اخبار داغ

تولیدکننده فارسانی:

در شرایط رکود بازار، توجه بیشتر به کارگاه‌های تولیدی کوچک ضروری است/ مسئولان از تولیدکنندگان حمایت کنند

در شرایط رکود بازار، توجه بیشتر به کارگاه‌های تولیدی کوچک ضروری است/ مسئولان از تولیدکنندگان حمایت کنند
تولیدکننده فارسانی گفت: در شرایط رکود بازار، توجه بیشتر متولیان اقتصادی کشور به کارگاه‌های تولیدی کوچک ضروری به نظر می‌رسد چراکه تعطیلی کارگاه‌های تولیدی در عین برگشت به عقب در حوزه فعالیت‌های اقتصادی، خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، کارآفرینی به معنای خلاقیت در کار و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و تولیدی و خلق ارزش جدید با خطرپذیری در منابع مالی، از عوامل رشد و شکوفایی اقتصادی است، زیرا کارآفرینی در یک جامعه و اقتصاد به معنای پویایی و بالندگی است.

امروزه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مقاومتی کردن اقتصاد کشور و همچنین مقابله با تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از مردم کشور به فعالیت و تولید در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی روی آورده‌اند. در این راستا به سراغ جوان کارآفرینی رفتیم تا گزارشی داشته باشیم از وضعیت تولید، اشتغال و مشکلاتی که دارند.

مجتبی خسروی یکی از تولیدکنندگان شهر فارسان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: برای تجهیز و راه‌اندازی کارگاه پشتی‌دوزی تاکنون 80 میلیون تومان صرف شده که تولیدات به استان‌های یزد، قزوین، اصفهان و هرمز‌گان عرضه می‌شود.

خسروی در رابطه با تعداد افراد مشغول به کار در کارگاه بیان داشت: 6 نفر به‌طور دائم در این کارگاه مشغول به کار هستند و بیش از 10 نوجوان دیگر نسبت به این حرفه توانمند هستند و در اوقاتی که فراغت دارند به‌ویژه تابستان به این کارگاه می‌آیند و در زمینه تولید پشتی دوزی به ما کمک می‌کنند.

وی هدف از راه‌اندازی این کارگاه را ایجاد اشتغال‌زایی بیان کرد و گفت: برای عرضه مستقیم تولیدات کارگاه در شهرستان و استان این کارگاه را راه‌اندازی کرده‌ام.

خسروی اظهار داشت: حمایت از کارگاه‌های تولیدی زودبازده یکی از مواردی است که با توجه به کم‌هزینه بودن ایجاد چنین کارگاه‌هایی، باعث اشتغال‌زایی خوبی می‌شود.
 
وی بیان داشت: کارگاه‌های تولیدی با بهره‌گیری از توان‌بخش خصوصی می‌توانند در مکان‌های کوچک راه‌اندازی شده و ضمن ایجاد کار و اشتغال‌زایی باعث رونق کسب‌وکار و افزایش تولید داخلی شوند.
 
این تولیدکننده فارسانی بیان داشت: اما آنچه مهم است در شرایط رکود بازار، توجه بیشتر متولیان اقتصادی کشور به کارگاه‌های تولیدی کوچک ضروری به نظر می‌رسد چراکه تعطیلی کارگاه‌های تولیدی در عین برگشت به عقب در حوزه فعالیت‌های اقتصادی، در کاهش انگیزه ایجاد چنین کارگاه‌های بخصوص در قشر جوانان تأثیر خواهد گذاشت.

وی در پایان گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص تکیه به اقتصاد داخلی و حمایت از تولیدکنندگان انتظار داریم مسئولان حمایت جدی از ما بنمایند که بتوانیم امنیت شغلی بیشتری را برای خودم و همکارانی که در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند را داشته باشیم و فعالیت اقتصادی خود را بیش‌ازپیش رونق‌ بخشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

, /]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه