اخبار داغ

مسئول امور فرهنگی اوقاف استان مرکزی:

تهیه طرح جامع ۸۰ بقعه متبرکه استان مرکزی/ تکریم امامزادگان؛ گامی موثر در جهت تقویت ارزش های اسلامی

تهیه طرح جامع ۸۰ بقعه متبرکه استان مرکزی/ تکریم امامزادگان؛ گامی موثر در جهت تقویت ارزش های اسلامی
مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: طرح جامع ۸۰ بقعه متبرکه در استان مرکزی تهیه ‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیری مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به مناسبت روز پنجم ذیقعده روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: در سطح استان مرکزی ۲۸۵ بقعه وجود دارد که در مناسبت های مختلف برنامه های متعددی را برای اجرا در دستور کار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

نیری با اشاره به اینکه طرح جامع ۸۰ بقعه متبرکه در استان مرکزی تهیه ‌شده است اظهار کرد: هم اکنون در سطح این بقاع عملیات بازسازی و توسعه در دست اجرا است.

,

وی با بیان اینکه در اجرای طرح بازسازی و توسعه بقاع متبرکه اعتبارات دولتی نداریم ادامه داد: تمامی اقداماتی که در این راستا صورت می گیرد از طریق کمک ها و نزورات مردمی است.

,

مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: در صورتی که کمک های و نزورات مردمی بیشتر باشد می توانیم عملیات توسعه و بازسازی را در سطح بقاع متبرکه بیشتری در سطح استان داشته باشیم.

,

نیری ادامه داد: به منظور تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی با توجه به رهنمون مقام معظم رهبری، سعی شده است که مدیریت بقاع متبرکه جنبه مردمی و انقلابی و جهادی داشته باشد و از دولتی بودن خارج شود.

,

وی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی مختلفی در طول سال در بقاع متبرکه انجام می شود اظهار کرد: در مجموع بیش از ۲۰ ویژه برنامه در طول سال در بقاع متبرکه برگزار می شود.

,

مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تاکید بر اینکه برای تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی یکسری ملزومات و زیر ساخت های را در بقاع متبرکه استان از جمله راه اندازی کتابخانه، سالن اجتماعات، زائر سراها و ... را ایجاد کرده ایم.

,

نیری اضافه کرد: در واقع به دنبال این هستیم با ایجاد فضای مناسب و مطلوب زمینه حضور گسترده مردمی در این اماکن مذهبی بیشتر فراهم کنیم.

,

وی با اشاره به نامگذاری روز پنجم ذیقعده روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان بیان کرد: در واقع تکریم امامزادگان گامی موثر در جهت تقویت باورهای دینی و ارزش های اسلامی در جامعه است.

,

مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه وجود امامزادگان مایه خیر و برکت است گفت: دوستی و عشق مردم به خاندان عصمت و طهارت (ع) باعث شده تا فضای معنوی بر جامعه حاکم باشد.

,

وی از برگزاری همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان روز پنج شنبه در امامزادگان شهر آستانه شازند خیر داد و خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور مدیر کل بازرسی سازمان اوقاف برگزار و در این مراسم از هیات امنای برتر، خادمین، مدیران مرکز، خیرین بقاع، پژوهشگران و ... تقدیر می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه