اخبار داغ

در جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان مطرح شد؛

اعمال فشار تحریم‌های داخلی به بخش خصوصی/ شرایط فعلی بهترین فرصت برای اصلاحات اقتصادی است

اعمال فشار تحریم‌های داخلی به بخش خصوصی/ شرایط فعلی بهترین فرصت برای اصلاحات اقتصادی است
اعمال فشار تحریم‌های داخلی به بخش خصوصی، لزوم حمایت بانک‌ها از واحدهای تولیدی و مناسب بودن شرایط فعلی برای اصلاحات اقتصادی است از جمله مباحثی بود که در جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; غلامحسین جمیلی  شامگاه سه شنبه در جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه کمیسیون صنعت جزو کمیسیون‌های موفق اتاق است، اظهار کرد: در این کمیسیون تنوعی از بخش‌ها و تخصص‌های مختلف بخش خصوصی در حوزه صنعت حضور دارند که هر کدام ظرفیت‌های صنفی و فردی برخوردار هستند که به کار این کمیسیون جامعیت بخشیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

رئیس اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: کمیسیون صنعت از سرعت بسیار خوبی در روند کارها برخوردار است.

,

جمیلی رئیس اتاق بازرگانی زنجان، گفت: مردم باید در شرایط موجود همت کنند و الگوهای رفتاری خود را اصلاح کنند.

,

وی با اشاره به اینکه کشوری همچون ترکیه با کنترل شرایط خود و مدیریت اوضاع پس از تجربه بحران‌های شدید اقتصادی مشابه افزایش قیمت ارز در کشور، در زمره ۲۰ کشور برتر جهان به لحاظ اقتصادی قرار گرفته‌ است، تصریح کرد: در این شرایط اضطرار است که نظام باید همت کرده و اصلاحات را انجام دهد و این یک فرصت بسیار خوب برای تحقق این مهم است.

,

*اعمال فشار تحریم‌‌های داخلی به بخش‌های خصوصی

,

تقی مقدم نایب رئیس اتاق زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم بحث مطالبه‌گری، گفت: استان زنجان در بخش گردشگری ظرفیت‌هایی چون گنبد سلطانیه و موزه مردان نمکی با قدمت ۳۳۰۰ ساله دارد، اما در این بخش مشکلاتی وجود دارد.

,

مقدم با اشاره به سند جامع استراتژیک، بیان کرد: برای حل مشکلات بخش خصوصی، دولت باید کمک کند و ما نیز باید پیشنهادات را به صورت مدون نوشته و ارائه کنیم.

,

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه روند ارائه تسهیلات باید تسریع پیدا کند، ابراز کرد: در حال حاضر تحریم‌های خارجی آغاز نشده که تحریم‌های داخلی ما را اذیت می‌کند که بسیار بدتر از تحریم‌های خارجی است.

,

*حل مشکلات نیازمند احصا و ارائه پیشنهادات است

,

علی کلانتری نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی زنجان نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه خواسته و یا ناخواسته در شرایط تحریم قرار گرفته‌ایم، تصریح کرد: خود ما نیز نباید در برابر این موضوعات تسلیم شویم و این در حالی است که ما 40 سال بعد از انقلاب همیشه تحریم بوده‌ایم.

,

وی با اشاره به اینکه باید برای مشکلات راهکار پیدا کرده و به دولت برای خروج از مشکلات پیشنهاد دهیم، گفت: میلیاردها دلار در دست مردم در خانه‌ها نگهداری می‌شود که اگر اعلام شود به آنها سود تعلق می‌گیرد، آنها نیز دلارها را آورده و این پول به بازار تزریق می‌شود.

,

*لزوم حمایت بانک‌ها از واحدهای تولیدی

,

صمد یوسفی عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی زنجان نیز با اشاره مشکلات واحدهای تولیدی در تامین ارز و مواد اولیه برای تولید خود، اظهار کرد: بانک‌ها کمک‌های خود در راستای تسهیل روند کاری واحدهای تولیدی را برای مدت زمان یک ساله در نظر گیرند.

,

*ممنوعیت واردات ۱۳۹۳ قلم کالا فرصتی برای کالاهای ایرانی است

,

در ادامه این جلسه مهندس ناصر فغفوری با اشاره به اینکه احصای مشکلات در استان‌ها راهگشا بوده و زمینه‌ای برای حل مشکلات است، تصریح کرد: بیشترین مشکلات مملکت ما ناشی از بار روانی است که خودمان برای خودمان ایجاد کرده‌ایم.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به افزایش درآمد نفتی ایران نسبت به سال گذشته، گفت: از برخی افراد شاخص صحبت‌هایی به گوش می‌رسد که صحبت‌های ما باید بر اساس واقعیت انجام شود.

,

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حتی یک کارخانه به لیست واحدهای تعطیلی استان افزوده نشد، تصریح کرد: میزان صادرات استان زنجان در چهار ماهه امسال ۲۳۰ میلیون دلار بوده است.

,

فغفوری با اشاره به ممنوعیت واردات ۱۳۹۳ قلم کالا به کشور، ابراز کرد: این موضوع یک فرصت برای کالاهای ایرانی بوده که میت‌وان روی آن کار کرد.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تأکید بر اینکه بخش خصوصی باید مشکلات را به ما اطلاع رسانی کند، اظهار کرد:

,

در این جلسه همچنین نمایندگان بخش خصوصی به مشکلات موجود ارزی و ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات در این زمینه اشاره کرده و بر سرعت بخشی بانک‌ها به ارائه تسهیلات و روند کارها تاکید کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه