
منبع: مهر
, منبع: مهر]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه