اخبار داغ

یک و بام و دو هوای شورای شهر کرمان در رسیدگی به حقوق معوقه کارگران شهرداری/کارگران صبر کنند تا شهرداری به درآمد زایی برسد!

یک و بام و دو هوای شورای شهر کرمان در رسیدگی به حقوق معوقه کارگران شهرداری/کارگران صبر کنند تا شهرداری به درآمد زایی برسد!
مسئله 5 ماه حقوق معوقه کارگران شهرادری از جمله معضلاتی است که انتظار پیگیری آن را از شورای شهر کرمان داشتیم ولی طبق گفته بعضی از اعضای شورای شهر این مسئله تا به حال به صورت رسمی در شورا مطرح نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان هوای گرم تابستان هم حریف تب سرد اقتصاد کشور نشد و هر روز مشکلات مردم بیشتر از قبل می شود، با خودم فکر می کنم چطورمی شود که مسئولین دولتی نسبت به درد و رنج مردم بی تفاوت می شوند، نمی دانم شاید آن ها هم تلاش می کنند و کاری از دستشان بر نمی آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

در بین همه اقشار چامعه که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، یک قشر مظلوم تر از بقیه واقع شده است، آری، کارگران شهرداری را می گویم، همان ها که قریب ۵ ماه است حقوق نگرفته اند و جالب تر اینجاست که اصلا بیمه هم ندارند.

,

همه شما در هر ساعتی از شبانه روز که خیابان ها را نگاه کنید کارگران و رفتگران زحمتکشی را می بینید که گرما به مغز استخوان آن ها نفوذ کرده ولی دست از کار نمی کشند  و شب و روز در حال تمیز کردن خیابان ها و کوچه های شهر هستند، دستان شان پینه بسته و بر پیشانی هایشان خطوط پیری نقش بسته است، خیلی از آن ها سن و سالی ندارند ولی کار سخت و طاقت فرسا، آن ها را کمی پیرتر از سن شان نشان می دهد.

,

در این بحران اقتصادی که همه کارمندان و حقوق بگیران رسمی، از عهده مخارج ماهیانه خود بر نمی آیند کارگران زحمتکش شهرداری کرمان با ۵ ماه حقوق معوقه هنوز هم مشغول کار هستند و چشم انتظار چند تومان پول که بتوانند حداقل تکه نانی برای خاتواده خود فراهم کنند.

,

یکی از کارگران شهرداری کرمان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: متاسفانه از اسفند سال ۹۶ حقوق نگرفتیم و امسال جز عیدی هزینه دیگری به ما ندادند و کسی هم به فکر ما نیست که چگونه باید مخارج زن و بچه خود را تامین کنیم.

,

وی افزود: هزینه های زندگی آن قدر بالا رفته که کسی که ماهی دو میلیون حقوق می گیرد نمی تواند نیاز خانواده خود را برطرف کند ولی به ما همین حقوق ناچیز را هم نمی دهند و باید همیشه شرمنده خاواده خود باشیم، از ترس اینکه اخراج نشویم جرات اعتراض هم نداریم و باید بسوزیم و بسازیم.

,

شواری شهر یکی از نهادهایی است که باید پیگیر مشکلات مردم شهر باشد و بر کار شهرداری نظارت کند، کارگران شهرداری هم جزو مردم شهر کرمان و هم از حقوق بگیران شهرداری می باشند که می توانند به کار آن ها رسیدگی کنند، بر همین اساس در زمینه پیگیری حقوق معوقه کارگران شهرداری به سراغ دو تن از اعضای شورای شهر رفتیم.

,

علی اکبر مشرفی در گفت و گو با خبرنگار "راه آرمان"  اظهار کرد: خجالت می کشم از همکاران مان در شهرداری که از اسفند ماه سال گذشته هنوز دریافتی نداشتند و شرمنده زن و بچه خودشان شدند و شب و روز در حال کار و زحمت هستند تا مردم کرمان بتوانند در محیطی آرام و تمیز به زندگی خود ادامه دهند.

, راه آرمان,

مشرفی خاطر نشان کرد: موضوع حقوق معوقه کارگران شهرداری تا به حال به طور رسمی در صحن علنی شورامطرح نشده است ولی به صورت غیر رسمی به شهردار محترم سفارش شده است که اولویت را به حقوق همکاران در شهرداری بدهند که دچار مشکل نشود.

,

این عضو شورای شهر کرما ن در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا اعضای شورا تا کنون مشکل کارگران را در صحن شورا مطرح نکردند، عنوان کرد:مسئله حقوق همکاران ما در شهرداری باید توسط شهردار و معاونین آن ها مطرح شود البته در جلسات بعدی شورا این مسئله قطعا بررسی خواهد شد.

,

محمد فرشاد رئیس شورای شهر کرمان اما صحبت های دیگری را مطرح کردند و مدعی شدند که چند جلسه به مشکلات کارگران شهرداری پرداخته شده است که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

,

رئیس رای شهر کرمان در گفت و گو با "راه آرمان"  گفت: طی جلساتی که شورای شهر برگزار کرد،شهرداری ملزم شد که هم معوقات و هم حقوق ماهیانه کارگران و کارمندان شهرداری را بپردازد.

, راه آرمان,

وی افزود: ما حتی پیگیری کردیم که حقوق معوقه پیمانکارانی که از دو سال قبل نیز از شهرداری طلبکار بودند پرداخت شود که تا کنون طی دو مرحله بدهی برخی از آن ها پرداخت شده است.

,

فرشاد تصریح کرد: شهرداری نمی تواند همه بدهی ها را یکجا پرداخت کند، چون خودش باید درآمد وصول کند و از خزانه دولت نمی تواند پولی برداشت کند لذا بایستی در گردش اقتصادی شهر پول استحصال کند و به همین دلیل است که شهرداری نتوانسته است پروژه جدیدی را شروع کنند.

,

نکته جالب ماجرا اینجاست که طبق گفته آقای مشرفی تا کنون مشکل کارگران شهرداری به صورت رسمی در صحن شورا مطرح نشده است ولی آقای فرشاد خلاف این موضوع را مطرح کردند و معتقد است که پیگیری های لازم انجام شده است.

,

در هر حال سوالی که اینجا مطرح می شود این است که اگر پیگیری صورت گرفته است چرا هنوز حقوق معوق کارگران پرداخت نشده است و اگر مطرح نشده است شورای شهر کرمان پاسخگو باشند که چرا مسئله به این مهمی از چشم آن ها دور مانده است مگر نه اینکه یکی از وظایف شورای شهر رسیدگی به مشکلات مردم است؟

,

آیا درک این نکته خیلی سخت است که یک کارگر که همه درآمدش همین حقوق شهرداری است در طول این ۵ ماه چگونه باید مخارج زندگی خود را تامین کند؟ مگر می شود حقوق کارگران را پرداخت نکرد به بهانه اینکه شهرداری درآمد زایی ندارد. با شنیدن این صحبت این ضرب المثل در ذهن من تداعی شد  که " طرف هم خدا رو می خواد هم خرما " .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه