اخبار داغ

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

دولت در هدایت حجم نقدینگی به سمت تولید، ضعیف عمل کرد/ لزوم همسویی دولت و مجلس در سامان دادن به آشفته بازار اقتصادی

دولت در هدایت حجم نقدینگی به سمت تولید، ضعیف عمل کرد/ لزوم همسویی دولت و مجلس در سامان دادن به آشفته بازار اقتصادی
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: مدیریت واحد باید سرمایه سنگین حجم نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند ولی دولت در این خصوص ضعیف عمل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با صاحب نیوز با اشاره به مباحث پیگیری شده در خصوص نوسانات ارزی اظهار کرد: ضعف مدیریت بانک مرکزی مهم ترین عاملی بود که در نوسانات ارزی به چشم می خورد و عوامل بیگانه و همچنین صرافی های کشورهایی همچون عربستان و امارات نقش دیگری را در این رابطه ایفا کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: عامل فضای مجازی و سایت های بیگانه در تشویق و قیمت گذاری برای ارز و همچنین ورود دلالان داخلی کشور برای کسب سود بیشتر، از جمله عواملی هستند که بازار ارز را به سمت آشفتگی هدایت می کند.

,

وی با بیان اینکه سرگردانی نقدینگی و ضعف مدیریت در کنترل ارز، بازار را به سمت نوسان کشاند، گفت: عدم مدیریت نقدینگی و جهت دادن این حجم به سمت تولید و ضعف مدیریت در کنترل و ارائه خدمات ارزی، زمانی که کنار هم قرار گرفت باعث رخ دادن نوساناتی در بازار اقتصادی کشور شد.

,

حجت الاسلام سالک تاکید کرد: مدیریت واحد باید سرمایه سنگین حجم نقدینگی ا به سمت تولید ببرد ولی دولت آنچنان که باید در این مبحث وارد عمل نشده است.

,

وی با اشاره به مجموعه تلاش های مجلس و برگزاری کمیسیون های اقتصادی در این زمینه تصریح کرد: مجموعه تلاش ها توانست برای ارز بازار دومی ایجاد کند؛ همچنین همسویی دولت و مجلس بعد از دستور رهبری در جلسه با سران سه قوه، برای برون رفت از مشکلات و سامان دادن به بازار اقتصادی نقش موثری دارد.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان این مطلب که بازار ارز تا حدودی سامان گرفته است، اظهار کرد: سعی شده تا ارز دولتی برای درمان بیماری ها و دانشجویان و همچنین شرایط خاص اختصاص داده شود تا بتوان کنترل خوبی بر بازار ارز داشته باشیم.

,

وی تاکید کرد: با ورود دولت برای شفاف سازی و جلوگیری از ورود بی رویه واردات، می توان تا حدودی بازار را در دست گرفت.

,

حجت الاسلام سالک در پاسخ به اینکه در برخورد با اخلال گران و مدیران نالایق و همچنین طرح سوال از وزیر دادگستری مجلس چگونه وارد عمل شده است، اذعان کرد: استیضاح و طرح سوال از وزیر دادگستری به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد و در این رابطه اگر مجلس بخواهد وارد عمل شود باید طرح سوال از چند وزیر صورت گیرد.

,

وی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید مطالبات مردم را پاسخ دهند و در این خصوص باید بین اصل نظام و اجراییات دولت تفکیک کنیم.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: ما به دنبال مطالبات نظام که عبارت از مطالبات رهبری و مردم است، هستیم و زمانی که مطالبات به دستگاه های ذیربط منعکس شود، در حقیقت دفاع از موکلان در قبال کاستی ها و خلف وعده های مدیریتی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه