اخبار داغ

حکایت کوزه گرانی که از کوزه شکسته آب می خورند؛

بیکاری بومیان هرمزگان در کانون فعالیت های اقتصادی کشور/ اینجا امنیت شغلی معنایی ندارد!

بیکاری بومیان هرمزگان در کانون فعالیت های اقتصادی کشور/ اینجا امنیت شغلی معنایی ندارد!
نیروهای کار هرمزگانی در حالی در رقابت نابرابر با نیروهای سایر استان ها حذف می شوند که دیدگاههای شخصی در اشتغال لحاظ می شود و برخلاف قانون کار امنیت شغلی در هرمزگان معنایی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛قطب اقتصاد کشور، پایتخت تجارت، دروازه های واردات و صادرات، کانون اقتصاد و بسیاری از القاب دهان پر کن دیگر از مهم ترین تکیه کلام های مسئولان استانی و کشوری است که در سال های اخیر مکررا به استان هرمزگان نسبت می دهند البته اهمیت جاگاه اقتصادی این استان مرزی بر هیچ بنی بشری پوشیده نیست و کسانی که بیرون از این گود نشسته اند تصور می کنند که مردم هرمزگان در پول، ثروث و گنج های بادآورده غوطه ور هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

تصور زیبا مردم سایر استانها از هرمزگان با ورود و مشاهده عینی وضعیت نقطه به نقطه استان جای خود را به تعبیری بی مثال از فقر و محرومیت می دهد که سالهاست در این دیار ریشه دوانده از این رو ثروت های کلان و درآمدهای بسیار این منطقه در حالی به گوشه و کنار کشور تزریق می شود که در زادگاه خود جایی ندارد.

,

چهره آفتاب سوخته و عرق ریزان مردم هرمزگان در اغلب ایام سال در نگاه دیگران بیانگر گرمای شدید و آفتاب مستقیم دارد و عده ای از مد پسندان را که حسرت برنزه بودن دارند، آرزوی ساعتی حضور در هرمزگان را در دل می پرورانند اما این سیمای تکراری تم ثابتی از درد و رنج فقر است که قصد رفع زحمت از تن رنجور استان را ندارد.

,

شهرستان بندرعباس به عنوان کانون فعالیت های اقتصادی کشور جمعیت قابل ملاحظه ای از جمعیت جویای کار را در خود جای داده همچنین رویای شیرین زندگی در این شهر ساحلی آمار قابل ملاحضه ای از هم وطنان مهاجر را پذیرفته که به امید کسب موقعیت اجتماعی و شغل مناسب رنج ترک دیار را به جان خریده اند.

,

مساله افراد جویای کار و نرخ بیکاری یکی از داغ ترین سوژه های روز هرمزگان است که به واسطه حضور چند جوان در هر خانوداده به دغدغه مهم اجتماعی مبدل شده چه بسا که خانوارهای بسیاری به واسطه این مشکل دچار بحران های متعدد شدند و یا نابودی و بزهکاری جوانان را نگاره می کنند.

,

بازار داغ رقابت برای کسب و کار ،جمعیت بسیار افراد غیر بومی، زدو بندهایی سیاسی و اقتصادی مسئولان و مقامات بالا دستی برای کسب پست و مقام های ریاستی در ارگان های مهم درآمدزا دست به دست یکدیگر داده تا جوانان هرمزگان که هیچ پشتوانه ای در آشفته بازار رقابت ندارند؛ از شغل جا بماند و در عین سادگی پیشرفت عده ای را مشاهده کنند که تنها با واسطه گری دست به کار گرم شده است.

,

اوج مناقشات سیاسیون هرمزگان از نماینده و مدیر و مسئول گرفته تا استاندار و معاون رئیس جمهور ضربات سختی را به جامعه وارد کرده این در حالی است که در سایر نقاط کشور با وجود اختلاف سلایق میان رجل، پیشرفت و آبادانی دیارشان را فدای دعواهای حزبی و سیاسی خود نمی کنند.

,

تازه ترین اختلاف رجل سیاسی در هرمزگان برسر انتصاب مدیر کل شیلات بین نماینده مجلس و استاندار بود که در این بین عده ای به جای خاموش کردن آتش اختلاف آب در آسیاب فتنه ریختند و به مشکلات دامن زدند و در مقابل با انتصاب مدیر کل ارشاد هرمزگان به عنوان مدیر فرهنگو ارشاد همدان شاهد هجمه ای مخالفت ها از سوی مسئولان و نمایندگان این استان بودیم که حتی برای وزیر نیز خط و نشان کشاندند.

,

علی ای حال آنچه که بیش از پیش موجب رنجش خاطر مردم هرمزگان شده منفعت طلبی و خودکامگی مسئولانی است که حاضر نیستند از منافع خود برای پیشرفت استان چشم پوشی کنند و زمینه آبادانی و رونق را برای هرمزگان رقم زندد.

,

نیروهای کار استان در حالی در رقابت نابرابر با نیروهای سایر استان ها حذف می شوند که متاسفانه دیدگاههای شخصی در اشتغال لحاظ می شود همچنین برخلاف قانون کار امنیت شغلی در هرمزگان معنایی ندارد و در عین سادگی صدها نیروی حرفه ای و با تجربه بخش های مخلف اداری و صنعتی به بهانه مشکلات مالی و یا تعدیل نیرو از کار برکنار می شود و در مقابل گزینه های روی میز مسئولان که اغلب موارد سفارش شده هستند بدون هیچ گونه تخصص و تجریه ای به کار گمارده می شود.

,

واردات نیروی کار با وجوذ ظرفیت های بومی بی انصافی است

, واردات نیروی کار با وجوذ ظرفیت های بومی بی انصافی است,
احمد مرادی ،نماینده هرمزگان در مجلس در نشست کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان، اظهار داشت: نگرانی که امروز در استان دست و پاگیر شده این است که چرا از ظرفیت نیروهای ماندگار بومی و متخصص در هرمزگان استفاده نمی‌شود و با وجود فراهم بودن همه ظرفیت‌ها باز هم نیروی‌های غیربومی از استان‌های دیگر آورده می‌شوند، این بی‌انصافی است که نیرو از خارج از استان بیاید و فرصت‌های شغلی بومیان را اشغال نماید.
,
 
,
وی افزود: هرمزگان ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های گردشگری، صید و صیادی، بنادر و تجارت  دارد که با توجه به این ظرفیت‌ها نباید دغدغه اشتغال داشته باشیم.
,
 
,
 وی  افزود: افزایش نرخ بیکاری در استان نشان می‌دهد که تاکنون از این پتانسیل‌های موجود به خوبی بهره نگرفتیم هر چند در تمام استان‌ها هم بیکاری وجود دارد که باید چاره‌ای بیاندیشیم و از تمام ظرفیت‌های اقتصادی استان در تمامی حوزه‌ها برای ایجاد اشتغال بهره ببریم.
,
 
,
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان تاکید کرد: در حوزه گردشگری، صیاد و صیادی ظرفیت‌های زیادی داریم  اما اینکه در برنامه توسعه ششم موضوع پرورش ماهی در قفس مطرح شده و سهم هرمزگان بالاترین سهم در کشور است باید دید چه میزان از این ظرفیت استفاده کرده‌ایم.
,
 
,
مرادی افزود: وقتی در حوزه صنایع، پالایشگاه‌ها، تجارت، بنادر و گردشگری شرایط خوبی در هرمزگان مهیاست اما باز هم معضل بیکاری وجود دارد باید چاره‌ای بیندیشیم تا سرعت کار بالا بگیرد؛ خوشبختانه خلاء قانونی نداریم و باید از ظرفیت نیروی انسانی و مدیریت استان با حمایت مرکز به خوبی استفاده کنیم در این مسیر نمایندگان مجلس هم کمک خواهند کرد تا تمامی ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال بکار گرفته شود.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه