اخبار داغ

افشای دست های پشت پرده ارتش میانمار در قتل پناهندگان در اردوگاه ها

افشای دست های پشت پرده ارتش میانمار در قتل پناهندگان در اردوگاه ها
طبق گفته پلیس، دست کم 22 نفر از مردم روهینگیا طی 11 ماه گذشته به دلیل درگیری های داخلی در ارودگاه ‌های پناهندگان در بنگلادش کشته شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ به گفته پلیس بنگلادش، طی 11 ماه حداقل 22 روهینگیایی در ارودگاه ‌های پناهندگان کشته شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک",
 
,
طبق گفته پلیس، دست کم 22 نفر از مردم روهینگیا طی 11 ماه گذشته به دلیل درگیری های داخلی در ارودگاه ‌های پناهندگان در بنگلادش کشته شده اند، به نظر می رسد که اعضای آرسا (گروه مسلح ارتش رستگاری روهینگیا آراکان) پشت پرده ی این قتل ها باشند.
,
 
,
مقامات بنگلادشی رسما حضور ارتش رستگاری روهینگیا آراکان یا آرسا (ARSA) را در ارودگاه‌های جنوب شرقی کشور که به حدود یک میلیون پناهنده روهینگیایی که از خشونت دولت راخینِ میانمار گریخته اند، پناه می دهد، رد کرده اند.
,
 
,
رئیس پلیس منطقه گفت: "از 14 آگوست سال گذشته تاکنون، 22 روهینگیایی در جریان درگیری های داخلی در اردوگاه ها کشته شده اند. ما به بررسی علل قتل ها پرداخته ایم."
,
 
,
وی افزود: "ما واقعا در تلاش هستیم تا بین بیش از یک میلیون نفر که بیکار هستند، نظم را حاکم کنیم. این واقعا کار دشواری است."
,
 
,
مقامات بنگلادشی تاکنون رسما مظنونین دستگیر شده آرسا را اعلام نکرده اند، اما یک مقام ارشد بنگلادشی در ماه آوریل سال جاری گفت که مقامات چندین مظنون از اعضای شورشی روهینگیا را در نزدیکی مرز بنگلادش با میانمار دستگیر کرده اند.
,
 
,
به نقل از rfa،یک منبع دولتی و یک افسر ارشد پلیس در شرایط ناشناس در مورد تلاش های بنگلادش برای ردیابی اینکه آیا شورشیان به اردوگاه های عظیم پناهندگان نفوذ کرده بودند یا خیر، صحبت کردند.
, rfa,
 
,
با این حال، مقامات پلیس حضور شورشیان در اردوگاه های پناهندگان را انکار کرده و گفتند که 22 قتل در نتیجه اقدامات جنایتکارانه انجام شده و نه بر اثر اعمال مرتبط با ستیزه جویی.
,
 
,
رئیس پلیس منطقه در پاسخ به این سؤال که آیا آرسا پشت این قتل هاست؟ گفت: "نه،آرسا در اردوگاه ها فعال نیست."
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه