اخبار داغ

یادداشت؛

تقویت تعامل مسئولان و مردم؛ ضرورتی برای شرایط امروز کشور

تقویت تعامل مسئولان و مردم؛ ضرورتی برای شرایط امروز کشور
رفتن مسئولان به میان مردم و تعامل مردم با مسئولان، یکی از توصیه های تکرارشونده رهبر معظم انقلاب است؛ توصیه و مطالبه بسیار مهمی که در دیدار اخیر اهالی دولت با معظم له، باز هم مورد توجه و دقت نظر ایشان واقع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، دعوت اخیر رهبر معظم انقلاب از رئیس جمهور و اعضای دولت، نشان از توجه ویژه ایشان به شرایط خاص کشور و ضرورت همراهی و همدلی همه مردم و مسئولان برای پشت سر گذاشتن این شرایط دارد؛ بویژه آنکه معظم له در این دیدار صمیمانه، دلگرمی خاصی به اعضای کابینه دادند و چنین فرمودند:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

«جداً معتقدم دولت به شرط انجام اقداماتِ لازم، خواهد توانست بر مشکلات فائق آید و توطئه‌های آمریکا را ناکام بگذارد.»

,

البته حضرت آقا به همین جمله بسنده نفرمودند و با بیان اینکه کشور به شرط حفظ و افزایش روحیه قوی انقلابی، انگیزه، شجاعت، مجاهدت و عزم راسخ، توانایی عبور از مشکلات را دارد؛ کار و تلاش شبانه روزی مسئولان و تحرک بیشتر آنان با احساس مسئولیت مضاعف را در کنار همکاری و همراهی آحاد مردم خواستار شدند.

,

بدیهی است در این راستا، سرفصل های مهمی باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد که به این شرح است:

,

 یک . اقتصاد مقاومتی باید همواره در رأس توجهات باشد

,

تردیدی نیست که کلیدواژه «اقتصاد مقاومتی»، یکی از مهمترین و کاربردی ترین سفارش های چند ساله اخیر مقام معظم رهبری است که قطعا تا سالیان آینده هم مورد توجه معظم له خواهد بود؛ از این رو بر همه مدیران و مسئولان است که تمام برنامه ریزی های خود را بر مبنای این کلیدواژه متمرکز کنند تا اقتصاد مقاومتی همواره قدر بیند و در صدر نشیند.

,

این نکته مهم در دیدار اخیر کابینه دولت با حضرت آقا هم تحت عنوان «جدی گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی» مورد توجه و دقت نظر قرار گرفت تا همه مردم و مسئولان بدانند که اقتصاد مقاومتی، تنها یک شعار نیست و باید در صحنه عمل مسئولان و زندگی مردم تجلی یابد. در این باره، نقش مردم هم کمتر از مسئولان نیست؛ چراکه آنان هم می توانند در حیطه مصرف درست و منطقی کالای ایرانی و وطنی، پشتیبانی بزرگ برای اقتصاد ملی باشند.

,

 دو . اقدام بهنگام و علاج واقعه قبل از وقوع

,

یکی دیگر از سفارش های مهم حضرت آیت الله خامنه ای به مسئولان و در دیدار اخیر با اعضای دولت، ضرورت اقدام بهنگام مسئولان و علاج واقعه قبل از وقوع بود؛ امری که اگر مورد توجه قرار می گرفت؛ کشور را به حاشیه های اخیر نمی بُرد و هزینه های متعددی بر ایران عزیز نمی تراشید.

,

در این راستا، «مبارزه واقعی با فساد» و همچنین «برخورد قاطع با متخلّفان بویژه در زمینه مسائل اخیر سکه و ارز»، دو نکته ای است که در سخنان اخیر رهبری انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت که تمسک به همین دو نکته در این روزها، می تواند جبران مافات و نشاندهنده تلاش مسئولان برای عدم تکرار اشتباهات گذشته باشد؛ در عین حال که این اقدام، اعتماد مردم را نیز به مسئولان بیشتر خواهد کرد.

,

 سه . مسئولان باید به میان مردم بروند و رو در رو با آنان حرف بزنند

,

نباید فراموش کرد که برگ برنده انقلاب اسلامی ما، مردمی بودن آن بوده؛ هست و خواهد بود. از این رو، هر امری که ارتباط بین مسئولان و مردم را با یکدیگر دچار خدشه کند؛ محکوم و مطرود است و باید با آن مقابله کرد.

,

اکنون باید گفت که این سفارش اخیر رهبر معظم انقلاب به اهالی دولت، در عین حال که سفارشی مهم و راهبردی است؛ نشاندهنده ضعف مسئولان و بویژه اعضای دولت برای تحقق این امر مهم است و این سوال را مطرح می سازد که چرا حضرت آیت الله خامنه ای، این مهم را بارها و بارها بویژه در میان مدیران ارشد نظام مطرح کرده و می کنند؟ آیا این تذکر مکرّر نمی تواند به این مفهوم باشد که این مهم از سوی مسئولان عالیرتبه نظام جدی گرفته نمی شود و یا درباره آن اهمال صورت می گیرد؟

,

اینگونه است که تعامل دوسویه مردم و مسئولان در کنار برنامه ریزی های بهنگام مسئولان در زمینه امور کلان و جزء کشور – با محوریت اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه مهم مشکلات اقتصادی – قطعا به نتایج مهمی منجر خواهد شد که می تواند برای کشور و مردم امیدبخش و نشاط آفرین باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه