اخبار داغ

اطلاعات محرمانه نیروی هوایی آمریکا افشا شد

اطلاعات محرمانه نیروی هوایی آمریکا افشا شد
اطلاعات محرمانه و فوق سری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریکا در محیط دارک‌وب به فروش رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از آنکه گزارش‌هایی مبنی بر فروش اطلاعات حیاتی برخی نهادهای دولتی و سازمان‌های حکومتی جهان از جمله فرودگاه‌های بین‌المللی در محیط دارک‌وب (dark web)، منتشر شد، حالا خبر دیگری به وضوح نشان می‌دهد اطلاعات حیاتی، سری و محرمانه نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا نیز در محیط دارک وب با قیمت حداکثر ۲۰۰ دلار به فروش رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, dark web,

متخصصان شرکت امنیتی مک آفی ( McAfee) گزارشی ارائه دادند که طبق آن معلوم شد خیل عظیمی از مجرمان سایبری و هکرها داده‌های مهم و اساسی نهادهای مهم از جمله فرودگاه‌های بین‌المللی را در محیط دارک‌وب به فروش رسانده‌اند که این امر به طور قطع تهدید جدی برای سلامت و امنیت این سازمان‌های مهم به شمار خواهد آمد.

, McAfee,

این تحقیقات از زمانی آغاز شد که تیم تحقیقات پیشرفته شرکت مک آفی مشغول بررسی دقیق بازارهای دارک وب یا شبکه تاریک شدند و به نتایج عجیب و جالبی دست پیدا کردند. آن‌ها در این پژوهش‌ها دریافتند که مجرمان سایبری با راه‌اندازی فروشگاه‌های مجازی امکان دسترسی به سیستم و دیتابیس  شرکت‌های مختلف را برای فروش می‌گذارند که در میان فهرست این نهادها و شرکت‌های قربانی نام برخی از فرودگاه‌های بین‌المللی نیز به چشم می‌خورد.

,

جالب اینجاست که مجرمان سایبری که خواهان دسترسی به این اطلاعات بودند، می‌توانستند تنها با پرداخت ۱۰ دلار به آن‌ها دست یابند. بدین ترتیب، مجرمان سایبری و هکرها قادر خواهند بود به سیستم‌های امنیتی فرودگاه‌های موردنظر، اطلاعات اتوماسیون، نظارت و حمل و نقل آن اشراف یافته و کنترل امور مختلفی را در اختیار بگیرند.

,

اما اکنون گزارش دیگری مبنی بر اینکه اطلاعات فوق سری و محرمانه نیروی هوایی ارتش ایالات متحده امریکا نیز با قیمت ۱۵۰ دلار الی ۲۰۰ دلار در محیط دارک وب فروخته شده وجود دارد. هنوز معلوم نشده که چه کسی و به چه منظوری خواهان این اطلاعات نظامی بوده است.

,

بسیاری از تحلیلگران در حوزه امنیت سایبری بر این باورند که فروش اطلاعات نهادهای مهم می‌تواند آسیب و خسارات جبران‌ناپذیری را به آن‌ها وارد کرده و سلامت شهروندان و امنیت ملی کشورهای مختلف را به مخاطره بیندازد.

,

برآورد می‌شود که اطلاعات مختلف دیگری همچون داده‌های مربوط به نیروی دریایی، نیروی هوایی، اداره گمرکات و حفاظت مرزی، سازمان هوا و فضای ناسا و اطلاعات نظامی بسیاری از کشورهای دیگر نیز در این محیط به فروش رفته باشد.

,

دارک وب (Dark Web) یا شبکه تاریک به محیطی گفته می‌شود که در دسترس عموم کاربران اینترنتی نبوده و بیشتر برای مقاصد غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ردیابی فعالیت‌های آن و شناسایی افراد در آن دشوار یا غیرممکن است. در این شبکه، اطلاعات جامعی نهفته شده که افراد ناشناس آن‌ها را مدیریت می‌کنند، فروشندگان مواد مخدر، هکرها، تروریست‌ها و افراد سودجو معمولا این دسته از افراد را تشکیل می‌دهند.

,
منبع: ایسنا
, منبع: ایسنا]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه