اخبار داغ

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس:

کمیسیون فرهنگی مهمترین و مظلوم‌ترین کمیسیون مجلس/ تنها ۶ درصد بودجه عمومی کشور متعلق به فرهنگ است

کمیسیون فرهنگی مهمترین و مظلوم‌ترین کمیسیون مجلس/ تنها ۶ درصد بودجه عمومی کشور متعلق به فرهنگ است
نماینده مردم اردستان در مجلس گفت: مظلومیت کمیسیون فرهنگی مجلس همین را بس که 6 درصد کل بودجه عمومی کشور در سال 97 به آن اختصاص داده شده و عمده بودجه آن هم برای صدا و سیما است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد شامگاه سه شنبه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان اظهار کرد: موضوع فرهنگ زیر ساخت مبانی یک اجتماع بوده و مهمترین رکن و ساختار یک حکومت محسوب می شود و هر حکومتی برای بقای خود نیاز به فرهنگ دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی افزود: ساختارهای موجود در جهان همچون نظامی، اقتصادی، سیاسی دارای فرهنگ هستند و آنچه موجب پایداری این ساختارها می شود پایداری فرهنگ این ساختار است.

,

نماینده مردم اردستان در مجلس گفت: مهمترین کمیسیون مجلس شورای اسلامی کمیسیون فرهنگی است و مهمترین مکانی که باید سرمایه گذاری بشود در جامعه دینی ما موضوع فرهنگ است.

,

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در مجلس 15 کمیسیون وجود دارد که یکی از آنها فرهنگی است، تصریح کرد: از نهادهای کشور که زیر مجموعه کمیسیون فرهنگی هستند، می توان صدا و سیما، وزارت ارشاد، اداره ورزش و جوانان، اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف را نام برد.

,

حجت الاسلام طباطبایی نژاد تصریح کرد: مظلومیت کمیسیون فرهنگی مجلس همین را بس که شش درصد کل بودجه عمومی کشور در سال 97 به آن اختصاص داده شده و عمده بودجه آن هم برای صدا و سیما است.

,

وی تاکید کرد: از نظر بودجه فشار روی اقتصاد کشور وجود دارد و باید حقوق های جاری را تامین کنند که در این زمان ابتدا بعد عمرانی و بعد فرهنگی است که بالای 90 درصد بودجه برای حقوق و مزایا پرداخت می شود.

,

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: آنچه که در موضوعات فرهنگی مهم بوده حضور مردم در مسائل فرهنگی است و آنچه فرهنگ را در جامعه فرماندهی می کند خود مردم هستند همچون زمان هایی که در هیئات مذهبی و جلسات فرهنگی کشور فعالیت می کنند.

,

حجت الاسلام طباطبایی نژاد یادآوری کرد: در موضوع فرهنگ با شرایط ویژه ای روبرو هستیم و از طرفی هم دشمن از ابتدا آن را رصد کرده و با اشرافی که دارد پایگاه های فرهنگی کشور را هدف قرار داده است.

,

نماینده مردم اردستان در مجلس با اشاره به اینکه دشمن برای دگرگون کردن ایران مهمترین موضوعی را که قرار داده پایگاه های فرهنگی و استفاده از فضای مجازی است، افزود: فضای مجازی مهمترین پایگاه حکومتی برای حاکمیت بر دنیا است.

,

وی ادامه داد: دشمن همه را درگیر یک فضای جدیدی کرده و کسی که دارد در این فضا حکم فرمایی می کند کشور آمریکا است که از سرشاخه ها استفاده می کند.

,

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: مهمترین پایگاهی که به آن حمله می کنند فرهنگ خانواده از طریق رسانه ها است که با از بین بردن حرمت ها آن ساختارهای قدیمی را از بین می برند و حس می کنیم پایگاه خانواده که مهمترین پایگاه فرهنگی بوده و ریشه ساختارهای ما ایرانیان است شدیدا آماج حملات فرهنگی دشمن از طریق فضای مجازی قرار گرفته است.

,

حجت الاسلام طباطبایی نژاد افزود: دشمن برای از بین بردن ساختار تشکیلات اجتماعی تلاش می کند، اما فرهنگ اصیل اسلامی اینقدر ناب و ریشه دار است که این فرهنگ و حقیقت هیچ وقت خاموش نمی شود.

,

وی در خصوص رسانه اعلام کرد: اصحاب رسانه خیلی مهم هستند و رسالت رسانه های ما رساندن حقایق به جامعه است و فاصله گرفتن از این حقیقت فاصله گرفتن از واقعیت خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه