اخبار داغ

رئیس پلیس فتای استان زنجان:

عامل هتک حیثیت و نشر اکاذیب در استان زنجان شناسایی و دستگیری شد

عامل هتک حیثیت و نشر اکاذیب در استان زنجان شناسایی و دستگیری شد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری اشخاصی که به قصد انتقام‌جویی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب شخص دیگری از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بودند خبر‌داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد‌علی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در پی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی مراتب در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت و برابر اظهار شاکیه، شخص یا اشخاص ناشناسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به نشر اکاذیب و هتک حیثیت وی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطر‌نشان کرد: پس از اخذ مستندات و اظهارات با همکاری شاکیه به هویت (س . ر) و اقدامات فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی متهمین به هویتهای معلوم در یکی از استانهای همجوار شناسایی شدند. همچنین با اخذ دستور قضایی مبنی بر جلب متهمین با حضور در محل نسبت به جلب آنها اقدام و ادله جرم شامل گوشی تلفن همراه کشف و به این پلیس دلالت شد.

,

آدینه‌لو ابراز کرد: در بازجویی‌های اولیه متهمین سعی می‌کردند با اظهارات ضد و نقیض، خود را بی‌گناه جلوه دهند و مسیر تحقیقات مأموران را به انحراف بکشاند. ولی با حضور شاکی پرونده و مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی معترف شدند.

,

این مقام ارشد انتظامی گفت: متهمین در اظهارات خود اعتراف کردند قبلا با شاکیه رابطه دوستی داشته‌اند که به دلیل اختلاف به وجود آمده به قصد انتقام جویی مرتکب بزه ارتکابی شده‌اند.

,

آدینه‌لو ضمن تاکید بر توصیه به شهروندان در خصوص استفاده نکردن از شبکه‌های اجتماعی هشدارداد: اشخاصی که با ایجاد پروفایل مجرمانه موجبات ناراحتی افراد دیگر را فراهم آورند در سریع‌ترین زمان شناسایی، دستگیر و تحویل دستگاه عدالت خواهند شد.

,

وی به کاربران توصیه کرد: شهروندان در نظر داشته باشند به دنبال انتقام‌جویی‌ و تسویه حساب از طریق فضای مجازی نباشند و اگر مشکلی وجود دارد حتما از طریق مراجع قانونی اقدام کنند.

,

رئیس پلیس فتای زنجان در پایان گفت: به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه همدیگر می‌کنند، هشدار داده می‌شود طبق ماده ۱۷ قانوم جرایم رایانه‌ای با اثبات عمل مجرمانه آنها باید پاسخگوی قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه