اخبار داغ

مدیر کارخانه کاغذ و مقوای کرمان:

ارز با نرخ آزاد صادرات را توجیه و موفقیت آمیز کرد/کارگران در کار تیمی کارخانه را زنده نگه داشته اند

ارز با نرخ آزاد صادرات را توجیه و موفقیت آمیز کرد/کارگران در کار تیمی کارخانه را زنده نگه داشته اند
بسطامی گفت:در گذشته نرخ ارز دولتی و سوبسیتی بود و بر یک قیمت پایه قرار گرفته بود، لذا برای ما توان و توجیه صادارتی وجود نداشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛بسطامی مدیر کارخانه کاغذ و مقوای کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص علت موفقیت این واحد تولیدی گفت:اگر در هر واحد تولیدی کار گروهی بین کارگران کارفرما و تمامی قسمت های تولید صورت بگیرد بی شک موفقیت درهر زمینه ای از این واحد تولیدی موفق و یا منتفع شود این موفقیت به کل گروه تولیدی مرتبط می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,


وی ادامه داد : یک مدیر به تنهایی نمی تواند موفقیت کلی را برای یک واحد تولیدی ایجاد کند و این امر وابسته به نقشی است که تک تک اعضای آن در یک واحد تولیدی با وفاق انجام می دهند لذا کار گروهی و تیمی اولین علت موفقیت کارخانه کاغذ و مقوای کرمان در کسب رتبه برتر صنایع در بخش تولید بود.

,
,


بسطامی اذعان کرد:کار تیمی تنها عامل رشد و ثبات یک واحد تولیدی است زیرا علیرغم تمام مشکلاتی که در عرصه تولید و صادارت در حال حاضر وجود دارد این اتحاد و هم دلی اعضا در کار سیستمی و تیمی است که منجر می شود همه درد مجموعه را بفهمند و برای رفع ان هرچند سبب معوق حقوق کمبود سرمایه در گردش یا مواد اولیه باشند تلاش کنند تا ان واحد تولیدی موفق عمل کند لذا همه اتفاقات خوب از نگاه تیمی نشات می گیرد.

,
,


وی افزود:کارگران کارخانه تولید کاغذ و مقوای کرمان با اتحاد و وفاق در صورتی که مواد اولیه بسیار کم و به سختی به وجود می امد ، قطعاتی از بین می رفت و در خرید ان مشکلاتی وجود داشت ، در پرداخت های حقوق و دستمزد تاخیر صورت گرفته بود اما با روحیه تلاش و امید توانستند چرخ کارخانه را محکم نگه داشته و اجازه خروج آن از ریل تولید را ندهند لذا کارگران و کارفرما در کنار هم یک واحد تولیدی موفق را شکل می دهند.

,
,


مدیر کارخانه کاغذ گفت:در شرایطی که تمام فشار های های اقتصادی بر دوش کارخانجات و به طبع آن کارگران است اما نیروهای انسانی این مجموعه د رجبهه نبرد خود خاضعانه ایستاده اند و پِرتی مواد اولیه را به حداقل رسانده اند و از هدر رفت انرژی و خرابی ماشین آلات و دستگاه های تولیدی جلوگیری کرده اند که این امر سبب شده است هزینه های سر بار و تولید را به حداقل برسد لذا این امر بدون توجه و نگاه تیمی آنان و همدلی با مجموعه تولید و مدیر کارخانه هرگز محقق نمی شد.

,
,


بسطامی با اشاره به شرایط سخت فعلی در اقتصاد گفت : گرچه شرایط اقتصادی برای تامین مود اولیه بسیار سخت است ودر ماه های آینده نیز سخت تر خواهد شد اما قیمت بالای ارز کار صادرات ما را راحت کرد زیرا توانستیم برای صادرات کاغذ به خارج از کشور توجیه اقتصادی پیدا و این امر را محقق کنیم.

,
,


وی در پایان خاطر نشان کرد: در گذشته نرخ ارز دولتی و سوبسیتی بود و بر یک قیمت پایه قرار گرفته بود؛لذا برای ما توان و توجیه صادارتی وجود نداشت،اما با آزاد شدن نرخ ارز توانستیم کالای با کیفیت خودمان را در شرایط رقابتی به بازارهای خارجی عرضه کنیم لذا این امر سبب تامین سرمایه در گردش برای کارخانه شد و به جای در یافت پول فروش محصول که به صورت موعدی دربازار داخلی بود توانستیم کالای خود را به نرخ روز و با دریافت هم زمان وجه به فروش برسانیم که این امر بزرگترین مشکل ما یعنی تامین سرمایه در گردش را حل کرد و سبب شد تا معوقات حقوق کارگری خود را بپردازیم.

,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه