اخبار داغ

پشت درهای آرایشگاه‌های زنانه چه می‌گذرد؛

از تبلیغ تزریق ژل و عمل جراحی تا انتخاب همسر آینده در سالن‌های زیبایی/ دستمزد میلیونی برای متخصص ابرو در آرایشگاه‌های معروف زنانه!

از تبلیغ تزریق ژل و عمل جراحی تا انتخاب همسر آینده در سالن‌های زیبایی/ دستمزد میلیونی برای متخصص ابرو در آرایشگاه‌های معروف زنانه!
اگر به جز زیبا شدن هوس خرید لباس، تزریق ژل و حتی پیدا کردن همسر ایده‌آل به سرتان زده است می‌توانید سری به سالن‌های زیبایی بزنید تا همه اینها را یک جا پیدا کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج ، زیبایی و زیبایی طلبی انسان از بدو خلقت وجود داشته و به همین دلیل است که در قرآن کریم آمده است:" خدا زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد" همین یک جمله کافیست تا بدانیم اشرف مخلوقات یعنی انسان تا چه اندازه با واژه زیبایی عجین شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

همین حس زیبایی دوستی باعث به وجود آمدن شغلی به نام "آرایشگری" در دنیای امروز و "مشاطه" در دوران نه چندان دوره شده است، این روزها از هر خیابان اصلی و فرعی که گذر کنید چشمتان به سالن‌های زیبایی بزرگ و یا مغازه‌های کوچکی با عنوان "آرایشگاه" برمی‌خورید. شغلی که بسیاری از خانم‌ها از راه آن درآمد بسیار خوبی دارند و برخی‌ها به شوخی می‌گویند اگر دکتر جراح نشدی آرایشگر شو تا پولدار شوی.

,

پلان اول؛ سالن زیبایی معروف در مرکز شهر

,

از روی حس کنجکاوی و صد البته زیبایی طلبی از یکی از سالن‌های زیبایی معروف در مرکز شهر یعنی همین خیابان پرترافیک آبرسان وقت می‌گیرم تا در یکی از روزهای شلوغ تابستان به این سالن زیبایی سر بزنم، باجه‌های متعدد، چندین منشی برای پاسخ دادن به تلفن و تعدادی سالن جدا از هم اولین چیزهایی است که از این سالن آرایشی به چشم می‌خورد.

,

نزدیک به بیست نفر در ردیف‌های جدا از هم با روپوش‌های سفید مشغول به کار هستند و برخی‌ها هم به اینور و آنور می‌روند که دقیق مشخص نیست کارشان چیست اما گویی مشتری را با آرایشگران هماهنگ می‌کنند تا مشکلی پیش نیاید. همه تقریبا بیست ردیف پر از مشتری است و نزدیک به ده نفری هم منتظر نشسته‌اند تا نوبتشان شود.

,

اینجا هم مثل مطب پزشکان است و می‌شود از روی لیست قیمت ارائه خدمات درآمد آرایشگران را حدس زد؛ ابرو دانشجویی 14 هزار تومان، سشوار روزانه 10 هزار تومان، بافت مو 15 هزار تومان، مانیکور 10 هزار تومان، آرایش روزانه 15 هزار تومان و...از جمله خدماتی است که قیمتشان را بر روی منویی چسبانده‌اند اگرچه در مقابل خدماتی مانند آرایش عروس جای خالی برای عدد و رقم گذاشته‌اند که گویی بستگی به جیبتان دارد و هرقدر پول بدهید همان قدر هم آش می‌خورید.

,

نوبتم که می‌شود در کل کارم به ده دقیقه نمی‌رسد اما قبلا برای همین ده دقیقه بیست هزار تومان پرداخته و فیش گرفته‌ام! در همین باجه انگار من آخرین نفر بودم و بعد از اینکه کار آرایشگر به اتمام می‌رسد فیش‌هایش را که نزدیک به پنجاه فیش است بر می‌دارد و می‌رود و من باز هم مشغول به حساب کتاب می‌شوم که اگر از همه مشتریان بیست هزار تومان بگیرند که اینطور نمی‌شود و برحسب کارشان بیشتر هم می‌گیرند درآمد یک آرایشگر در روز چقدر است؟

,

یک میلیون تومان فقط برای یک متخصص ابرو در سالن زیبایی! صد البته سالنی که در آن کار می‌کنند نیز در این درآمد سهیم است اما باز هم باید اعتراف کرد به واقع پزشکان متخصص هم چنین درآمدی ممکن است نداشته باشند.

,

آماده رفتن که می‌شوم چشمم به دو مشتری می‌‍‌خورد که نشسته‌اند و یکی از آنها در با صدایی آرام اما واضح در حال تبلیغ تزریق ژل و بوتاکس است!" ببین اصلا پلکت افتادگی داره و اینو از هر بچه‌ای بپرسی بهت میگه"، " یکم گونه‌هاتو برجسته کنی صورتت خیلی خوشگل میشه"، " این کارت همون دکتریه که من پیشش تزریق کردم ببین چقدر طبیعیه!" و من در حالیکه به صورت طبیعی! مشتری تبلیغ کننده نگاه می‌کردم باز هم به فکر حساب و کتاب افتادم تا ببینم آرایشگران و همین تبلیغات‌چی‌های یواشکی در روز چقدر درآمد دارند.

,

پلان دوم؛ سالن زیبایی مهجور در خیابان‌های فرعی شهر!

,

به همراه یکی از دوستانم راهی یکی از مغازه‌های کوچکی که تبدیل به آرایشگاه شده‌اند می‌شوم تا ببینم این در این آرایشگاه‌های کوچک چه می‌گذرد. برخلاف تصورم این سالن هم چندان کوچک نیست و برای خودش دم و دستگاهی دارد و سه نفری هم در آن مشغول کارند. برخلاف سالن زیبایی قبلی اینجا صدا زیاد است و انگار همه آشنا هستند و یا اگر هم آشنا نیستند از هر بابی با هم صحبت می‌کنند.

,

یکی چندین نایلون لباس زنانه آورده و زیر قیمت می‌فروشد و دیگری سراغ دختر خوبِ دم بخت از خانم‌ها می‌گیرد، یکی مشغول تبلیغ رنگ مویی است که قبلا خودش استفاده کرده و دیگری دارد راهکارهای چگونه پوستی سالم داشته باشیم را از دیگران می‌گیرد. اینجا همه چیز در هم است و هرچیز که بخواهی پیدا می‌کنی از لباس مجلسی ارزان تا موردِ مناسب برای ازدواج! البته در کنار همه این اوصاف کار زیبایی و رنگ کردن و اصلاح نیز در جریان است.

,

برخلاف سالن قبلی اینجا منویی وجود ندارد تا از قیمت‌ها خبردار شوم و میزان درآمد آرایشگر را حدس بزنم پس مجبور می‌شوم که سوال بپرسم. "اصلاح ابرو هفت هزار تومان"، "دکلره هشتاد هزار تومان"، "آرایش روزانه ده هزار تومان" و...اینجا قیمت‌ها پایین‌تر است و خبری از دستمزد آنچنانی نیست اما وقتی از یکی از آرایشگران می‌پرسم که روزانه درآمدشان چقدر است، پاسخ می‌دهد:" خوب است! شاید روزی صد هزار تومان گاهی کمتر گاهی بیشتر!"

,

 

,

و من باز هم با یک دو دو تا چهارتای ساده به این نتیجه می‌رسم که حتی اگر این آرایشگرها در یک ماه بیست روز کار کنند درآمدشان می‌شود دو میلیون تومان! یعنی همپایه حقوق یک کارمند اما با دردسر کمتر.

,

پلان سوم؛ علم بهتر است یا آرایشگری؟ 

,

همه ما حتما شنیده‌ایم که نان آرایشگرها در روغن است و اگر به دور از اغراق نیز حرف بزنیم باید اعتراف کنیم درآمدی که آرایشگاه‌های زنانه دارند هیچ شغلی توان برابری با آن را ندارد و حتی متخصصین جراح نیز نمی‌توانند روزانه درآمدی برابر با یکی از سالن‌های زیبایی معروف داشته باشند.

,

همین موضوع نیز باعث می‌شود بعد از 16 سال درس خواندن و با حقوق تماما زیر خط فقر از خودم بپرسم علم بهتر است یا آرایشگری؟!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه