اخبار داغ

گزارشی از محلات حاشیه نشین بندرعباس؛

وفور کوچه‌های تنگ محرومیت‌ در پایتخت اقتصادی کشور/ محله ۶۰۰ واحدی بندرعباس کانون معضلات شهری

وفور کوچه‌های تنگ محرومیت‌ در پایتخت اقتصادی کشور/ محله ۶۰۰ واحدی بندرعباس کانون معضلات شهری
محله 600 دستگاه بندرعباس منطقه ای در قلب محرومیت و مهجویت است که ارائه خدمات شهری به ساکنان آن پازلی گمشده در اوج مشکلات می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛شهرستان بندرعباس یکی از عمده نقاط کشور است که جامعه شهری آن رشد نامتوازنی به خود دیده و در بسیاری از زمینه زیرساختی، ضعف های مدیریتی و عملکردی فاحشی را به جان خریده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از هرمز؛, هرمز,

بندرعباس به عنوان یکی از مناطق استراتژیک کشوری و درگاه اقتصادی در مقایسه با سایر بندرگاه ها در کشور های حاشیه خلیج فارس ضعف های بسیاری در خود نهفته دارد و بسیاری از نوستالژی های دهه 50 و 60 را حفظ کرده است.

,

نسل کوچه های تنگ در پایتخت اقتصادی کشور به وفور دیده وی شود با این تفاوت که در شهرهای دیگر، کوچه هایی که دو نفر به سختی تردد می کنند را کوچه های دوستی و آشتی کنان نام گذاری می کنند اما در بندرعباس باید نام این کوچه ها را محرومیت و فقر گذاشت.

,

کوچه های باریک فقر در بندرعباس

, کوچه های باریک فقر در بندرعباس, کوچه های باریک فقر در بندرعباس,

600 دستگاه شهرستان بندرعباس کوچه های تنگ و باریکی دارد که افراد باید برای عبور از آن به صف شوند و گاها عبور دو نفر در کنار یکدیگر از این کوچه ها امکان پذیر نیست و آن کوچه ها به جای اینکه محلی برای دوستی ها باشد هر کدام یک آسیب اجتماعی را به چشم دیده که آه از نهاد هر انسان دغدغه مندی بلند می کند.

,

منطقه 600 دستگاه یک محله محروم در دل بندرعباس و با فاصله کمی از مناطق  مثل دوهزار، چاهستانی ها واقع شده که این محله را می توان منطقه گمشده و فراموش شده پایتخت اقتصادی کشور عنوان کرد؛ منطقه ای که پازل گمشده اش ارائه خدمات شهری به ساکنان آن است.

,

متاسفانه در 600 دستگاه بندرعباس خبری از زیرساخت های جمع آوری فاضلاب خانگی و آسفالت مناسب کوچه ها نیست؛حتی در ورودی این منطقه نیز زباله های انباشت شده روی هم و فاضلاب های بالا آمده به چشم می خورد و از طرفی دیگر کوچه های تنگ و باریک در این محله خودنمایی می کند که ساکنان آن را با مشکلاتی مواجه کرده است.

,

باریک بودن کوچه های این محله دستگاه امکان خدمات دهی اوژانس، آتش نشانی و … را نیز با مشکل روبه رو می کند که حال باید پرسید که چرا با وجود باریک بودن کوچه ها مجوز ساخت صادر می شود.

,

 

,

, ,

بوی تعفن زباله ها صدای مردم را درآورد

, بوی تعفن زباله ها صدای مردم را درآورد, بوی تعفن زباله ها صدای مردم را درآورد,

بوی زباله و تعفن نخستین موضوعی است که به مهمانان جدید و نا آشنای منطقه 600 دستگاه خوشامد می‌گویندهمچنین این محله مکانی امن برای معتادان است که با بی توجهی مسئولان شهری همراه است.

, نا ,

بوی نامطبوع جوی‌ها متعفن برای ساکنان محله ششصد امری عادی شده و بی پروا در کنار جوی‌های فاضلاب با یکدیگر به خوش و بش می پردازند.

,

جوی‌های فاضلاب موجود در وسط کوچه ها و گذرگاهها محل دپوی همه جور پسماندی هستند که از زباله های خانگی تا دور ریز میوه دوره گردها در جوی‌های پر آب و کثیف شناور است، جایی که ده ها حیوانات موذی و هزار جور حشره روزگار خود بدون دغدغه و ذره ای آسیب به خوشی می گذرانند.

,

سگ‌های ولگردی این محله از مشکلات اهالی این منطقه است و آنقدر زیاد هستند که مردم انگار به وجود آنها عادت کرده‌اند و معضلات این سگ ها در بین مشکلاتشان پیدا نیست و گویی با این جانوران خو گرفته‌اند.

,

 

,

, ,

در طول روز فقط دو ساعت آب داریم

, در طول روز فقط دو ساعت آب داریم, در طول روز فقط دو ساعت آب داریم,

فهیمه ملاپرست، یکی از ساکنان محله 600 دستگاه بندرعباسبا اشاره به مشکلات محل زندگیش اظهار کرد: مسئولان هیچ توجهی به محله 600 دستگاه که ساکنان زیادی دارد توجهی نمی کنند انگار ما جزء ساکنان این شهر محسوب نمی‌شویم.

,

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه این محله اندازه یک روستا هم برای مسئولان حائز اهمیت نیست،تصریح کرد: در این محله ما در روز فقط 2 ساعت آب داریم و بقیه ساعت روز آّب این محله قطع می شود و بارها پیش آمده که یک روز کامل هم آب این محله قطع بوده است.

, مسئولان حائز اهمیت نیست،,

ملاپرست گفت: نبود امکانات از یک طرف و حضور مستمر معتادان از طرف دیگر مشکلات این منطقه را دو چندان کرده چرا که ساکنان آن امنیت و آسایش ندارند و بوی مواد مخدر منطقه را فرا گرفته است.

,

وی ادامه داد: امنیت در این منطقه وجود ندارد چرا که دزد و معتاد زیاد دارد و می توان گفت منطقه ای که هیچ امکاناتی ندارد و ما هم از سرناچاری در این محله زندگی می کنیم ولی از مسئولان تقاضا داریم که مسئولان کمی به شهروندان این محله باشند.

,

, ,

انتقاد از قطعی های مکرر برق

, انتقاد از قطعی های مکرر برق, انتقاد از قطعی های مکرر برق,

 یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی از قطعی های مکرر برق در محله 600 دستگاه انتقاد کرد و افزود: در حالی که مردم این محله برقشان به مدت یک الی دو ساعت قطع شده اما این قطعی های روزانه بدون اطلاع رسانی قبلی بوده و مسئولان باید در این فصل گرمای بندرعباس به فکر مردم هم باشند و برق را به مدت طولانی قطع نکنند.

,

ملاپرست گفت: کوچه‌های این محله آنقدر تنگ و باریک است که اگر بیمار در وضعیت اورژانسی قرار گیرد و یا آتش سوزی در این محله اتفاق بیافتد خودرو ها توان ورود به کوچه و پس کوچه ها را ندارند و کار امدادرسانی به ما مشکل مواجه می شود.

,

 

,

وی، زباله‌های رها شده و پراکنده را از دیگر مشکلات این منطقه عنوان کرد و گفت: در محله 600 دستگاه سطل زباله ای وجود ندارد مردم ناچارند زباله های خود را در کنار خیابان یا کوچه های خود رها کنند.

,

این شهروند بندرعباسی اضافه کرد: هر روز کارگران شهرداری مشغول جمع آوری زباله ها در جوی های آب هستند چنانچه اگر چند سطل زباله در این محله قرار می گرفت نیازی به فعالیت کارگران در این گرما و جمع آوری زباله نبود.

,

خبرنگار هرمز در گزارش دوم خود به دنبال پاسخ مسئولان در خصوص رسیدگی به این محله است که در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

,

خبرنگار هرمز در گزارش دوم خود به دنبال پاسخ مسئولان در خصوص رسیدگی به این محله است که در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه