اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس هشدار داد؛

تیغ مصالح ساختمانی غیر استاندارد بر گلوی صنعت ساختمان

تیغ مصالح ساختمانی غیر استاندارد بر گلوی صنعت ساختمان
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،گفت: در حال حاضر مصالح ساختمانی استاندارد در کشور تولید می شود؛ اما نکته قابل توجه این است که بسیاری از سازندگان از مصالح استاندارد برای ساخت وساز استفاده نمی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، محمد دامادی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مقررات ملی ساختمان، مقرراتی هستند که استاندارد های لازم برای حوزه ساخت و ساز را مطرح می کند.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نبود ضمانت اجرایی این استاندارها، علت های مختلفی دارد، اظهار داشت: نبود ضمانت اجرایی برای برای مباحث مقررات ملی ساختمان ریشه در فرهنگ عمومی سازندگان، مدیران و مسئولان مرتبط با صنعت ساختمان دارد.

وی افزود: باید مسئولان و مدیران مرتبط در شهرداری ها به این درک برسند که رعایت این استاندارها یک الزام بوده و یک نیاز برای ایمن سازی ساختمان ها است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات موجود در فرسودگی و عمر کم ساختمان های کشور ریشه در کم توجهی به قوانین و نبود فرهنگ ایمن سازی در ساخت وساز است، بیان کرد: مسئولان مربوطه در حوزه ساخت وساز باید به مسئله پیشگیری از حوادث، ایمن سازی و امثالهم توجه داشته باشند. در ساخت و سازهای کنونی باید ایمن سازی به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود.

دامادی با تاکید بر اینکه در رعایت نکات ایمنی ساخت و ساز باید استاندارد های لازم برای مصالح ساختمانی هم در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در حال حاضر مصالح ساختمانی استاندارد در کشور تولید می شود؛ اما نکته قابل توجه این است که بسیاری از سازندگان از مصالح استاندارد برای ساخت وساز استفاده نمی کنند.

وی در پایان گفت: نه اینکه در کشور برای حوزه ساخت و ساز با مشکل استاندارد و نبود استاندارد های کافی رو به رو باشیم. در حال حاضر نبود نظارت کافی، رعایت نکردن قوانین و بی احترامی مجموعه عوامل به استاندارهای موجود در صنعت ساخت و ساز مشکلات کنونی را خلق کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه