اخبار داغ

انتقاد مردم رودان از کاستی های حوزه بهداشت و درمان/ تنها پزشک عمومی درمانگاه پاسخگوی حجم مراجعات نیست

انتقاد مردم رودان از کاستی های حوزه بهداشت و درمان/ تنها پزشک عمومی درمانگاه پاسخگوی حجم مراجعات نیست
شهرستان رودان به عنوان کانون فعالیت های کشاورزی هرمزگان جمعیت قابل ملاحظه ای از جمعیت مهاجر را در خود جای داده که ضعف های حوزه بهداشت و درمان مشکلات فراوانی را برای ساکنان منطقه به ارمغان آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛بهداشت و درمان یکی از مهم ترین پایه های اصلی سلامت جامعه بشری است که در دهه های اخیر با پیشرفت صنعت و تکنولوژی تلاش های فراوانی برای درمان انواع بیماری های صعب العلاج صورت گرفته همچنین با ورود مدرن ترین و مجهزترین ابزار پزشکی به بازار انتظار جامعه برای به حداقل رسیدن خطای پزشکی افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مقوله بهداشت و سلامت یکی از مهم ترین زمینه فعالیت دولت ها و رونق زمینه های درمانی در کشور برگ برنده ای برای مدیران بشمار می رود لذا اقداماتی از قبیل طرح تحول سلامت، ارائه خدمات رایگان به قشر ضعیف، برگزاری اردوها و کاروان های جهادی پزشکی با این محور در حال انجام است.

,

محرومیت حوزه بهداشت و درمان در هرمزگان مساله ای بغرنج و تکراری است که با در طول عمر دولت ها و برخی اقدامات موقت تسکینی بر آلام مردم باشد از این رو ساکنان مناطق دورافتاده ترین نقاط هرمزگان به دلیل عدم برخورداری از امکانات حداقل پزشکی متحمل بیشترین زیان ها می باشند.

,

شهرستان رودان به عنوان کانون فعالیت های کشاورزی هرمزگان جمعیت قابل ملاحظه ای از جمعیت مهاجر و کارگران فصلی در خود جای داده که ضعف های حوزه بهداشت و درمان مشکلات فراوانی را برای ساکنان منطقه به ارمغان آورده است.

,

خدمات ارزشمندانه و غیرقابل انکار دانشگاه علوم پزشکی در مراکز درمانی این شهرستان با توجه به حجم مراجعات و گستردگی حوزه تحت پوشش قابل ملاحضه نیست و مردم منطقه را مجبور به سفرهای اجباری به مرکز استان و یا استان های همجوار می کند.

,

کمبودهای پزشکی بیماران را روانه مرکز استان می کند

, کمبودهای پزشکی بیماران را روانه مرکز استان می کند, کمبودهای پزشکی بیماران را روانه مرکز استان می کند,

یکی از ساکنان شهرستان رودان با اشاره به وجود مراکز درمانی متعدد در گوشه وکنار رودان اظهار داشت:کسانی که سنشان به قبل از انقلاب برمی گردد  به خوبی یاد دارند که در این شهر جزء یک دکتر هندی و یا پاکستانی، طبیب ایرانی وجود نداشت و فرد بیمار باید به زحمت مشکل خود را به دکتر می فهماند، اما امروز به مدد خداوند و همت جوانان شاهد وجود مراکز درمانی متعدد و پرسنل مجرب کادر درمان هستیم.

,

وی با اشاره به خدمات دهی مراکز درمانی موجود در شهرستان رودان اظهار کرد:با وجود پیشرفت های متعدد کشور در زمینه پزشکی هنوز نواقص و کمبودهای فراوانی در منطقه وجود دارد که نیازمند چاره اندیشی است.

,

این جوان رودانی ادامه داد:جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی را عمدتا افراد زحمت کش جامعه و قشر کار را تشکیل می دهند که برای درمان به این درمانگاه مراجعه می کنند لذا با توجه به حجم مراجعات و شیوع انواع بیماری های همه گیر  یک پزشک عمومی پاسخگویی نیازها نیست.

,

وی با اشاره به تجمع بیماران در درمانگاه و وضعیت نامطلوب خدمات دهی در این مرکز درمانی عنوان کرد:کمبود وسایل پزشکی در درمانگاه ولی عصر رودان به شدت احساس می شود چرا که حتی یک دستگاه ساده رادیولوژی در این مرکز وجود ندارد و مراجعین را مجبوربه سفر به مرکز استان می کند.

,

ضعف خدمات درمانی، ظلم به مردم رودان است

, ضعف خدمات درمانی، ظلم به مردم رودان است, ضعف خدمات درمانی، ظلم به مردم رودان است,

یکی دیگر از شهروندان رودانی اظهار کرد: جمعیت کثیری از مردم رودان اعم از کارمند، کارگر، بازاری و دیگر اقشار مختلف تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و هر ماه حق بیمه به سازمان هزینه پرداخت می کنند که شاید رقم قابل توجهی باشد ولی مسئولان امر در پوشش خدمات درمانی و تجهیز درمانگاه از نظر دکتر متخصص و وسایل درمانی در این شهرستان کوتاهی می کنند.

,

وی اظهار کرد:کمبود امکانات پزشکی و درمانی، ظلم به مردم رودان است چراکه با دفترچه تامین اجتماعی در سایر شهرستان ها می توان به صورت رایگان، انواع نیازهای دارویی، بیماری های تخصصی و عمومی خود را مرتفع کنند.

,

این شهروند افزود: به دلیل کمبود پزشک و تجهیزات درمانی مردم رودان مجبورند به سایر شهرها و مراکز تخصص مراجعه کنند از این رو باید برای دریافت خدمات،هزینه های هنگفتی را متحمل شوند.

,

وی تاکید کرد:مسئولان سازمان تامین اجتماعی، کار خیر و نیک ارائه خدمات درمانی را تبدیل به "احسن" نمایند لذا با تجهیز درمانگاه و دعوت از پزشکان متخصص، خدمات خود را به اقشار زحمت کش رودانی کامل کنند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه