اخبار داغ

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

آب کشاورزی شهرستان طارم در مواقع ضروری از سد آیدوغموش تامین می‌شود/ موافقت وزارت نیرو با فایناس 1400 میلیاردی سد مشمپا

آب کشاورزی شهرستان طارم در مواقع ضروری از سد آیدوغموش تامین می‌شود/ موافقت وزارت نیرو با فایناس 1400 میلیاردی سد مشمپا
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس‏ گفت: آب کشاورزی شهرستان طارم در مواقع ضروری از سد آیدوغموش تامین می‌شود‏.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با وزارت نیرو در خصوص مشکلات آب شهرستانهای زنجان و طارم اظهار کرد: در خصوص تامین آب کشاورزی زنجان و همچنین سد مشمپا بحث‌هایی را با مسئولان وزارت نیرو داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , موج رسا;,

وی افزود: امیدواریم که در بحث سد مشمپا 1400 میلیارد فاینانسی که وزارت نیرو موافقت کرده و به سازمان مدیریت برنامه ریزی منعکس شده با پیگیری مسئولان به سرانجام برسد.

,

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تمام  تلاشم این خواهد بود تا پروژه سد مشمپا به سرانجام برسد، عنوان کرد: از مسئولان ارشد استانی نیز می‌خواهیم که در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

,

وی با اشاره به موضوع تامین آب کشاورزی شهرستان طارم در مواقع ضرور به خصوص در مرداد ماه و اوایل شهریور خاطرنشان کرد: با تلاشهای انجام گرفته علاوه بر اینکه امسال این آب رهاسازی می‌شود، تلاشمان این خواهد بود که این حق‌آبه را برای شهرستان دائمی کنیم.

,

وقف‌چی با بیان اینکه جلسات اولیه تشکیل شده و صورتجلسات تنظیم شده است، گفت: امیدواریم با نهایی کردن این موضوع خبر خوشی برای مردم حوزه انتخابیه زنجان و طارم باشد.

,

وی با اشاره به اینکه این آب به طور موقت از سد آیدوغموش تامین خواهد شد، افزود: در صورت تکمیل سد شهریار یا همان استور این آب به صورت دائم برای شهرستان طارم تامین خواهد شد.

,

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سد استور را بیشتر برای رسوب گیری سد منجیل کار کردند، اظهار کرد: تمام تلاش ما این خواهد بود که با همراهی نمایندگان آذربایجان شرقی این سد آبگیری شود و برای آبگیری آن تنها مشکل باقی مانده تملک زمین‌های بالادست سد است.

,

وی با اشاره به اینکه تا زمان آبگیری سد شهریاز یا همان استور آب کشاورزی شهرستان طارم در مواقع ضرور از سد آیدوغموش تامین خواهد شد، گفت: در خصوص 1400 میلیاردی که برای سد مشمپا و انتقال آب به شهر زنجان و 220 روستای قرار گرفته در مسیر در نظر گرفته شده پیگیری‌هایی را از طرق مختلف انجام می‌دهیم که علی مطهری نایب رئیس مجلس نیز اخیرا بازدیدی از این سد داشتند و بعد از تعطیلات جلسه ای با علی لاریجانی رئیس مجلس در این خصوص خواهیم داشت.

,

وقف‌چی با بیان اینکه سد مشمپا بزرگترین پروژه شمالغرب و دغدغه مردم زنجان است، گفت: این وضعیت سد مشمپا خوشایند مردم زنجان نیست و باید هرچه سریع تر به سرانجام برسد.

,

وی با اشاره به اینکه اعتقاد بنده این است که این سد با اولویت سرمایه‌گذاری داخلی تمکیل شود، افزود: در صورت نبود سرمایه‌گذار داخلی این سد با سرمایه‌گذاری خارجی تکمیل خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه