اخبار داغ

تولد ۴۶۰ نوزاد در مرکز ناباروری قفقاز اردبیل

تولد ۴۶۰ نوزاد در مرکز ناباروری قفقاز اردبیل
مدیرمرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل از تولد ۴۶۰ نوزاد در مرکز ناباروری قفقاز اردبیل خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، رویا گسیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرکز ناباروری قفقاز یکی از مراکز مجهز در شمالغرب کشور است گفت: تاکنون 640 نوزاد در مرکز ناباروری قفقاز به روش های درمان ناباروری IUI ،IVF و ICSI ، فریز و نگهداری جنین ، اسپرم ، تخمک و همچنین تعیین جنسیت در این مرکز متولد شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,


وی افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل طرح 'حمایت مالی از زوجین نابارور' در این مرکز اجرا می شود که تمام زوج های نابارور که ناباروری اولیه دارند،سن کمتر از 42 سال در زنان و داشتن تابعیت ایرانی یکی از زوجین می توانند از این طرح استفاده کنند.

,
,

مدیرمرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: میزان موفقیت درمان در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل مطابق با میانگین کشوری و جهانی است که این مرکز در راستای سلامت باروری و بهره گیری از جدید ترین اکانات و روش های آزمایشگاهی و نیروهای متخصص درمانی به زوج های نابارور خدمات ارائه می کنند.

,

وی از جمله علل ناباروری را عدم تخمک گذاری، ورزش زیاد و کاهش وزن، چاقی، استرس ، مصرف برخی داروها ، عدم تعادل استروژن یا پروژسترون (اختلال هورمونی) ، اختلال در عملکرد جسم زرد، هیپرپلازی مادرزادی آدرنال و نارسایی زودرس تخمدان عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه