اخبار داغ

آمادگی نخجوان بر توسعه روابط فرهنگی با ایران

آمادگی نخجوان بر توسعه روابط فرهنگی با ایران
مدیر اجرایی و امور داخلی وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری خودمختار نخجوان در دیدار با وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بر توسعه روابط فرهنگی نخجوان با ایران تأکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج ،  محمدرضا پاکروان، وابسته فرهنگی ایران در نخجوان، با گل‌بوته بابایوا، مدیر اجرایی و امور داخلی وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری خودمختار نخجوان دیدار و گفت‌وگو کرد.
محمدرضا پاکروان، در این دیدار ضمن اشاره به فعالیت‌های درخور توجه گذشته وابستگی فرهنگی ایران در نخجوان، از وزارت فرهنگ و گردشگری و اداره وزارت امورخارجه نخجوان برای موافقت با نمایش فیلم‌های مستند ایرانی ـ ارسالی از تبریز ـ در نخجوان در چارچوب برگزاری هفته فیلم اسلامی ۲۰۱۸، قدردانی کرد.
در ادامه این دیدار گل‌بوته بابایوا، مدیر اجرایی و امور داخلی وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری خودمختار نخجوان  نیز اظهار داشت: ارتباطات فرهنگی، علمی، هنری و گردشگری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خود مختار نخجوان در حال ارتقا و توسعه است. ما فرهنگ، هنر و تاریخ مشترک داریم و این برای ما فرصتی فراهم می‌سازد که سطح مناسبات متقابل را روزبروز در حوزه‌های مختلف افزایش دهیم.
وی افزود: سنت‌ها، آداب و رسوم، مذهب و دیگر موضوعاتی که در فرهنگ هر دو ملت یکسان هستند، نشان‌دهنده قدمت و عمق دوستی دو ملت به شمار می‌رود.
گل‌بوته بابایوا در بخش دیگری از سخنانش گردشگران ایرانی را بخش بزرگ گردشگران بازدیدکننده از نخجوان برشمرد و پس از آن ضمن تأکید بر اهمیت فرهنگ در بین ملت‌ها، گفت: فرهنگ، می‌تواند نقش اساسی بین انسان‌ها و ملت‌ها برای توسعه و استحکام روابط داشته باشد و از این نقش باید برای بهبود روابط بهره جست.
وی در پایان ضمن اعلام آمادگی هرگونه همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری نخجوان با وابستگی فرهنگی ایران، انجام برنامه‌های مشترک در حوزه‌های فرهنگی، علمی، هنری، گردشگری و … را مورد تأکید قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه