اخبار داغ

وعده هایی که در حد حرف می ماند؛

جان هایی که قربانی حرف تا عمل مسئولان می شوند/ آبنمای بندرچارک قتلگاهی برای جوانان هرمزگانی

جان هایی که قربانی حرف تا عمل مسئولان می شوند/ آبنمای بندرچارک قتلگاهی برای جوانان هرمزگانی
جاده ورودی بندرچارک یکی از مرگبارترین محورهای استان هرمزگان است که تاکنون با وجود وعده های بسیار اقدامی برای بازسازی و بهسازی به خود ندیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛بندر چارک به عنوان مرکز بخش شیبکوه از توابع شهرستان بندرلنگه هرمزگان می باشد که دروازه ورود به جریره کیش لقب دارد از این رو سالیانه میلیون ها مسافر از این بندر به جزیره زیبای کیش سفر می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

جاده هفت کیلومتری بندر شیبکوه تا بندر چارک در دوران قبل از انقلاب احداث شده و در طول چهاردهه هیچ رسیدگی به آن صورت نگرفته لذا فقدان هرگونه زیرساخت های جاده ای از قبیل شانه راه، گاردریل و سایر تجهیزات راهداری بوده و به قتل گاهی برای اهالی منطقه تبدیل شده است.

,

چاده فرسوده و مستهلک بندرچارک سالانه خسارت زیادی به ساکنان و مسافران منطقه وارد می کند و باوجود پیگیری های مکرر مسئولان، ائمه جمعه تاکنون تدبیری ملموس به خود ندیده است.

,

سالهاست که آبنمای موجود در محور بندرچارک در فصل بارندگی به صورت کامل مسدود می شود و تردد را برای کلیه خودرهای سبک و سنگین محدود می کند لذا با وجود انتشار اخبار و گزارشات متعدد و مطالبه گری مردم محلی تنها پای مسئولان را به منطقه باز کرده و هیچ اقدامی به خود ندیده است.

,

, ,

ساخت و بهسازی جاده بندرچارک در پیچ و خم وعده

, ساخت و بهسازی جاده بندرچارک در پیچ و خم وعده , ساخت و بهسازی جاده بندرچارک در پیچ و خم وعده,

شیخ کثیر، امام جمعه بخش شیبکوه در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: در سفر استاندار به بخش شیبکوه و بازرسی از آبنما وجاده بندرچارک وضعیت اسفبار این محور گزارش شد که استاندار در تماس تلفنی خودبا مدیر کل راه و شهرسازی استان در حضور اهالی چارک مشکل جاده را اعلام و دستور رسیدگی فوری را صادر کرده و نوید بازسازی جاده ظرف مدت دو الی سه هفته ای را دادند.

,

 

,

امام جمعه بخش شیبکوه افزود:اکنون با گذشت بیش از هشت ماه از حضور استاندار در منطقه و تماس با مدیر کل راه هیچ تغییر ملموس و محسوسی در جادهایجاد نشده و مسئولان مربوطه هیچ گونه اهتمام خاصی به این قضیه نداشته اند.

,

کثیر با اشاره به درخواست های مکرر مردم از مسئولان برای حل مشکل آبنما و جاده بندرچارک اظهار کرد: با وجود نامه نگاری و مراجعات فراوان هیچ اقدامی برای حل مشکل آبنما صورت نگرفته وعده های مسئولان تا بدین لحطه محقق نشده است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه سالیانه تعداد زیادی از افراد در این جاده جان خود را از دست می دهند، بیان کرد: چندین سال است که مردم مطالبه ساخت پل و جاده ای مناسب می کنند اما متاسفانه تا به امروز جواب مثبت و کار عملی ازمسئولان مشاهده نشده است.

,

امام جمعه بخش شیبکوه خاطر نشان کرد: اهالی بخش شیبکوه از مسئولان استان خصوصا استاندار محترم خواستارند تا با همتی والا مشکل آبنما و جاده این منطقه که سالانه جان تعداد زیادی از اهالی منطقه و مسافران را می گیرد، حل کنند.

,

, ,

اگر از ساخت جاده چارک عاجزید آن را به قرارگاه خاتم الانبیا بسپارید

, اگر از ساخت جاده چارک عاجزید آن را به قرارگاه خاتم الانبیا بسپارید, اگر از ساخت جاده چارک عاجزید آن را به قرارگاه خاتم الانبیا بسپارید,

شیخ مسعود راهبر، امام جمعه اهل سنت بندرچارک درهفته گذشته در واکنش به کشته شدن سه جوان در این جاده بر اثر سانحه تصادف اظهار کرد: جاده فرعی ورودی به چارک به طول هفت کیلومتر به تصور بنده قتگاه است زیرا جان زیادی از افراد و جونان این منطقه را گرفته است.

,

امام جمعه اهل سنت بندرچارک تصریح کرد: این جاده تنها برای گرم کردن تنور انتخاباتی نمایندگان بوده تا آنها با دست آویز شدن به آن وعده ها بدهند اما هیچ گونه کاری در عمل انجام نداده اند حتی استاندار هرمزگان درماه های گذشته با سفری که به این منطقه داشتند به صورت تلفی به اداره راه و شهرسازی دستور دادند تا مشکل این جاده را تا ده روز آینده حل نماید اما با گذشت چندین ماه همچنان از تحقق وعده ها خبری نیست.

,

راهبر خاطر نشان کرد: اگر دولتمردان و مسئولان استان از ساخت آبنما و اصلاح این جاده عاجر هستند این جاده را به دست نیروهای انقلابی در قرارگاه خاتم الانبیا بسپارند تا همچون مشکلات بی آبی خرمشهر آنها با عزم جدی و کار جهادی دل مردم این منطقه را شاد کنند.

,

, ,

طی یک ماه آینده جاده آبنما تا بندرچارک دوبانده و اصلاح می شود

, طی یک ماه آینده جاده آبنما تا بندرچارک دوبانده و اصلاح می شود, طی یک ماه آینده جاده آبنما تا بندرچارک دوبانده و اصلاح می شود,

ناصر شریفی ، نماینده غرب هرمزگان  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راههای بخش شیبکوه بندرلنگه و مشکلات فراوان راههای روستایی و شهری این منطقه گفت: بنده به عنوان وکیل و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از وضعیت راههای حوزه انتخابیه ام گله مندم  و بارها مراتب انتقاد و اعتراض خود را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده ام.

,

نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: در روزهای گذشته شاهد از دست دادن سه جوان در این راه بوده ایم که لازم است سریعا نسبت به بهسازی و اصلاح آن اقدام شود.

,

شریفی عنوان کرد: مسیر جاده چارک و بندرلنگه نه تنها مورد استفاده مردم هرمزگان بلکه مسیر اصلی مردم کل کشور برای سفر به جزیره کیش است  که به دلیل وجود آب نما خطرناکی در این مسیر جان و مال مردم را تهدید می کند.

,

وی افزود: با بازرسی برخی از مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در حضور این مسئولان طی تماس تلفنی با معاون وزیر راه و شهرسازی معین شد که پیمانکاری که قرار است 65 کیلومتر از مسیر بندرلنگه به پارسیان دو بانده کند ابتدا شش کیلومتر از جاده آبنما تا بندرچارک را دوبانده و اصلاح کند و طی یک ماه آینده عملیات اجرایی آن شروع می شود.

,

همان طور که مسئولان استان به محرومیت و راه های روستایی رسیدگی و بسیاری از مشکلات سراسر هرمزگان را رفع می کنند امید است که مشکل کهنه آبنمای بندرچارک و جاده آن را نیز حل نمایند تا ما شاهد گزارش تصادفات در آن منطقه نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه