اخبار داغ

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه:

اظهار نظر در خصوص عدم احیای دریاچه ارومیه بی اساس است/ تبخیر بیش از ۲۰ میلیون مترمکعب از حجم دریاچه بر اثر گرمای شدید

اظهار نظر در خصوص عدم احیای دریاچه ارومیه بی اساس است/ تبخیر بیش از ۲۰ میلیون مترمکعب از حجم دریاچه بر اثر گرمای شدید
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه اظهار نظر در خصوص عدم احیای این دریاچه بی اساس است، گفت: بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب از حجم دریاچه ارومیه براثر گرمای شدید تبخیر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا فرهاد سرخوش در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، در خصوص اظهارات معاون صنعت و معدن در رابطه با عدم احیای دریاچه ارومیه، گفت: سال های گذشته بیش از ۷ متخصص داخلی و خارجی در خصوص احیای دریاچه ارومیه نظرات مثبتی داشته و مواردی که نشان دهنده عدم احیای دریاچه ارومیه است کاملا رد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، ادامه داد: مهر ماه سال ۹۵ تمامی شواهد و گواه ها مبنی بر احیای دریاچه ارومیه انجام شده است چراکه سال های متوالی در راستای تثبیت میزان آب دریاچه تحقیقات لازم انجام شده و امروز تمامی اقدامات در راستای احیای این دریاچه انجام می شود.

,

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی، تاکید کرد: اگر موضوع احیای دریاچه ارومیه عملی نبوده و امکان پذیر نبود بی شک باید همگان دست از احیای دریاچه برداشته و در اندیشه کوچ و مهارجرت از منطقه بر می آمدند.

,

سرخوش، با اشاره به  اینکه بیان عدم احیای دریاچه ارومیه گرد ناامیدی به منطقه آذربایجان است، گفت: امروز درصدد هستیم ورودی آب به دریاچه افزایش داشته و پروژه های عظیمی چون پروژه سد سیلوه و تونل کانی سیب از جمله پروژه هایی است که ورودی آب به دریاچه ارا افزایش دهد.

,

وی، اظهارداشت: در صدد هستیم با به پایان رساندن پروژه سد سیلوه در سال جاری و همچنین تصفیه خانه گلمان و ارومیه موفق به رساندن بیش از ۵۵ میلیون متر مکعب پسآب به دریاچه شده و در فصل تابستان موفق به رساندن آب به دریاچه شده و تا حدودی از تبخیر آب جلوگیری شود.

,

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی، با بیان اینکه ورود کمترین آبی در فصل تابستان به دریاچه ارومیه  از تبخیر بیش ۵۰ درصد آب جلوگیری می شود، ادامه داد: تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اتمام پروژه کانی سیب تخصیص صورت گرفته اما تحققی نداشته است امیدواریم دولت و تمامی سازمان های مربوطه احیای دریاچه ارومیه را اولیت خود قرار داده و تمام همکاری و تلاش خود را داشته باشند.

,

وی، تاکید کرد: در چند روز اخیر به دلیل گرمای شدی روزانه دود ۱ سانتی متر از آب دریاچه ارومیه تبخیر شده و در کل حدود ۲۰ میلیون مترمکعب آب از دریاچه به دلیل تبخیرات کاهش داشته است.

,

سرخوش، ابراز کرد: در روزهای تابستان به دلیل اینکه آزاد سازی آب ذخیره شده در پشت سدها به دلیل پرت بالای آب، استفاده کشاورزی و تبخیر بیش از حد انجام نمی وشد و نیازمند درسیدن آبی غیر از آب های روان به دریاچه هستیم که این موضوع تنها با افتتاح طرح های درحال اجرا ممکن می شود.

,

وی، اظهارداشت: در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰/۶۴ بوده که نسبت به سال گذشته تراز مثبت ۳ را نشان می دهد. همچنین حجم آب دریاچه ۷۷۰ هزار متر مکعب و وسعت دریاچه ارومیه ۲ هزار و ۱۶۲ کیلومتر مربع است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه