اخبار داغ

پارک جنگلی یاسوج الماس نتراشیده زاگرس در کشمکش واگذاری+تصاویر

پارک جنگلی یاسوج الماس نتراشیده زاگرس در کشمکش واگذاری+تصاویر
مدتی است واگذاری بزرگترین پارک جنگلی جنوب کشور به وزارت نفت نقل محافل سیاسی و غیر سیاسی در کهگیلویه وبویراحمد شده است به گونه ای که این موضوع از حساسیت بالایی برخوردار بوده و موافقان و مخالفان زیادی در بین مسولان و مردم دارد که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بویرخبر؛ پارک جنگلی یاسوج یکی از زیباترین و بکر ترین مناطق گردشگری استان کهگیلویه وبویراحمد است که انبوه درختان بلوط جلوه ویژه ای به آن بخشیده است و مسافران زیادی را در فصول مختلف به خود جذب می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بویرخبر,

 

,

سرمایه گذاری در بخش های مختلف یک  شهر موجب رشد همه جانبه در آن شده و زمینه را برای توسعه پایدار فراهم می کند، ولی باید توجه داشته باشیم که سرمایه گذاری نباید به قیمت پایمال شدن حقوق شهروندان ویا نادیده گرفتن آن باشد و محیط زیست و منابع طبیعی یک منطقه را تحت تاثیر خود قرار دهند یا به نحوی باعث نابودی آن شود.

, .,

 

,

, ,

 

,

همانطور که این پارک جنگلی و سایر طبیعت بکر استان از گذشتگان به ما ارث رسیده است اکنون نباید کاری کنیم که نسل های آینده از این محیط زیست منحصر بفرد محروم بماند.

, .,

مدتی است واگذاری بزرگترین پارک جنگلی جنوب کشور به وزارت نفت نقل محافل سیاسی و غیر سیاسی در کهگیلویه وبویراحمد شده است به گونه ای که این موضوع از حساسیت بالایی برخردار بوده و موافقان و مخالفان زیادی در بین مسولان و مردم دارد که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

, .,

 

,

, ,

 

,

عده ای از کارشناسان و صاحب نظران معتقد اند که وزارت نفت به دنبال شهرک سازی و ایجاد مجتمع های گردشگری و تفریحی خصوصی در پارک جنگلی بوده که این کار موجب نابودی طبیعت بکر و منحصر به فرد پارک جنگلی یا کمربند سبز زاگرس می شود.

,

 

,

پوشش غالب پارک جنگلی یاسوج که حدود ۷۶ درصد از آن را تشکیل می‌دهند، درختان بلوط ایرانی بوده و مابقی بادام کوهی، ارزن، کیکم و بنه هستند و در ارتفاعات بالا هم بوته زار و درختچه، پوشش غالب است و طبق گفته محققان ارزش اکولوژیک درخت بلوط بیش از  250 هزار دلار است، از این رو قطع یک درخت بلوط ظلم به طبیعت است.

,

 

,

, ,

 

,

 اکنون محروم شدن مردم از پارک جنگلی با انحصار شرکت نفت، ایجاد زباله درحجم بالا و مشکلات زیست محیطی با احداث پارک گردشگری از جمله مهمترین معایب ودلایل مخالفت با سرمایه گذاری در پارک جنگلی یاسوج محسوب می شود.

,

 

,

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده بویراحمد با واگذاری زمین های پارک جنگلی یاسوج موافق بوده و در جلسه ای که با مشاور وزیر داشته اند، این موضوع را به صراحت اعلام کردند و دلایل این موافقت را ایجاد اشتغال برای جوانان و ظرفیتی خوب برای توسعه گردشگری استان، اعلام کردند.

,

 

,

, ,

 

,

این در حالی است که شورای شهر یاسوج به شدت مخالف این طرح بوده و به صراحت این مخالفت را عنوان کرده اند و آن را نابودی طبیعت  دانسته و معتقد اند زمین های پارک جنگلی یاسوج متعلق به همه مردم است.

,

 

,

دوستداران محیط زیست مخالفت صد در صدی این واگذاری هستند و بر این باورند که یاسوج مناطق دیگری هم برای سرمایه گذاری دارد و وازرت نفت می تواند سایر مناطق را برای سرمایه گذاری انتخاب کند.

,

 

,

احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در جلسه ای با حضور نماینده وزارت نفت و مسوولان استانی برگزار شد گفت: احداث مجتمع گردشگری، رفاهی و تفریحی وزارت نفت در زمینی به مساحت 75 هکتار در پارک جنگلی 938 هکتاری یاسوج اقدامی ارزشمند و فرصت طلائی برای این استان بخصوص یاسوج است و این مجتمع به طور مستقیم زمینه اشتغال 200 نفر را فراهم می‌کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه