اخبار داغ

در بازدید از شهرک صنعتی بیرجند مطرح شد؛

حمایت از کالای داخل استان نیازمند همت مردم و مسئولان/ سیاست‌ها و تدبیرهای نادرست دولت عامل کاهش تولید/ حمایت‌هایی که در حد حرف است

حمایت از کالای داخل استان نیازمند همت مردم و مسئولان/ سیاست‌ها و تدبیرهای نادرست دولت عامل کاهش تولید/ حمایت‌هایی که در حد حرف است
در بازدید از چهار واحد تولیدی در شهرک صنعتی بیرجند، بر حمایت و خریداری محصولات تولیدی استان توسط مردم و مسئولان تأکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، به همت شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی، جمعی از رسانه‌های خراسان جنوبی صبح روز گذشته از شهرک صنعتی بیرجند بازدید کردند. چهار واحد تولیدی شامل ایران اِستون تولیدکننده سنگ‌های مصنوعی و دکوراتیو کف و نما، مجتمع تولیدی سنگ کیمیای بیرجند تولیدکننده تراورتن، گرانیت و مرمریت، هانی‌فوم تولیدکننده ظرف‌های یک‌بارمصرف و بهبودصنعت تولیدکننده قیر امولسیون، مورد بازدید قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، به همت شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی، جمعی از رسانه‌های خراسان جنوبی صبح روز گذشته از شهرک صنعتی بیرجند بازدید کردند. چهار واحد تولیدی شامل ایران اِستون تولیدکننده سنگ‌های مصنوعی و دکوراتیو کف و نما، مجتمع تولیدی سنگ کیمیای بیرجند تولیدکننده تراورتن، گرانیت و مرمریت، هانی‌فوم تولیدکننده ظرف‌های یک‌بارمصرف و بهبودصنعت تولیدکننده قیر امولسیون، مورد بازدید قرار گرفت.,

 

,

, ,

همکاری شهرداری بیرجند بعد از 9 سال/ برخی از افراد به محصول تولیدی داخل استان توجه ندارند

, همکاری شهرداری بیرجند بعد از 9 سال/ برخی از افراد به محصول تولیدی داخل استان توجه ندارند, همکاری شهرداری بیرجند بعد از 9 سال/ برخی از افراد به محصول تولیدی داخل استان توجه ندارند,

اولین بازدید از واحد تولیدی ایران اِستون تولیدکننده سنگ‌های مصنوعی و دکوراتیو کف و نما با مدیریت مریم امیراحمدی بود. این واحد تولیدی، تنها واحد تولیدکننده موزائیک و قطعات پلیمری در شرق کشور است.

,

 

,

آقای فورگی مسئول فنی کارخانه گفت: واحد تولیدی ایران اِستون از سال 1389 شروع به کار کرده و جزو واحدهای دانش‌بنیان است.

,

 

,

وی افزود: فناوری به کار رفته در این کارخانه، روسی است و برای اولین‌بار در ایران، پروانه تولید این محصول با این فناوری توسط شرکت ایران‌اِستون گرفته شده است.

,

 

,

, ,

 

,

مسئول فنی کارخانه با بیان این‌که محصول تولیدی ما دارای مقاومت بالایی است گفت: باتوجه به قالب می‌توان محصولات متنوعی تولید کرد که برخی قالب‌ها را در این‌جا تولید و برخی را از استان‌های دیگر تهیه می‌کنیم.

,

 

,

فورگی اظهار کرد: نیروی کار را از زندان می‌گیریم و بسیاری از افراد، در این حرفه استاد شده‌اند.

,

 

,

وی افزود: محصولات تولیدی را به زاهدان، چابهار، قشم، شهرهای خراسان جنوبی و تهران ارسال کردیم.

,

 

,

مسئول فنی کارخانه گفت: به دلیل این‌که محصول تولیدی، سنگین است، هزینه حمل زیاد است که صادرات را با مشکل مواجه کرده است اما در برنامه داریم که به تاجیکستان، محصول را صادر یا در آن‌جا محصول را تولید کنیم.

,

 

,

فورگی افزود: یکی از مشکلات این است که کارخانه سیمان، سیمان را مستقیم به ما نمی‌فروشد و باید سیمان را از عامل فروش تهیه کنیم که هزینه بیشتری برای ما دارد.

,

 

,

وی، گرانی مواد اولیه را از دیگر مشکلات بیان و اظهار کرد: رنگ‌ها به کار رفته در محصول، خارجی است و از ماه گذشته تاکنون، قیمت رنگ دوبرابر شده است.

,

 

,

مسئول فنی کارخانه گفت: 9 سال از راه‌اندازی این واحد تولیدی می‌گذرد. در این مدت، ادارات استان و شهرداری‌ها، خریدهایی از ما داشته‌اند اما شهرداری بیرجند بعد از گذشت 9 سال، می‌خواهند بیشتر از گذشته با ما همکاری کنند و خریدهایشان را از ما داشته باشند که از همه مسئولان و مردم تقاضا داریم، توجه بیشتری به محصولات تولیدی داخل استان داشته باشند.

,

 

,

فورگی اظهار کرد: برخی از افراد حاضر هستند محصول مشابه را با قیمت بالاتر از خارج از استان وارد کنند اما به داخل استان توجه ندارند در صورتی که کیفیت محصول داخل استان، بهتر از دیگر تولیدات است.

,

 

,

, ,

خام‌فروشی معادن/ پیمانکاران به جای کیفیت دنبال قیمت پایین هستند/ مردم از کالای داخلی خریداری کنند/ 20 درصد فروش داخل استان است

, خام‌فروشی معادن/ پیمانکاران به جای کیفیت دنبال قیمت پایین هستند/ مردم از کالای داخلی خریداری کنند/ 20 درصد فروش داخل استان است, خام‌فروشی معادن/ پیمانکاران به جای کیفیت دنبال قیمت پایین هستند/ مردم از کالای داخلی خریداری کنند/ 20 درصد فروش داخل استان است,

دومین بازدید از مجتمع تولیدی سنگ کیمیای بیرجند تولیدکننده تراورتن، گرانیت و مرمریت با مدیریت آقای خدابخشی بود.

,

 

,

محمدرضا محمدی مدیرتولید کارخانه سنگ کیمیای بیرجند گفت: سنگ را از معادن خراسان جنوبی به کارخانه می‌آوریم و فرآوری می‌کنیم.

,

 

,

وی افزود: این واحد تولیدی در سال 1384 افتتاح شد و دستگاه‌های ساب ایتالیایی است.

,

 

,

مدیرتولید کارخانه با بیان این‌که این کارخانه نرم‌بُر و سخت‌بُر است اظهار کرد: 27 نفر به صورت مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند.

,

 

,

محمدی گفت: مواد اولیه از معادن داخل استان تهیه می‌شود اما تولیدات را به کل کشور می‌فرستیم و برای کشور عراق نیز چند محموله ارسال کردیم که در صحن حرم ائمه علیه‌السلام در کربلا و نجف از این سنگ استفاده می‌شود.

,

 

,

, ,

 

,

وی تصریح کرد: زمانی که قیمت ارز بالا می‌رود، معادن تمایل پیدا کردند سنگ را به صورت خام صادرات کنند که در این صورت، قیمت مواد اولیه بالا می‌رود و به ضرر ما می‌شود چراکه مجبور هستیم آن مواداولیه را با قیمت بالا بخریم و اکنون که رکود در صنعت ساختمان است نمی‌توانیم محصول تولیدی را به فروش برسانیم.

,

 

,

مدیرتولید کارخانه گفت: ماشین‌آلات ما ایتالیایی است و بالای 95 درصد، کیفیت ساب دارد اما بیشترِ پیمان‌کاران دنبال خرید سنگ با قیمت پایین هستنند و به فکر کیفیت نیستند که به همین دلیل در فروش مشکل داریم.

,

 

,

محمدی با بیان این‌که 20 درصد فروش ما داخلی و 80 درصد آن به خارج از استان است افزود: استاندار دستور دادند که ادارات استان از محصولات ما خرید کنند اما در سال‌جاری تاکنون خریدی از سوی ادارات انجام نشده است.

,

 

,

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر کیفیت بالای محصول تولیدی است تا رضایت مشتری را جلب کنیم اما قیمت تمام‌شده محصول، خارج از توان ما است که آن را نیز می‌شود مدیریت است.

,

 

,

مدیرتولید کارخانه گفت: تلاش می‌کنیم کالای خوبی تحویل مردم دهیم و از مردم می‌خواهیم از کالای داخلی خریداری کنند چراکه با خرید داخلی، برای چندین نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

,

 

,

, ,

صادرات ظروف یک‌بار مصرف به غرب کشور

, صادرات ظروف یک‌بار مصرف به غرب کشور, صادرات ظروف یک‌بار مصرف به غرب کشور,

بازدید سوم از کارخانه هانی‌فوم (شرکت دادوستد پارسیان) تولیدکننده ظرف‌های یک‌بارمصرف بود.

,

 

,

فهیمه مطلبی‌پور مدیر داخلی کارخانه هانی‌فوم گفت: اشتغال در این مجموعه فصلی و بین 20 تا 30 نفر متغیر است.

,

 

,

وی افزود: برای مثال در ماه محرم و نزدیک عید که تقاضا برای ظروف زیاد می‌شود، نیروی کار بیشتری نیاز داریم.

,

 

,

مدیرداخلی کارخانه، بزرگ‌ترین مشکل این واحد را نداشتن سرمایه در گردش اعلام و اظهار کرد: هر زمان که مواد اولیه را خریداری می‌کنیم، روزی 3 تن معادل 24 میلیون تومان استفاده می‌شود، از طرفی چون مواد اولیه را از بورس خریداری می‌کنیم، مجبوریم همیشه به صورت نقد این کار را انجام دهیم.

,

 

,

, ,

 

,

مطلبی‌پور به تقاضای تسهیلاتی که برای کارخانه داشته‌اند اشاره کرد و گفت: حدود یک میلیارد تومان مورد نیاز است که با گرفتن آن حتی می‌توانیم روی توسعه واحد و تولید ظروف آلومینیومی کار کنیم.

,

 

,

وی با اشاره به این‌که فروش محصولات در سیستان و بلوچستان بسیار بالا است، افزود: از استان‌های کرمان، خراسان رضوی، یزد و حتی در ایام محرم اردبیل، بندرانزلی و ارومیه نیز برای محصولات ما تقاضای خرید داشتند.

,

 

,

مدیر داخلی این واحد تولیدی عنوان کرد: ظرفیت تولید روزانه 800 تن را داریم اما اکنون تقریبا یک‌سوم این ظرفیت تولید می‌شود.

,

 

,

, ,

سیاست‌ها و تدبیرهای نادرست دولت عامل کاهش تولید/ اداره مالیات تولیدکننده را مانند دزد می‌بیند/ حمایت‌ها در حد حرف است

, سیاست‌ها و تدبیرهای نادرست دولت عامل کاهش تولید/ اداره مالیات تولیدکننده را مانند دزد می‌بیند/ حمایت‌ها در حد حرف است, سیاست‌ها و تدبیرهای نادرست دولت عامل کاهش تولید/ اداره مالیات تولیدکننده را مانند دزد می‌بیند/ حمایت‌ها در حد حرف است,

چهارمین و آخرین بازدید از واحد تولیدی قیر امولسیون بود. امولسیون قیر یک محلول از قیر در آب است که بوسیله امولسیون‌سازی پایدار می‌گردد و از ته‌نشین‌شدن قیر در آب جلوگیری می‌شود.

,

 

,

حمیدرضا سهیلی‌فرد مدیر بازرگانی این واحد تولیدی گفت: شرکت بهبودصنعت تولیدکننده انواع فرآورده‌های قیری شامل قیرهای پایه و رده‌های مختلف قیر صنعتی به انضمام قیرهای محلول و قیر امولسیون است.

,

 

,

وی افزود: قیر امولسیون کاربردهای مختلفی برای ساختمان و راه‌سازی دارد.

,

 

,

مدیر بازرگانی شرکت بهبودصنعت با بیان این‌که 20 نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند گفت: شرکت در سال 1385 ثبت شده و در سال 1388 اولین فازتولیدی به بهره‌برداری رسید و فاز توسعه بعدی در سال 1392 و فاز بعدی اوایل سال‌جاری به بهره‌برداری رسید.

,

 

,

سهیلی‌فرد افزود: تاکنون 7.5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و با تسهیلات بیش از 900 میلیون تومانی کار را آغاز کردیم.

,

 

,

وی اظهار کرد: ظرفیت اسمی تولید کارخانه حدود 200 هزار تن در سال است اما ظرفیت تولید حدود 30 درصد این میزان است.

,

 

,

, ,

 

,

مدیر بازرگانی شرکت بهبودصنعت گفت: علت این‌که با 30 درصد ظرفیت کار می‌کنیم، وضعیت فعلی مملکت و سیاست‍‌گذاری‌ها و تدبیرهای نادرست دولت است.

,

 

,

سهیلی‌فرد افزود: عمده فروش محصول ما در پروژه‌های راه و شهرسازی است اما پروژه‌های راه و شهرسازی به تدبیر این دولت خوابیده است که به همین دلیل، ظرفیت تولید واحد به شدت کاهش پیدا کرد.

,

 

,

وی اظهار کرد: از اوایل امسال، تمام توان تولید را روی صادرات گذاشتیم و صادرات به کشورهای پاکستان، افغانستان و ترکمنستان را در دستور کار داریم.

,

 

,

مدیر بازرگانی شرکت بهبودصنعت گفت: در سال‌های 1392 و 93 با 70 درصد ظرفیت، کار می‌کردیم و در داخل کشور به استان‌های خراسان بزرگ، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، لرستان، ایلام و تهران فروش داشتیم اما سیاست‌ها و تدبیرهای نادرست این دولت باعث شد، پروژه‌های داخلی کاهش پیدا کند و در پیِ آن، ظرفیت تولید کارخانه کاهش پیدا کند و ما توان خود را به سمت صادرات آوردیم.

,

 

,

سهیلی‌فرد با بیان این‌که عمده مشکلات واحدهای تولیدی به تدبیرها و سیاست‌گذاری‌های نادرست دولت برمی‌گردد افزود: سامانه‌هایی که روزبه‌رزو و بدون هیچ زیرساختی رونمایی می‌کنند و شب می‌خوابند و صبح بیدار می‌شوند و بخش‌نامه جدید در صادرات می‌دهند، از این مشکلات است.

,

 

,

وی اضافه کرد: دولت بدون پشتوانه مالی پروژه تعریف می‌کند و اوراق برای  حدود 3 سال دیگر می‌دهند.

,

 

,

مدیر بازرگانی بهبودصنعت گفت: این واحد تولیدی در استان خراسان جنوبی تک است و در سال 1388 که کارخانه را راه‌اندازی کردیم، در کل کشور 3 واحد تولیدی بود اما اکنون به بیش از 30 واحد رسیده است.

,

 

,

سهیلی‌فرد تصریح کرد: در حد حرف، مسئولان حرف می‌زنند و حمایت می‌کنند اما عملا نمی‌توانند کاری انجام دهند چراکه بودجه عمرانی وجود ندارد که بخواهند در حوزه راه و شهرسازی پروژه تعریف کنند که در نتیجه اتفاق خاصی نمی‌افتد.

,

 

,

وی اظهار کرد: اداره مالیات ما و واحدهای تولیدی که با آن‌ها ارتباط داریم را به عنوان دزد می‌بیند؛ انگار واحد تولیدی بودجه مملکت را دزدیده است!

,

 

,

مدیر بازرگانی بهبودصنعت گفت: هیچ‌کدام از دفاتر ما در اداره مالیات قبول نشده و همیشه مشکل داشتیم.

,

 

,

سهیلی‌فرد افزود: این وضعیت برای ما جا افتاده و با این وضعیت با اداره  مالیات کار می‌کنیم اما اکنون مشکل اصلی، سیاست‌گذاری دولت در 4 سال اخیر است.

,

 

,

وی با بیان این‌که ارز دولتی نگرفتیم اظهار کرد: نماینده شرکت اسپانیایی هستیم و برخی مواد اولیه اولسیون را وارد می‌کنیم.

,

 

,

مدیر بازرگانی بهبودصنعت با بیان این‌که پُشت سیاست‌گذاری‌ها، منطقی وجود ندارد، گفت: دولت برای پرداخت مطالبات سنگین پیمانکاران در پروژه‌های عمرانی، به جای این‌که به آن‌ها پول بدهد، با آن‌ها تهاتر می‌کند و به آن‌ها قیر می‌دهد که این قیر را از واحدهای خصولتی که زیرمجموعه دولت هستند، می‌دهد؛ در نتیجه پیمانکار از مجموعه تولیدی ما قیر خریداری نمی‌کند.

,

 

,

محصولات تولیدی داخل استان معرفی و خریداری شود

, محصولات تولیدی داخل استان معرفی و خریداری شود, محصولات تولیدی داخل استان معرفی و خریداری شود,

عباس جرجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی در این بازدید با بیان این‌که یکی از مصوبات دهه تولید برگزاری تور خبری بود و این بازدید در راستای آن مصوبه است گفت: نیاز است از محصولات تولیدی واحدهای تولیدی داخل استان، در داخل استان خریداری و مصرف شود و ادارات دولتی و مردم از این محصولات استفاده کنند.

,

 

,

وی افزود: باید تولید داخل استان معرفی و استفاده شود اما مشکل اصلی این است که ما از محصولات داخل استان خریداری نمی‌کنیم که این به اشتغال استان ضربه می‌زند.

,

 

,

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: در شرکت شهرک‌های صنعتی، خریدهای خود را از محصولات داخل استان داریم تا به عنوان یک جزء از محصولات داخل استان حمایت کنیم.

,

 

,

جرجانی با بیان این‌که شهرک صنعتی بیرجند، پویا است افزود: واحدهای کوچک، هزینه کمتر و اشتغال بالاتر بالاتر دارند که نیاز است در جهت توسعه این واحدها اقدام شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: اگر مردم از محصولات تولیدی داخل استان خریداری کنند، کمک بسیار زیادی به این واحدها می‌شود.

,

 

,

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: آقای علوی‌مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در شورای فنی استان به ادارت دولتی تأکید کرد از محصولات تولیدی داخل استان خریداری کنند و هر دستگاهی، هر جنسی از هر جایی آورده، باید برگرداند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه