اخبار داغ

توصیه‌های جدی پلیس به زائران حج

توصیه‌های جدی پلیس به زائران حج
رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور از آغاز عملیات حج امسال همزمان با پرواز ۷:۱۰ صبح امروز خبر داد و با تاکید بر تمرکز پلیس بر ممانعت از خروج هرگونه داروی مشکوک و مواد مخدر، توصیه‌هایی را به زائران ارائه داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور از آغاز عملیات حج امسال همزمان با پرواز ۷:۱۰ صبح امروز خبر داد و با تاکید بر تمرکز پلیس بر ممانعت از خروج هرگونه داروی مشکوک و مواد مخدر، توصیه‌هایی را به زائران ارائه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سردار حسن مهری با اشاره به آغاز عملیات حجاج و پرواز اولین کاروان حجاج ایرانی به مدینه در خصوص هماهنگی‌های انجام شده پلیس برای تامین امنیت زائران خانه خدا و تسهیل در عبور و مرورشان اظهار کرد: پلیس فرودگاه‌های کشور پیش از آغاز امسال در جلسات متعددی با سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و پلیس مبارزه با مواد مخدر، برنامه‌ریزی‌های دقیقی را انجام داد تا بهترین خدمات به حجاج ارائه شده و عملیات بزرگ اعزام و بازگشت حجاج به بهترین نحو انجام شود.

,

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه طی این مدت، تمام پرسنل پلیس فرودگاه‌های کشور تحت آموزش‌هایی خاص برای این عملیات قرار گرفته‌اند گفت: در این مدت برای تمامی همکاران، ۲ دوره آموزشی در موضوعات کشف موادمخدر و تعالی رفتار برگزار شده است تا در عین خدمت رسانی مطلوب به حجاج، از خروج هرگونه مواد مخدر یا دارو‌های مشکوک از کشور و مشکلات بعدی آن جلوگیری کنند.

,

وی ادامه داد: همچنین در هماهنگی با فرماندهی انتظامی استان‌ها، مقرر شد تا برای تامین امنیت و تسهیل در عبور و مرور حجاج و خانواده‌های آن‌ها، نیرو‌های کمکی آموزش دیده را در اختیار پلیس فرودگاه‌ها قرار دهند.

,

مهری در خصوص تمهیدات پلیس فرودگاه‌های کشور برای ممانعت از همراه داشتن مواد مخدر و یا دارو‌های مشکوک گفت: با اطلاع‌رسانی انجام شده به کاروان‌ها و حجاج مقرر شده است تا کاروان‌ها ۴۸ ساعت قبل از پرواز به عربستان سعودی، چمدان و بار‌های زائران خود را تحویل فرودگاه داده و در حضور نماینده کاروان و پلیس، بازرسی‌های امنیتی انجام می‌شود تا حجاج در زمان پرواز خود، بدون معطلی برای کنترل بارشان، سوار هواپیما شوند.

,

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه در این عملیات از سگ‌های موادیاب برای کشف هرگونه موادمخدر جاسازی شده استفاده می‌شود افزود: علاوه بر این، ۱۹ ایستگاه حجاج در سراسر کشور به دستگاه‌ها و تجهیزات ایکس‌ری و بادی اسکنر مجهز شده اند.

,

وی اضافه کرد: همچنین همکاران زبده ما و چهره‌زن‌های پلیس با حضور در فرودگاه‌ها و گیت‌های عبوری حجاج، تردد زائران را تحت رصد دارند و تجربه سنوات گذشته نشان داده که مهارت در چهره‌زنی آن‌ها به اندازه‌ای قوی بوده که تقریبا در تمام موارد، چهره‌زنی آن‌ها درست بوده است.

,

مهری به حجاج و زائران بیت‌الله الحرام توصیه کرد تا با توجه به سخت‌گیری‌های کشور عربستان، حجاج به هیچ وجه از قبول بسته، چمدان، بار و حتی آب معدنی از افراد غریبه خودداری کنند چراکه ممکن است موادمخدر به صورت جاسازی یا محلول در این بسته‌ها بوده و طبیعتاً هنگامی که این مواد کشف شوند، دارنده این بسته‌ها و بارها، صاحب این مواد شناخته می‌شوند.

,

وی گفت: علاوه بر این زائران عزیز از گذاشتن بار و وسائل خود به صورت امانی نزد افراد غریبه حتی برای چند لحظه خودداری کنند چراکه ممکن است در یک لحظه، اقلام ممنوعه یا مواد مخدر را در بار و وسائل آن‌ها جاسازی کنند و مشکلات بعدی برای آن‌ها به وجود آید.

,

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور در پایان از حجاج خواست تا با توجه به شلوغی و ازدحام جمعیت، حتماً پول نقدشان را نزد خودشان نگه دارند و از قرار دادن وجوه نقد در چمدان و بار خودداری کنند.

,

به گفته سردار مهری، عملیات اعزام حجاج از ساعت ۷:۱۰ صبح امروز با پرواز اولین هواپیمای سعودی از فرودگاه امام خمینی به سمت مدینه آغاز شده و این عملیات تا ۲۵ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

,

منبع: تسنیم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه