اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان:

شهر بهارستان بهشت سرمایه گذاران است/ شهری که حتی یک نمایندگی آموزش و پرورش هم ندارد

شهر بهارستان بهشت سرمایه گذاران است/ شهری که حتی یک نمایندگی آموزش و پرورش هم ندارد
رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان گفت: دولت مکلف به تامین اعتبارات لازم برای شهر های جدید است اما متاسفانه هر روز شاهد کاستی های زیادی در این زمینه هستیم و خدمات ضعیفی از سوی نهادها به شهر بهارستان ارائه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ سرانه های درمانی، آموزشی و فرهنگی موجود در شهر بهارستان پاسخگوی جمعیت مردم شهر نیست، با توجه به رشد جمعیتی که متفاوت از سایر شهرهای جدید است نیاز به تامین امکانات به روز بیشتر احساس می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مهم ترین مطالبه مردم و مسئولان شهر بهارستان از مسئولان کشوری و استانی به خصوص فرمانداری و استانداری، ساخت بیمارستان دولتی در این شهر است که در این زمینه از مسئولان و مدیران شهر بهارستان پرس و جو کرده ایم و آنها ادعا می کنند بارها نامه درخواست نوشته ایم و به طور حضوری با مسئولان استانی جلسه داشته ایم اما آن ها با بهانه تراشی نسبت به این مطالبه مردمی پاسخگو نیستند.

,

برای بررسی مشکلات موجود به سراغ مهندس مجتبی محبی زرین دره، رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان رفتیم.

,

نقش و جایگاه شورای اسلامی شهر چیست؟

, نقش و جایگاه شورای اسلامی شهر چیست؟, نقش و جایگاه شورای اسلامی شهر چیست؟,

شورای اسلامی شهرها جایگاه بسیار بالاتری می توانند داشته باشند و این اشتباه بعضا در ذهن به وجود می آید که باید این شورای شهرداری باشد در صورتی که اصلا اینطور نیست و شورای اسلامی شهر با تعامل سازنده‌ای که با ادارات، نهادها، مسئولان شهری، شهرستانی و استانی و حتی ملی برقرار می‌کند می‌تواند سبب پیشرفت باشد و امیدواریم مجلس و دولت، شوراهای اسلامی شهرها را که به عنوان یک عضو کوچک، اما موثر در اجرا و نظارت قوانین مدیریت شهری به عنوان رقیب خود ندانند چرا که شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان یک بازوی حرکتی هستند که می توانند به تعامل سازنده در وسعت کوچکتر کمک کنند و ماحصل این تعامل سازنده بین شوراهای اسلامی و دولت و مجلس و نهادهای خدمتی به مردم می تواند رفاه را برای مردم دوچندان کرده و ایجاد شهرها و روستاهای با امکانات و خدمات مناسب و آباد را رقم بزند.

,

شورای اسلامی شهر بهارستان در این دوره متشکل از جوانانی با اندیشه های سازنده است، هم چنین در این دوره اعضای شورا تحصیل کرده در رشته های مرتبط با شهرداری و شورای اسلامی هستند؛ افرادی با تخصص های مدیریت شهری و با تجارب مرتبط و این خود یک پتانسیل موثر برای شورای اسلامی شهر بهارستان محسوب می شود تا با استفاده از این تجربیات، علم و سواد و آگاهی اعضا بتوانیم قدم های مناسبی برای شهر و شهرداری برداریم.

,

شهرداری و شورای اسلامی متعلق به تک تک شهروندان است و جای فعالیت‌های حزبی و سیاسی نیست و اگر این اتفاق بیفتد قطعا شهروندان و شهرداری و شورای اسلامی متحمل ضرر بزرگ خواهند شد، مجموعه مدیریت شهری مکانی برای فعالیت های سیاسی نیست ما باید برای همه مردم شهر قدم برداریم و به همه شهروندان خدمت کنیم، اگر فردی یا گروهی مشغول فعالیت سیاسی یا قصد انجام آن در حزب یا گروهی را دارد، این فعالیت‌ها باید پشت در شهرداری و شورای اسلامی باشد و در بدنه شهرداری و شورای اسلامی حق ورود و دخالت در افکار و فعالیت های سیاسی را نخواهند داشت.

,

شما در دوره گذشته شورای اسلامی شهر بهارستان نیز حضور داشتید، کاستی‌هایی را از گذشته احساس می کنید و برنامه‌هایی برای آینده شهرداری دارید. شورا و شهرداری بهارستان در محقق کردن این اهداف چقدر موفق بوده و چشم انداز آینده شهر چیست؟

, شما در دوره گذشته شورای اسلامی شهر بهارستان نیز حضور داشتید، کاستی‌هایی را از گذشته احساس می کنید و برنامه‌هایی برای آینده شهرداری دارید. شورا و شهرداری بهارستان در محقق کردن این اهداف چقدر موفق بوده و چشم انداز آینده شهر چیست؟, شما در دوره گذشته شورای اسلامی شهر بهارستان نیز حضور داشتید، کاستی‌هایی را از گذشته احساس می کنید و برنامه‌هایی برای آینده شهرداری دارید. شورا و شهرداری بهارستان در محقق کردن این اهداف چقدر موفق بوده و چشم انداز آینده شهر چیست؟,

ابتدا اجازه بدهید از پتانسیل ها و نقاط قوت شهر بگویم. سکونت مردم از 28 استان در این شهر، معماری و شهرسازی مناسب، دسترسی نسبتا مناسب مردم به فضای سبز، پارک ملی و کوه های کلاه قاضی، دریاچه زیتون و نما و حال و هوای زیبایش، آب و هوای مناسب بهارستان که بسیار دل نشین تر و مطبوع تر از اصفهان است و بسیاری از حسن ها و پتانسیل هایی که در شهر وجود دارد و ما می توانیم با استفاده از آنها آینده زیبایی را برای بهارستان رقم بزنیم. بهارستان می تواند بسیار سرمایه پذیر باشد و واقعا بهشت سرمایه گذاران است. چندین پروژه در بهارستان از طرف شهرداری و شرکت عمران در حال کارشناسی و بررسی است که سرمایه ای نزدیک به چند هزار میلیارد تومان را به بدنه شهر وارد می کند و می تواند بهارستان را دارای آوازه ملی و حتی تبدیل به یک الگو در کشور کند.

,

یکی از مهمترین مشکلاتی که در شهر وجود داشت عدم ارتباط با ادارات و نهادها به ویژه با شرکت عمران بود ما از اولین روز فعالیت خودمان، در این 11 ماهی که از آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر می گذرد جلسات بسیار خوبی با شرکت عمران برگزار کردیم که همین جا باید به صورت ویژه از تلاش‌ها، همکاری ها و پیگیری های مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت عمران بهارستان تقدیر و تشکر کنم؛ در جلسات مشکلات مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت، راهکار هایی ارائه شد و ما تلاش کردیم با تعامل سازنده با شرکت عمران بهارستان بسیاری از مشکلات را حل کنیم. وجود یک واحد تقسیمات کشوری مانند بخشداری می تواند بسیاری از این هماهنگی بین ادارات را مدیریت و رسیدگی کند و یکی از برنامه‌هایی که برای بهارستان به صورت جدی پیگیر هستیم بخشداری است؛ اینکه بخشداری ایجاد شود و بهارستان به همراه روستاهای اطراف تبدیل به یک بخش شود و بخشداری در شهر مستقر باشد، ادارات و نهادها در بهارستان مستقر و خیلی از مشکلات مردم شهر به راحتی برطرف می شود، امروزه اکثر شهروندان بهارستانی برای کوچکترین کار مجبور هستند به اصفهان مراجعه کنند؛ بسیاری از خطرها، آسیب‌ها و مشکلات رفت و آمد از جمله هزینه‌های ایاب و ذهاب به عهده مردم است و ما باید به فکر رفاه اجتماعی آنها باشیم و با استقرار بخشداری، بخشی از مشکلات حل خواهد شد و به مردم خدمت کرده ایم.

,

بعد از ایجاد بخشداری و انجام اتفاق‌هایی که اشاره شد، بهارستان این پتانسیل را دارد که تبدیل به شهرستان شود؛ فرماندار در این شهرستان مستقر شود؛ بهارستان امروز یک شهر صد هزار نفری است و با تکمیل مسکن مهر که رو به پایان است و سکونت افرادی که در این منازل به زودی سکونت خواهند کرد جمعیت بالای 130 هزار نفر در انتظار بهارستان خواهد بود، با این وضع ادارات در شهر و اوضاع رفت و آمد به اصفهان آیا می شود خدمتی را انجام داد و یا رفاه را معنی کرد؟

,

یکی دیگر از کاستی هایی که در شهر وجود دارد و ما پیگیر هستیم بحث بیمارستان است. اینجا بیمارستان خصوصی یا دولتی وجود ندارد و عدم وجود این بیمارستان برای مردم یک مشکل بزرگ شده و ایجاد بیمارستان تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است. ما در جلسات و رایزنی هایی که با شرکت عمران شهر بهارستان داشتیم به جمع‌بندی رسیدیم؛ زمین در نظر گرفته شده و آماده برای ساخت بیمارستان هستیم که از همین‌جا دعوت می کنم از مدیران محترم دانشگاه علوم پزشکی و تقاضا می کنم به نمایندگی از مردم شریف شهر بهارستان با توجه به زمینی که آماده است و مذاکرات با آن ها انجام شده، هر چه سریعتر جهت صدور مجوز بیمارستان شهر بهارستان اقدامات لازم صورت پذیرد و مجموعه مدیریت شهری در کنار این عزیزان پا به پای آنها برای هرچه سریعتر به بهره برداری رسیدن این بیمارستان و در اختیار مردم قرار گرفتن قول مساعدت می دهد.

,

بحث بعدی و مشکلی که وجود دارد بحث فضای آموزشی در سطح شهر است؛ ما در سطح شهر بهارستان با مشکل فضای آموزشی مواجه هستیم و از طرفی ما حتی یک نمایندگی آموزش و پرورش هم در شهر نداریم و تحت مدیریت ناحیه ۳ آموزش و پرورش شهرستان اصفهان هستیم؛ این مشکلات با اضافه کردن سرانه فضای آموزشی با همکاری دوستان عزیز در آموزش و پرورش و شرکت عمران قابل حل خواهد بود و تخصیص بودجه و تخصیص اداره می تواند یک قدم بزرگی برای از بین رفتن این مشکل باشد.

,

به عنوان رئیس شورای اسلامی بهارستان همکاری ادارات و نهادها را چطور ارزیابی می کنید؟ 

, به عنوان رئیس شورای اسلامی بهارستان همکاری ادارات و نهادها را چطور ارزیابی می کنید؟ , به عنوان رئیس شورای اسلامی بهارستان همکاری ادارات و نهادها را چطور ارزیابی می کنید؟ ,

سوال بسیار به جا و مناسبی را پرسیدید. در شهری زندگی می‌کنیم که صبح ها بیش از نیمی از جمعیت شهر برای انجام کار و کسب درآمد به سمت اصفهان و شهرهای اطراف سرازیر می شوند؛ عصرها این جمعیت به شهر باز می گردند و در بهارستان شاهد یک شهر پویا، فعال، با نشاط و مستقل نیستیم.

,

طبق قوانین شهرهای جدید، همزمان با رشد شهر همه ادارات باید به صورت کامل در شهر استقرار پیدا کنند و دولت مکلف به تامین اعتبارات لازم است اما متاسفانه هر روز شاهد کاستی های زیادی در این زمینه هستیم و خدمات ضعیفی که از طرف ادارات به شهر بهارستان ارائه می شود، دولت باید در این زمینه کمک کند و شرایط همه شهر های جدید را متفاوت و ویژه نگاه کند. نبود بخشداری، فرمانداری و نیز خدمات ضعیف اداره ورزش و جوانان، بهداشت و درمان، سرانه های فضای آموزشی و... مهم ترین مسائل شهری هستند و مسئولان امر می بایست در نگاه خود تجدید نظر کنند.

,

جوانی که در این شهر سکونت دارد به ویژه در این ایام تابستان و ایام اوقات فراغت برای او چه برنامه‌ای داشته اند؟ برای او چه امکاناتی در نظر گرفته شده است؟ برای او چه دوره ها و چه مربیانی را در نظر گرفته اند؟ شهر بهارستان نخبگان زیادی در حوزه های علمی، فرهنگی، ورزشی و... دارد اما چه امکانات و خدماتی جهت حمایت وجود دارد؟ و بعضا درآمد مکان های ورزشی به جای توسعه زیر ساخت های شهری از شهر بهارستان خارج می شود.

,

شما برای شفافیت و آگاهی رسانی چه فعالیت هایی را انجام داده اید؟

, شما برای شفافیت و آگاهی رسانی چه فعالیت هایی را انجام داده اید؟, شما برای شفافیت و آگاهی رسانی چه فعالیت هایی را انجام داده اید؟,

ما سایت شورای اسلامی شهر را به آدرس www.shora-baharestan.ir راه اندازی کردیم و این سایت تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فعالیت های شورای اسلامی شهر خواهد بود و از طرف اینجانب به عنوان سخنگوی شورای اسلامی خواهشی که از اصحاب رسانه و مردم عزیز شهر بهارستان دارم این هست که اخبار دقیق و اطلاعات شورای اسلامی شهر و ان شالله در آینده مصوبات جلسات شورای اسلامی شهر را که از طریق سایت شورای اسلامی اطلاع رسانی خواهد شد دنبال کنید و اخبار دقیق را از طریق این سایت و از طریق سخنگوی شورای اسلامی شهر پیگیری نمایید تا بتوانیم با یک روند واحد و متحد در امر شفاف‌سازی و اطلاع رسانی به مردم شهر بهارستان قدم های مناسبی برداریم.

,

هم چنین طی برنامه هایی بازدید از مساجد و دیدار هیئت امنا و مردم برای اولین بار در شهر انجام شده است و در همین زمینه به منظور برطرف کردن مسائل و مشکلات جلسات پرسش و پاسخ با حضور مسئولان در فاز 3 این شهر نیز برگزار شد و در آینده نیز این برنامه ادامه خواهد داشت.

,

از آذرماه سال گذشته مهندس عیدی با انتخاب شورای شهر به عنوان شهردار بهارستان انتخاب شد؛ فعالیت های شهرداری مورد رضایت مردم و شورای شهر قرار گرفته است؟

, از آذرماه سال گذشته مهندس عیدی با انتخاب شورای شهر به عنوان شهردار بهارستان انتخاب شد؛ فعالیت های شهرداری مورد رضایت مردم و شورای شهر قرار گرفته است؟, از آذرماه سال گذشته مهندس عیدی با انتخاب شورای شهر به عنوان شهردار بهارستان انتخاب شد؛ فعالیت های شهرداری مورد رضایت مردم و شورای شهر قرار گرفته است؟,

اولین روز آغاز به کار شورای اسلامی شهر هدف ما بر این بود که در شهرداری و شورای اسلامی برنامه محوری حرف اول را بزند. برنامه‌هایی که توسط کارشناسان امر و نخبگان تهیه شده است. شهرداری و شورای اسلامی شهر با عمل به این برنامه‌ها می‌توانند قدم های مناسب خدمتی برای مردم بردارند به مرور زمان این برنامه محوری کم‌کم نادیده گرفته شد و رنگ اصلی خودش را از دست داد. از مسئولان شهر می خواهیم با برنامه کارشناسی شده فعالیت‌های خودشان را ادامه دهند.

,

ما امروز در بسیاری از حوزه ها با عدم برنامه مواجه هستیم مثلا در حوزه فرهنگی ما در کمیسیون فرهنگی برنامه های مختلفی در نظر گرفته ایم و تلاش کرده ایم تا این برنامه ها محقق شود، اما محقق شدن این برنامه ها نیاز به یک اتحاد و تلاش دارد اینکه ما برنامه‌ریزی کنیم اما برنامه مدون و جامعی اجرایی نشود عملا بازدهی برای مردم ندارد. ما در بخش فرهنگی برنامه‌های جامع و دقیقی نداشته ایم که امیدواریم اتفاق‌ها و تلاش‌ها در کمیسیون فرهنگی شورای شهر و سایر مسئولان فرهنگی شهر ثمربخش باشد و شاهد فعالیت‌های فرهنگی مناسبی در شهرداری باشیم.

,

در بخش عمرانی، در بخش خدماتی و در دیگر بخش ها هم به همین روال است و این نکته باید مورد نظر و مورد بررسی قرار گیرد؛ مسلما تلاش‌های بسیاری توسط شهردار و نیروهای شهرداری انجام شده اما شورای اسلامی شهر طبق قانون وظیفه پرسش و تذکر و حتی استیضاح شهردار شهر را به عهده دارند؛ ما هم طبق همین روال تذکرات لازم را به شهرداری داده ایم و امیدواریم که موارد مطرح شده با نظرات بیشتر اعضای شورا و وقت گذاری مناسب برطرف شود.

,

از همین رو طبق وظایف قانونی شورا سوالاتی مطرح شد و با توجه به سوالات، پاسخ های فعالیت مجموعه شهرداری، شورا تصمیم به استرداد طرح سوال و استیضاح گرفته و با دادن فرصت مناسبی برای برطرف کردن موارد مذکور داده شده است، در غیر این صورت از حق قانونی خود برای تذکر و سوال استفاده خواهد کرد.

,

این جمله را تکمیل کنید « ای کاش ... »؟

, این جمله را تکمیل کنید « ای کاش ... »؟, این جمله را تکمیل کنید « ای کاش ... »؟,

ای کاش مسئولان بیشتر به بهارستان سر می‌زدند.

,

ای کاش مسئولان بیشتر سراغی از کاستی ها و کمبود مردم شهر بهارستان می‌گرفتند.

,

ای کاش در بسیاری از ادارات و در بسیاری از جلسات برای ساده ترین اتفاق ها و نامه ها و امضاها این قدر وقت اعضای شورا و نمایندگان مردم و دستگاه های اجرایی گرفته نمی شد.

,

ای کاش مسئولان استان و شهرستان یک هفته با خانواده خود در بهارستان ساکن می‌شدند و نگاه می کردند که خانواده های این شهر چه مشکلاتی را برای رفت و آمد دارند. چه مشکلاتی را برای مباحث کارهای اداری و حتی بانک‌های خود دارند. تعدادی از بانک‌های معتبر کشور حتی شعبه ای در بهارستان ندارند و تعدادی با یک باجه کار را انجام می دهند و فقط کارهای پرداخت و کارهای باجه در این مکان انجام می شود و حتی از اختصاص یک شعبه که همه فعالیت‌ها را تحت پوشش قرار بدهد خودداری کردند.

,

امروز بهارستان 100 هزار نفر جمعیت دارد؛ شهری که در آن مردم بیش از ۲۸ استان کشور ساکن هستند و این یک پتانسیل است یک پتانسیلی که ما می‌توانیم میزبان جشنواره بومی محلی و اقوام کشور باشیم؛ ما می توانیم از این پتانسیل به بهترین شکل استفاده کنیم اما اگر حمایتی انجام نشود اما اگر مراقب نبود می‌توان همین فرصت بسیار مناسب برای همه ما تبدیل به یک تهدید شود و آن وقت برای مقابله کردن و برای درمان کردن بسیار دیر خواهد بود که کاش مسئولان زودتر تلاش کنند.

,

البته در جلسه معارفه شهردار بهارستان فرماندار پرتلاش شهرستان اشاره به این بحث داشتند که به زودی جلسه شورای اداری شهرستان در محل بهارستان برگزار خواهد شد تا مدیران شهرستان به این شهر بیایند و از نزدیک مشکلات شهر را ببینند؛ چند مرتبه ای پیگیری کردیم فرماندار محترم از ما خواستند طرح موضوع داشته باشیم برای جلسه شورای اداری طرح موضوع انجام شده است و ما پیگیر این هستیم که هر چه سریعتر به همت فرماندار محترم شهرستان این اتفاق رقم بخورد و جلسه شورای اداری در بهارستان برگزار شود تا با حضور کلیه مسئولان شهرستان و از نزدیک مشکلات شهر بهارستان را مشاهده کنند.

,

در پایان ...؟

, در پایان ...؟, در پایان ...؟,

در پایان از مردم فهیم شهر بهارستان دعوت می کنم که ارتباط خود با نمایندگان خود در شورای اسلامی شهر را بیشتر از گذشته کنند. کاستی ها و نقص ها را مثل همیشه با دلسوزی متذکر شوند و همراهی کنند تا به دور از حاشیه و به صورت متحد به سمت ابادانی و ساختن بهارستانی بهتر و زیباتر و زنده تر و با نشاط تر از گذشته حرکت کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه