اخبار داغ

کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه:

تیم اقتصادی دولت حاملان افکار منسوخ اقتصاد سرمایه داری هستند/ عدم اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی کشور را زیر چتر تحریم برده است

تیم اقتصادی دولت حاملان افکار منسوخ اقتصاد سرمایه داری هستند/ عدم اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی کشور را زیر چتر تحریم برده است
شیخی گفت: دولت باید تیم اقتصادی را عوض کند در واقع آنان حاملان افکار منسوخ اقتصاد سرمایه داری هستند و با اجرای منویات اقتصاد سرمایه داری هرگز به هدف خود نمی رسیم زیرا به بن بست رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با راه آرمان؛ در رابطه با  فرمایشات و کلید واژه های مقام معظم رهبری در دیدار با دولت اظهار داشت:  این مطالبی که حضرت آقا فرمودند قبلا تذکراتی با همین صیاق به هیئت دولت  دادند ولی متاسفانه آنها گوش ندادند مسائلی که آقا بیان کردند درست دست  گذاشتند روی آن نقاط کلیدی که ما دچار آن هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت :  ما دچار سوء مدیریت اقتصاد هستیم و دولت نگاهش را به سفره بیگانه انداخته بود بطور مثال انگشتری که توی تاریکی گم کرده بود توی روشنایی دنبالش می گشت، در حالیکه مشکلات اقتصادی ما عمدتا بر می گردد به اینکه ما یک راهبرد توجه  به توان داخلی نداریم.

,

کارشناس اقتصادی افزود:  اگر در این پنج سالی که از دولت گذشته به استعدادهای بالقوه توجه می شد هم اکنون هیچ نیازی به صدور نفت خام نداشته و نگران این نبودیم  که اگر تحریم آمد  نتوانیم نفت را صادر کنیم، آنچه امروز بلای جان ماشده است این است که دولت اقتصاد داخلی را رها کرده بود و فکر می کرد از برجام چیزی عایدش می شود.

,

شیخی به دیدگاه اقتصادی حضرت آقا اشاره کرد و اذعان داشت: بارها حضرت آقا به این دولت تاکید کرد که ما به این آمریکایی‌ها خوش‌بین نیستیم و چیزی از آنان عاید شما نمی شود و هم اکنون نیز تاکید می کنند که اروپائی ها هم نوکر حلقه بگوش آمریکا هستند، آنان بازار آمریکا را رها نمی کنند تا به بازار محدود ما توجه نمایند.

,

وی عنوان کرد: از لحاظ سیاسی باید گفت اروپائی ها تا همه نمره قبولی صهیونسیم جهانی را نگیرند سر کار نمی آیند مدیران اقتصادی وسیاسی آنان در واقع مویدین صهیونیسم بین الملل هستند و هرگز خلاف سیاست  آمریکا و صهیونیسم  قدم بر نمی دارند.

,

شیخی به میانداری تیم اقتصادی و ضرورتهای هماهنگی سایر بخش های دولت اشاره کرد و تصریح کرد: دولت باید تیم اقتصادی را عوض کند در واقع آنان حاملان افکار منسوخ اقتصاد سرمایه داری هستند و با اجرای منویات اقتصاد سرمایه داری هرگز به هدف خود نمی رسیم زیرا به بن بست رسیده است و خود آمریکا و اروپا تمام ضوابط اقتصاد سرمایه داری را کنار گذاشته اند و در حال حاضر خلاف آن عمل می کنند.

,

این استاد داشنگاه افزود:بطور مثال اقداماتی که ترامپ انجام می دهد از آن جمله راهبرد حمایت از تولید و اشتغال و سلفل کردن توان اقتصاد خود را دنبال می کند و این خلاف آن ایده ها ی اقتصاد نظام رقابتی و اقتصاد سرمایه داری است قدم بعدی اینکه اقتصادانان اسلامی عنان کار را به دست گیرند اگر چنین اتفاقی بیفتد آنوقت می شود از تمامی مستعدین اقتصادی کشور دعوت کنیم که با دولت هماهنگ باشند.

,

وی تاکید کرد: اما وقتی خود  تیم اقتصادی بیمار است و مشکل دارد آن وقت دعوت از همکاری با آنان هیچ ثمری ندارد مگر اینکه مسیر خودشان را تغییر دهند.

,

کارشناس اقتصادی به نقشه راه اقتصاد که یکی از تاکیدات حضرت آقا بود نیز اشاره کرد و اذعان داشت: اقتصاد مقاومتی توسط دولت اجرا نشده است ، بطوری که چند وقت پیش  آقای لاریجانی   در صحن علنی مجلس صراحتا رو به دولت گفت: که شما سیاست های اقتصادی مقاومتی را پیاده نکردید و این درحالیست که  ما راهبردمان را در سیاست های مقاومتی طراحی کردیم و هیئت دولت به آن عمل نمی کند.

,

شیخی با بیان اینکه اقتصاددانان ما خودشان با دست خودشان عملا اقتصاد کشور را به ورطه تحریم کشاندند نه اینکه آمریکا از آن طرف یکجانبه عمل کرده باشد، گفت: آنان خود را وابسته به آمریکا کرده اند و فکر می کنند رزقشان از آمریکا و اروپا می آید و با اسم برجام مردم را بیچاره کرده اند و پنج سال است که مملکت را معطل کرده  و تمام ساز و کارهای ضد تحریمی که  در دولت نهم و دهم  طراحی شده بود  همه را از بین بردند که می شد با آن ساز و کارها به مقابله با تحریم ها رفت  و یا راهبردی که نیاز ضروری کشور بود را از شنای در حوض دلار و یورو اجتناب کنند و وارد  تعامل با کشورها با فراسازهای پولی چند جانبه و استفاده از حسابهای اعتباری بینابین مبادله بورزند عدم پی گیری این راهبرد عملا  کشور را در غرقاب تندباد تحریم انداخته اند و اقتصاد  را زیر چتر تحریم برده اند .

,

وی با تاکید بر اینکه  به خاطر شرایطی که بر اقتصاد کشور حاکم شده است حضرت آقا بارها به آن  اشاره فرمودند دشمن با تمام امکانات به جنگ اقتصادی ما آمده است، عنوان کرد: دشمن از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده کرده  و به جنگ مسائل فرهنگی آمده است به همین دلیل است که آقا تاکید می کنند باید دولت دارای یک تیم اقتصادی قوی باشد که بتواند اقتصاد کشور را به دست گرفته و عاقلانه  برنامه های مقابله با شبیخون اقتصادی را پیاده کند.

,

شیخی به برخی از تخلفات دستگاه ها اشاره کرد و افزود: من قبلا در یکی از مصاحبه هایم صراحتا گفته بودم که  اعضای کابینه در واردات غیر قانونی خودرو دست داشتند حتی من می توانم نام ببرم و مستنداتی در این زمینه در اختیار دارم و متاسفانه برخی از آقازادگان نیز دراین مسئله سهیم هستند.

,

کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه همچنین به فرمایش آقا در رابطه با اینکه برخورد با مفاسد در وهله اول به عهده مسئولان دستگاه ها باشد سپس به قوه قضائیه واگذار شود، ادامه داد: در واقع با این بیان حضرت آقا  اجازه ندادند آقای روحانی و هیئت دولت این تخلف را یواشکی را پشت گوش بیندازند و توپ را به میدان قوه قضائیه بیندازند.

,

شیخی ادامه داد: نامه ای که آقای روحانی به قوه قضائیه زده است این فرار به جلو بود زیرا داشت تخلف مدیران ارشد برملا می شد  و این معضلی که دچار دولت شده است کمتر کسی متوجه آن می شود  واینکه قوه قضائیه را زیر سوال برد خودش فرافکنی و یک جرم است و عدم برخورد با تخلفات است ولی متاسفانه هیئت دولت علیه خود شهادت نمی دهند و دروغ می گویند و این تذکر آقا نشان می دهد که این فساد از دل کابینه و مدیران ارشد و آقا زاده ها  و افراد رانت خوار دیگر بوده است.

,

وی در ادامه بیان کرد: نکته سوم  مسئله این است که قوه قضائیه در اینجا هیچگونه مباشاتی نکند و باید متخلفین به مصداق قرآن کریم در ملاء عام به مجازات برسند تا عبرتی برای دیگران باشد تا دست به خلاف مصالح عمومی نزنند.

,

شیخی در رابطه با اینکه آقا فرمودند طرف اروپایی باید تضمین لازم را در خصوص برجام بدهند و اقتصاد کشور نباید به این موضوع گره زده و معطل بماند، ابراز داشت: قید آنان این است که با  برجام و با این توافق ذلیلانه هرگزبه دنبال نه آمریکا و اروپا نباشید زیرا آنان از ما باج گرفتند تا این برجام را امضا کردند ایشان می فرمایند بروید به دنبال راه های صالحه برای برقراری با ارتباط دنیای بیرون تا اینکه مبادله یک امر برد برد باشد نه توافقی که برای آمریکا  برد  و برای ما یک باخت  بود .

,

وی ادامه داد:  توسعه دیپلماسی در ارتباط با کشورهای دیگر از جمله اروپائیان و آسیایی ها باید در یک مسیر درستی قرار گیرد و هیچ منعی وجود ندارد .

,

کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: هدف این است که ما با کشورهای محاربی مثل آمریکا ارتباط برقرار نکنیم و اسرائیل را به رسمیت نشناسیم و الا کشورهای اروپایی اگر صادقانه وارد مبادله شوند هیچگونه مانعی نمی بینیم که  روابط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را توسعه دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه