اخبار داغ

عضو شورای روستای بشنو بشاگرد:

مرگ خاموش باغات بشاگرد در سایه بی آبی/ مهاجرت ۵۰ خانوار روستای بشنو به دلیل کمبود امکانات+تصاویر

مرگ خاموش باغات بشاگرد در سایه بی آبی/ مهاجرت ۵۰  خانوار روستای بشنو به دلیل کمبود امکانات+تصاویر
عضو شورای روستای بشنو بشاگرد اصلی ترین منبع درآمد مردم روستای بشنو را کشاورزی عنوان کرد و گفت:خشکسالی های چند ساله اخیر،سبب نابودی باغات سرسبز این روستا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛روستای بشنو در بخش گوهران شهرستان بشاگرد در سرزمینی کوهستانی و ناهموار و در جنوب شرق استان هرمزگان واقع شده که روی هر کوه و تپه آن گونه های گیاهی و دارویی به چشم می خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بشنو روستایی سرسبز  است که انواع مرکبات از قبیل پرتقال، لیموترش، لیموشیرین، نارنج، نارنگی، انگور ،هلو ،زردآلو، انار،انجیر و... وجود دارد و در این چند سال اخیر به علت خشکسالی های فراوان خسارات فراوانی به کشاورزان این روستا وارد کرده است.

,

حسین صالحی زاده، عضو شورای روستای بشنو شهرستان بشاگرد در گفتگویی اظهار کرد: روستای بشنو با مشکلاتی بی شمار نظیر نبود آب شرب بهداشتی، آب کشاورزی، خدمات درمانی، راه دسترسی نامناسب ، عدم پوشش دهی آنتن دهی تلفن همراه  و عدم اینترنت دست و پنجه نرم می کند.

,

عضو شورای روستای بشنو بیان کرد: روستای بشنو یک جانباز، چند رزمنده هشت سال دفاع مقدس و چند شهید را تقدیم اسلام کرده لذا باید مسئولان نگاه ویژه تری به آن داشته باشد اما تاکنون توجهی به این روستا نشده و با مشقت زندگی خود را سپری می کنند.

,

, ,

اهالی دست به دامان چشمه های آلوده شده اند 

, اهالی دست به دامان چشمه های آلوده شده اند , اهالی دست به دامان چشمه های آلوده شده اند ,
صالحی زاده به وضعیت آب شرب روستا اشاره کرد و گفت: آب شرب و کشاورزی اهالی روستای بشنو از چاه های حفر شده توسط خود اهالی روستا برداشت می شود از این رو وجود میکروب و موجودات در بعضی از چاه ها سبب بسیاری از بیماری ها می شود .
,

وی تصریح کرد:در یک ماه اخیر آب چاه های روستا خشک شده و اهالی دست به دامان یک چشمه کم آب شده اند که با تقاضای شورای روستا، چاه و منبع اختصاصی داده شده که هنوز کار آن آغاز نشده که امیدواریم مسئولان آب و فاضلاب این کار را در اولویت کاری خود قرار دهند.

,

عضو شورای روستای بشنو با اشاره به اینکه تیرهای برق روستا فرسوده اند، گفت: تیرهای برق روستا هنوز همان تیرهای چوبی هستند که دیگر توان ایستادن و نگه داشتن سیم ها را ندارند و برخی از این تیرها در وسط آبادی قرار گرفته که سبب بی نظمی در مسیر رفت و آمد شده است.

,

مرگ خاموش باغات در سایه بی آبی

, مرگ خاموش باغات در سایه بی آبی, مرگ خاموش باغات در سایه بی آبی,

صالحی زاده با بیان اینکه به علت خشکسالی و بی توجهی مسئولان باغات روستای بشنو در حال نابودی است، افزود: روستای بشنو دارای ظرفیت بالقوه ای در بخش کشاورزی، صنایع دستی، دامداری است که می توان با تامین آب، مشاغل مرتبط با این نوع کسب و کار راه انداخت.

,

وی یادآور شد: به دلیل نبود حمایت های لازم و وعده های پوچ و خالی اکثر مردم روستا به شهرستان های استان مهاجرت کرده اند از این رو جمعیت روستا از 130 خانوار به 73 خانوار رسیده که مسئولان باید با تامین اعتبارات عمرانی برای آبادانی روستا تلاش کنند.

,

, ,

مهاجرت 50 خانوار روستای بشنو به دلیل کمبود امکانات

, مهاجرت 50 خانوار روستای بشنو به دلیل کمبود امکانات, مهاجرت 50 خانوار روستای بشنو به دلیل کمبود امکانات,

عضو شورای روستای بشنو ، علت مهاجرت اهای روستا را وضعیت نامناسب راه ارتباطی، آب شرب بهداشتی، طرح هادی روستایی، عدم اینترنت عنوان کرد و گفت: متاسفانه بی توجهی به این روستای شهید پرور باعث مهاجرت بیش از 50 خانوار به شهر شده و عده ای هم از قبل در شهرستان های همجوار ساکن شده بودند.

,

صالحی زاده با اشاره به اینکه مسئولان با خدمات دهی به روستاها مانع مهاجرت آنان به شهرها شوند، ادامه داد: راه ارتباطی، زیربنای توسعه و عمران و آبادانی هر منطقه به شمار می رود و آسفالت راه روستایی از مطالبات به حق مردم شهید پرور بشنو است.

,

وی با بیان اینکه روستای بشنو از چشم انداز مناسبی در زمینه گردشگری برخوردار است و اقدامات زیادی می توان برای جذب گردشگران انجام داد، اظهار کرد: روستای بشنو به جهت داشتن طبیعت بکر و زیبا از جمله کوه هایی که روی هر تپه گونه های گیاهی، دارویی و میوه های وحشی به چشم می خورد و جنگل های سرسبز جلوه های بی نظیری در خود جای داده است.

,

عضو شورای روستای بشنو بیان کرد: برای جذب گردشگر در روستا باید زیرساخت ها از جمله راه دسترسی به روستا احداث همچنین مکانی به عنوان کمپ گردشگری جهت اسکان گردشگر ایجاد شود.

,

, ,

اصلی ترین منبع درآمد روستائیان از طریق کشاورزی است

, اصلی ترین منبع درآمد روستائیان از طریق کشاورزی است, اصلی ترین منبع درآمد روستائیان از طریق کشاورزی است,

صالحی زاده، اصلی ترین منبع درآمد مردم روستای بشنو را کشاورزی عنوان کرد و افزود: با توجه به خشکسالی های چند ساله اخیر، کشاورزان همواره با مشکل کم آبی و بحران آب مواجه بوده اند که سبب نابودی باغات سرسبز این روستا شده است.

,

وی گفت: بازده پایین آبیاری به دلیل مشکلاتی از جمله عدم آگاهی، ضعف دانش فنی مناسب، شیوه‌های سنتی کشت و زرع، عدم وجود شبکه‌های آبرسانی مناسب و نبود مدیریت مصرف آب مزید بر علت شده و با  اتلاف منابع آبی بازده مصرف آب در بخش کشاورزی کاهش یافته از این رو نخیلات این روستا حال و روز خوبی ندارند.

,

عضو شورای روستای بشنو در ادامه اضافه کرد: باید هر چه سریع تر روش های آبیاری نوین جایگزین آبیاری سنتی، از جمله آبیاری قطره ای مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد.

,

وی به ظرفیت های صنایع دستی روستای بشنو اشاره کرد و گفت: روستای بشنو با پیشینه ای قوی و درخشان در این زمینه زبانزد خاص و عام بوده و یکی از روستایی است که زنان پوشش سنتی و صنایع دستی خود را حفظ کرد و در سایه تجدد این پوشش به موزه سپرده نشده است.

,

صالحی زاده خاطر نشان کرد: باید به منظور اشتغال به هنرمندان صنایع دستی بها داده شود اما متاسفانه بافنده بهترین صنایع دستباف در این روستا به دلیل نداشتن بیمه و حمایت مسئولان تصمیم بر تعطیلی کار کرده است.

,

روستای بشنو با جمعیتی بالغ بر 700 نفر و 130 خانوار در 50 کیلومتری مرکز شهرستان بشاگرد واقع شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه