اخبار داغ

پیدا شدن جسد در سد ماکو پس از ۱۲روز

پیدا شدن جسد در سد ماکو پس از ۱۲روز
رییس جمعیت هلال احمر ماکو گفت: جسد پدری که برای نجات فرزندش در سد شهید قنبری این شهرستان غرق شده بود پس از ۱۲ روز جست وجو از آب بیرون کشیده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رییس جمعیت هلال احمر ماکو گفت: جسد پدری که برای نجات فرزندش در سد شهید قنبری این شهرستان غرق شده بود پس از ۱۲ روز جست وجو از آب بیرون کشیده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سجاد اسماعیل زاده اظهار کرد: سرانجام لحظه‌ای سهل انگاری موجبات فوت دو تن همشهریانمان را فراهم ساخت.

,

وی افزود: عوامل امدادی و انتظامی پس از کسب خبر وقوع این حادثه بی درنگ در محل حاضر شده و جسد کودک ۴ ساله را به بیمارستان انتقال دادند و در نهایت پدر در روز دوازدهم جستجوی پیدا شد.

,

وی در ادامه با بیان اینکه نبود دید کافی در زیر آب و کمبود امکانات در سد شهید جواد قنبری عملا کشف جسد غرق شده را با مشکل مواجه کرده بود، خاطر نشان کرد: در این راستا تعدادی غواص نیز به منطقه اعزام شد، ولی به دلیل نبود دید کافی در زیر آب عملا این امر هم ابتر ماند.

,

اسماعیل زاده ادامه داد: نیرو‌های هلال احمر ماکو با تلاش‌های مردمی با قایق و تور‌های ماهیگیری تمامی نقاط سد را کنترل کردند و پس از ۱۲ روز تلاش جهادی مردم و ارگان‌های دخیل در همان نقطه غرق شده جسد بی جان از آب بیرون کشیده شد.

,

وی افزود: جسد دو پدر و پسر در یک روز با حضور کثیری از مردم شهرستان و خانواده مرحومین در خوابگاه عبدی به خاک سپرده شد.

,

به گزارش ایسنا مسئولین استان به مردم و مسافران استان نسبت به شنا کردن در سد‌ها و تاسیسات آبی استان هشدار داده بودند که باز این حادثه در شهر ماکو رخ داد.

,

سد‌های آذربایجان غربی جهت تامین آب شرب و کشاورزی طراحی شده است و شنا کردن در دریاچه‌های این سد‌ها می‌تواند خطر‌های جانی بسیاری را متوجه افراد به ویژه کودکان کند لذا در این دریاچه‌ها غریق نجات وجود ندارد و همین امر موجب می‌شود در صورت بروز حادثه غرق شدگی، احتمال مرگ بسیار بیشتر باشد.

,

منبع: ایسنا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه