اخبار داغ

زنگ خطر بی آبی و خشک شدن زمین های کشاورزی استان بوشهر

زنگ خطر بی آبی و خشک شدن زمین های کشاورزی استان بوشهر
استان بوشهر بیش از ۹۰ درصد منابع آبش در خارج از مرزهایش قرار دارد. در استان‌های همسایه یعنی فارس و کهگیلویه و بویراحمد. این وابستگی عامل خیلی از مشکلات شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ فصل بارش که می‌شود مردم استان بوشهرعلاوه بر این که به قبله دعا می‌روند و برای بارش رحمت الهی در استان خودشان دعا می‌کنند، از خداوند می‌خواهند آسمان این دو استان را هم بارانی کند وگرنه تابستان تشنه خواهند ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در حالی که کمبود آب مساله اساسی این روز‌های مردم استان گرمسیری بوشهر است، بخشی از آبی که کیلومتر‌ها راه را طی می‌کند تا به این استان برسد، در لوله‌های فرسوده هدر می‌رود تا مردم نتوانند طعمش را بچشند.

,

مسئولان استانی میزان هدررفت آب را در شبکه‌های فرسوده شهری ۱۵ درصد عنوان کرده است،البته این میزان در شبکه آب روستایی ۳۵ درصد است.

,

کم آبی استان بوشهر داستان امروز و دیروز نیست، همیشگی بوده و باید راهکاری اساسی برای حل آن داشت، مسئولان آب استان بوشهر معتقدند که باید به دنبال منابع درون استانی برای تامین آب بود

,

.

, ,

بهتر است اینطور بگوییم که در کنار تکیه بر منابع داخلی، آنچه که باید بیش از گذشته به آن توجه کرد، محافظت بیشتر ازمنابع محدود مایه حیات با استفاده بهینه از آن است، چه در حوزه آشامیدن و چه در حوزه کشاورزی و صنعت که باید مورد توجه همه همشهریان و مسئولان باشد.

,

مردی اهل یکی از روستا‌های بخش ساحلی تنگستان هم می‌گوید: مشکلات خودشان یک طرف، نمی‌داند گوسفندان زبان‌بسته‌اش را چطورآب بدهد؟

,

وی اضافه کرد: فعلا با آب کولر گازی به حیوان‎‌ها آب می‌دهد که آن هم مگر چقدر می‌شود؟

,

سکینه جفره ای که ساکن یکی از محله‌های جنوبی شهر بوشهر است و با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، می‌گوید: اضطراب ذخیره آب به دردهایش اضافه شده و اجازه نمی‌دهد شب سر راحت بر بالین بگذارد

,

.

, ,

وی تصریح کرد:  تا نیمه شب بیدار است تا مگر آب وصل شود و بتواند مخزن خانه را پر کند.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز در این ارتباط می‌گوید: اگر هر مشترک ۲۰ تا ۲۵ درصد از مصرف خود را بکاهد مشکلی در تامین آب استان نخواهیم داشت.

,

مانند بسیاری از مشکلات، راه‌حل مساله کم آبی در گرو مشارکت مردم و مدیران است.

,

از یک سو مدیران باید زیرساخت‌ها را فراهم کنند و دوراندیش باشند و از سوی دیگر مردم نیز با دقت در مصرف به حفظ منابع محدود آب که روز به روز محدودتر هم می‌شود، کمک کنند.

,

/انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه