اخبار داغ

درآمدهای صدها میلیونی مجریان از آنتن صداوسیما

درآمدهای صدها میلیونی مجریان از آنتن صداوسیما
موسسه مالی اعتباری مذکور به مجری معروف دیگر تلویزیون «ا.ع» هم بی‌توجه نبوده و به حساب او هم سه میلیارد تومان در قالب هزینه تبلیغات واریز کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با  گسترش دامنه افشاگری‌ها چهره حقیقی بسیاری از سلبریتی‌ها و مجری‌هایی که ژست مردمی دارند، عیان می‌شود. مجری‌هایی که  روی آنتن زنده سیما به بهانه یک برنامه مناسبتی بیزینس‌های میلیاردی برای خودشان به راه انداخته‌اند، اما سعی می‌کنند که  از همراهی عمومی خود با مردم  یک شوء جعلی و بزرگ را ارائه دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اوایل پاییز ۹۴ بود که نارضایتی های سپرده گزاران در یک موسسه مالی-اعتباری از عدم پرداخت وجه درخواستی آنان آغاز شد و سرانجام با بالا رفتن حجم اعتراضات این موسسه با دستور قضایی منحل اعلام شدو  خبری مبنی بر متواری شدن یکی از متهمان اصلی پرونده این موسسه منتشر شد.

, و ,

اما ابا انتشار این خبر  پای یک مجری مناسبتی ماه رمضان به این پرونده باز شد و او برای توضیحات درباره همکاری با این موسسه احضار شد. این پرونده تخلف مربوط به سال ۱۳۹۱ است اما در سال ۱۳۹۴ توسط قوه قضائیه پی‌گیری شد و برخی رسانه‌ها  اخباری را در مورد دستمزدهای میلیاردی این مجری تلویزیون منتشر کردند.

, مجری , ماه رمضان,

همزمان با انتشار این اخبار، این مجری در برنامه مناسبتی‌اش روی آنتن زنده سیما، به صراحت روی آنتن زنده سیما گفت که تمامی‌ کمک‌های مالی موسسه مالی-اعتباری برنامه‌اش به حساب بازرگانی سیما واریز می‌شود و او اندک دستمزدی از این برنامه نصیبش می‌شود. مدیر اجتماعی این شبکه نیز طی مصاحبه‌هایی صریحا گفت دستمزد این مجری مناسبتی از ۳۰ الی ۴۵ میلیون تومان تجاوز نمی‌کند.

, ه صراحت روی آنتن زنده سیما گفت که تمامی‌ کمک‌های مالی موسسه مالی-اعتباری برنامه‌اش به حساب بازرگانی سیما واریز می‌شود و او اندک دستمزدی از این برنامه نصیبش می‌شود. مدیر اجتماعی, مدیر اجتماعی,

روزنامه شرق امروز گزارشی از پرونده همان موسسه مالی اعتباری را منتشر کرده که تخلفات مجری مذکور به صراحت در آن درج شده و تناقض مجری مذکور در این پرونده عیان شد.

, روزنامه شرق,

در مهمترین فصل این گزارش با عنوان «رد پای سلبریتی‌ها در تخلفات موسسه مالی اعتباری» آمده است هزینه‌های ‌میلیاردی به نام تبلیغات برای دو مجری تلویزیون در تاریخ ۱۴/۱۲/۹۱ و ۴/۷/۹۲، مؤسسه ثامن‌الحجج دو مبلغ ۱۸۰ میلیون‌تومانی و ۴۰۰ میلیون‌تومانی را به حساب مجری یک برنامه تلویزیونی واریز می‌کند و عنوانی که روبه‌روی این اعداد در توضیح دلیل وجه ذکر شده، یک کلمه است:هدیه. موسسه مالی اعتباری مذکور به مجری معروف دیگر تلویزیون «ا. ع» هم بی‌توجه نبوده و به حساب او هم سه میلیارد تومان در قالب هزینه تبلیغات واریز کرده است.

, رد پای سلبریتی‌ها در تخلفات موسسه مالی اعتباری, موسسه مالی اعتباری مذکور به مجری معروف دیگر تلویزیون «ا. ع» هم بی‌توجه نبوده و به حساب او هم سه میلیارد تومان در قالب هزینه تبلیغات واریز کرده است. ,

حالا با افشا شدن نام این مجری مطرح برنامه بخشی از پشت‌پرده ماجراها افشا شده است و مشخص شده موسسه مالی اعتباری که پرونده‌اش همچنان از طریق مراجع قضایی دنبال می‌شود به صورت مستقیم برای تبلیغات مبلغ ۳ میلیارد تومان دریافت کرده است و سئوال فنی و تخصصی که دراین باب می‌توان مطرح کرد این است که آیا این پول به بازرگانی صدا و سیما منتقل شده است؟ اگر قرار بوده بازرگانی صدا و سیما این مبلغ را دریافت کند چرا به صورت تخلف در پرونده مطرح شده است!؟

, سئوال فنی و تخصصی که دراین باب می‌توان مطرح کرد این است که آیا این پول به بازرگانی صدا و سیما منتقل شده است؟ اگر قرار بوده بازرگانی صدا و سیما این مبلغ را دریافت کند چرا به صورت تخلف در پرونده مطرح شده است!؟ ,

نکته مهمتری که به صورت مشخص و شایعه در مورد مجری برنامه مناسبتی مورد نظر مطرح می‌شود، اجرا برنامه پربیننده تحویل سال است که برخی خوانندگان، شکل محوری در این مجموعه برنامه‌ها دارد. در مورد مجری مذکور این شایعه همواره مطرح است که با تهیه‌کنندگان موسیقی (مافیای موسیقی) همکاری تنگاتنگی دارد و برای اجرای هر برنامه و تیتراژ برنامه‌اش برای معرفی برندهای جدیدی که با هفت مافیای موسیقی مهم ارتباط دارد، قراردادهای غیر رسمی عقد می‌شود تا در برنامه‌های ویژه و خاص مثل برنامه تحویل سال یا برنامه های مناسبتی حضور پیدا کنند.

,

محمد بابایی از خوانندگان دفتر موسیقی سازمان صداوسیما چندی پیش در گفت‌وگویی افشا کرد: «مافیای موسیقی در خیلی از برنامه‌های تلویزیونی می‌بینم خواننده را به شبکه‌های تلویزیونی مختلف معرفی می‌کند، به برنامه‌های تلویزیونی می‌گوید، من  فلان قدر پول می‌دهم شما این خواننده را دعوت کنید. روی خواننده پانصد میلیون، ششصد میلیون هزینه می‌کند، خواننده را می آورد بالا و بعد از او برداشت می کند، کنسرت ها را راه می اندازد. خیلی از مجری ها بیست میلیون، ۲۵ الی ۳۰ می‌گیرند،   آنهم برای برنامه ماه رمضان که به صورت روتین یک ماه اجرا دارد. نمی توانم بگویم که برای هر برنامه تلویزیونی اما خود تهیه کننده با آقای ایکس صحبت می‌کند، می‌گوید مثلا من چهار خواننده دارم، یا چهار گروه دارم که دارم با آنها کار می‌کنم، این چهار گروه در چهار شب دعوت کنید و این مقدار هم می‌دهم و تهیه کننده می‌گوید که من ده شب، می خواهم ده خواننده بیاورم، صد الی صدوپنجاه میلیون پرداخت کنم، خب ده شب چند تا هنرمند می آورم و یک میلیارد می‌گیرم».

, محمد بابایی , ,

بابایی در ادامه اشاره می‌کند دیدم که خیلی از خواننده ها پول می دهند و می روند در برنامه های تلویزیونی. من در برنامه رادیویی رفتم شنیدم که خواننده ها می گویند ما یک سکه می دهیم، کار ما یک بار پخش شود. تیتراژ سریالی برای شبکه سه صد و پنجاه الی دویست میلیون تومان، فروخته می‌شود.

,

افشاگری‌های محمد بابایی در مورد یک برنامه خاص و استفاده از یک زمان مناسبتی کدها و نشانه‌های روشنی را در مورد هدایت مافیایی موسیقی در این برنامه خاص در مورد قضیه تیتراژ خوانی مشخص می‌کند. در واقع کمتر مجری چه مناسبتی و چه غیر مناسبتی را در خیل برنامه‌های تلویزیونی می‌توان پیدا کرد که از این حیث منتفع نشده باشد و گرفتار زد و بندهای فرامتنی مافیای موسیقی نباشد.

,

در واقع مجری مذکور با منتفع شدن از طریق تبلیغات و هدایت مافیای موسیقی از طُرق گوناگون بواسطه برنامه‌های مناسبتی مختلفی بهره مالی می‌برد و حالا تنها در یک مورد آنهم بواسطه گشودن شدن پرونده دو مجری مشهور برخی از اتفاقات عیان شده است و قبل از هر پیگیری بازرگانی صدا و سیما باید به این مسائل ورود جدی داشته باشد و اسپانسرهای برنامه را به صورت دقیق رصد و بررسی کند تا مجری به بواسطه یک برند سالیانه امکان سوء استفاده نداشته باشد. با باز شدن پرونده مجری مذکور باید سرنخ‌های وابستگی او به مافیای موسیقی در برنامه‌های مناسبتی‌اش گشوده شود و مسئولان مربوطه چنین روابطی را به صورت دقیق بررسی کنند تا آنتن زنده سیما تبدیل به اتوبان یک طرفه تجارت فردی نشود.

, بازرگانی صدا و سیما باید به این مسائل ورود جدی داشته باشد و اسپانسرهای برنامه را به صورت دقیق رصد و بررسی کند, مافیای موسیقی,

منبع: مشرق

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه