اخبار داغ

تشکیل کمیته مشترک همکاری اردن و قطر

تشکیل کمیته مشترک همکاری اردن و قطر
قطر و اردن درباره تشکیل یک کمیته مشترک به منظور پیگیری و اجرای دستورات امیر قطر درباره ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی برای جوانان اردنی توافق کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سمیر مراد» وزیر کار اردن که به قطر سفر کرده است با «عیسی بن سعد الجفالی النعیمی» وزیر توسعه اداری، کار و امور اجتماعی قطر دیدار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

النعیمی روز سه‌شنبه (دیروز) پس از این دیدار در یک کنفرانس خبری گفت که درباره تشکیل یک کمیته مشترک از وزارتخانه‌های دو کشور جهت تسهیل زمینه اشتغال جوانان اردنی که تمایل به کار در قطر دارند، توافق شد.

,

بنابر گزارش خبرگزاری قطر (قنا)، در این نشست ماهیت فرصت‌های اشغالی در قطر و بخش‌های مختلفی که جوانان اردنی می‌توانند در آن جذب کار شوند اعم از بخش بهداشت و آموزش، مالی و بیمه، خدمات، ساخت‌وساز، کشاورزی و امور دام، مورد بررسی قرار گرفت.

,

این نزدیکی اردن و قطر در زمانی رخ می‌دهد که بحران روابط عربستان با قطر ماه گذشته یک ساله شد و عربستان در ماه گذشته تلاش کرد با ارائه کمک مالی به اردن، این کشور را نزدیک به خود نگاه دارد اما قطر اعلام کرد که همه کمکی که عربستان با دیگر کشورها قصد ارائه به امان را دارند، یک جا در اختیار اردن قرار می‌دهد.

,

النعیمی تصریح کرد که مأموریت این کمیته مشترک هماهنگی، پیگیری و برداشتن موانع از سر راه اردنی‌های جویای کار در قطر است و این کمیته قوانینی را تدوین می‌کند که در اختیار همه صاحبان مشاغل جهت اطلاع از آن قرار خواهد گرفت.

,

وی پیش‌بینی کرد که تا سپتامبر آینده یک‌هزار فرصت شغلی برای جوانان اردنی در قطر ایجاد شود که در دو بخش خصوصی و عمومی اعم از بخش بهداشت، آموزش، مالی و بیمه و ساخت‌وساز خواهد بود.

,

وزیر کار اردن نیز اظهار داشت که ما به دنبال ایجاد فرصت شغلی علمی، تخصصی، فنی و مهندسی در دو بخش عمومی و خصوصی هستیم و به پروژه‌های مربوط به جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر نیز اتکا خواهیم کرد.

,

وی افزود که این طرح قطر تأثیرات مثبت برای کاهش نرخ بیکاری در اردن خواهد داشت.

,

منبع: فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه