اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

بهم ریختگی اقتصادی کشور نتیجه‌ی عدم وجود نقشه راه صحیح است/ لزوم ورود قوه قضائیه برای مبارزه با رانت

بهم ریختگی اقتصادی کشور نتیجه‌ی عدم وجود نقشه راه صحیح است/ لزوم ورود قوه قضائیه برای مبارزه با رانت
کارشناس مسائل سیاسی گفت: باتوجه به بهم ریختگی فضا و مسائل اقتصای که در کشور ما به وجود آمده است این سرگردانی در کشور کاملا مشهود است و این خود نشان دهنده آن است که ما فاقد یک نقشه راه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مزگی‌نژاد کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خاورستان، پیرامون دیدار مقام معظم رهبری با هیأت دولت اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در کشور ما از نظر اقتصادی به وجود آمده به نحوه مدیریت دولت برمی‌گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: در راستای رفع مشکلات مجموعه دولت یکسری کارهایی انجام شده داده است و منظور مقام معظم رهبری از دیدار این بوده که به اعضای هیأت دولت اعلام کنند اگردولت برای رفع مشکلات اقداماتی انجام داده به مردم اعلام کنند که مردم نیز متوجه شوند که دولت در برخی از مسائل کارهای مختلفی را انجام داده است و در حقیقت مقام معظم رهبری در این دیدار دنبال تقویت دولت در انجام امورات نیز بوده‌اند.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: هم‌اکنون در موضوع اقتصادی کشور ما یکسری مسائلی به وجود آمده که بررسی این مسائل ضروری بوده و بر این اساس مقام معظم رهبری هیأت دولت را فراخوانی و نشستی طولانی برگزار شد در این نشست مسائل مختلفی بررسی شد که از جمله آن، مسائلی بود که در فضای اقتصادی کشور به وجود آمده است.

,

 

,

تقویت روحیه و امید هیأت دولت در پی دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی

, تقویت روحیه و امید هیأت دولت در پی دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی,

مزگی نژاد عنوان کرد: این نشست باعث شد که مسئولان در این شرایط اقدامات انجام شده خود را منتشر کنند و از طرفی نیز این دیدار باعث شد که روحیه و امیدی باشد برای مسئولان کشور جهت ادامه مسیر تا بتوانند بر مشکلات به وجود آمده فائق آمده و آن کارآمدی اصلی نظام و دولت را در دید جامعه و مردم به ظهور برسانند.

,

 

,

وی با اشاره به ارائه راهکار برای حل مشکلات، اظهار کرد: برای ارائه راهکار جهت رفع مشکلات نیاز به همت بلند و مدیریت جهادی است که در این باره مقام معظم رهبری فرمودند طی 7 ساعت کاری در روز از ساعت  7 تا 14 کاری برای رفع مشکلات انجام نمی‌شود.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: برای انجام کارها نیاز به مدیریت مستمر و جهادی است که بتوان مشکلات را از  همه زوایا بررسی کرده و پس از آن برای رفع مشکلات راهکار ارائه دهند؛ لاز است برای ارائه راه حل از ظرفیت متخصصان و نظریه پردازانی که در این مسیر بوده و نظریه داده اند و کارهایی که قبلا در مجموعه نظام اسلامی انجام شده و موفق آمیز بوده به عنوان عوامل تجربه استفاده شود.

,

 

,

مدیران ناکارآمد کنار بروند

, مدیران ناکارآمد کنار بروند,

مزگی نژاد عنوان کرد: مدیرانی که کارآمد نیستند کنار بروند و مدیرانی که توان اجرایی، دلسوز و توانایی رفع مشکلات را دارند پای کار بیایند.

,

 

,

وی ادامه داد: لازم است برای رفع مشکلات همه دست به دست یکدیگر داده و با یک همت بلند انقلابی از بحران اقتصادی که دشمن برای ما ایجاد کرده است عبور کرده و نقشه های دشمن را نقش بر آب کنیم.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور، بیان کرد: در موضوع اقتصادی خط مقدم آن تیم اقتصادی است که در مورد بازنگری در تیم اقتصادی رئیس مجلس نیز تذکراتی داده بود اکنون که موضوع اصلی کشور ما موضوع اقتصادی است تیم اقتصادی دولت باید در خط مقدم نبرد باشد تا بتواند راحت کارها را انجام دهد.

,

 

,

مزگی نژاد خاطرنشان کرد: این تیم باید در مسئله حل مشکلات اقتصادی کارآمد باشد و برای کارآمد بودن نیاز به پشتیبان دارد که این پشتیبانی نیز مربوط به سایر بخش های دولت می‌شود چه بلحاظ سیاست های خارجی و داخلی و چه مسائل اجتماعی, فضای فرهنگی و رسانه همه اینها می‌توانند برای کمک به این موضوع و موفقیت آنها در خط مقدم نبرد با دشمن حضور پیدا کنند و با پشتیبانی که از تیم اقتصادی انجام می‌شود به نتیجه قطعی و واضحی که مورد نظر است برسند.

,

 

,

وی اظهار کرد:اگر پشتیبانی همه کارآمد بوده و افراد با توان برای هدایت تیم اقتصادی به میدان بیایند قطعا می‌توانند در مسیری که در حال کار کردن هستند موفقیت های زیادی کسب کنند که این موفقیت ها آبروی نظام و انقلاب نیز خواهد بود.

,

 

,

نقشه راه اقتصادی، مکمل اقتصاد مقاومتی

, نقشه راه اقتصادی، مکمل اقتصاد مقاومتی,

کارشناس سیاسی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در باره نقشه راه اقتصادی، گفت: باتوجه به هم ریختگی فضا و مسائل اقتصای که در کشور ما به وجود آمده است این سرگردانی در کشور کاملا مشهود است و این خود نشان دهنده آن است که ما فاقد یک نقشه راه هستیم و این نقشه راه زمانی می‌تواند موثر واقع شود که نقشه راه توسط متخصصان طراحی و موثر باشد یعنی بتواند قابل پیاده شدن باشد.

,

 

,

مزگی نژاد تصریح کرد: قبلا مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات اقتصادی بحث "اقتصاد مقاومتی" را مطرح کردند اما بنا به دلایلی بسیاری از مجموعه ها خیلی پیگیر این موضوع نبودند به مشکلاتی برخورد کردند.

,

 

,

وی ادامه داد: اکنون در فضایی که ما در مقابل دشمن داریم باید موضع ما موضع محکمی باشد و پیاده کردن نقشه راه بر اساس اقتصاد مقاومتی و فرمایشات رهبر اجرا شود که اگر اینگونه باشد قطعا می‌تواند در نتیجه کارآمد بودن نقشه راه ما موثر باشد و این موثر بودن نیز خود نیاز به همت طراحان و تئورسین هایی دارد که بتوانند به طور خاص در زمینه اقتصاد اسلامی تلاش کنند.

,

 

,

اقتصاد غربی نمی‌تواند مشکل جامعه اسلامی را حل کند

, اقتصاد غربی نمی‌تواند مشکل جامعه اسلامی را حل کند,

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: اقتصاد غربی هیچ وقت نمی‌تواند مشکل ما را در جامعه اسلامی حل کند؛ ما یک اقتصاد اسلامی داریم که مبانی خوبی دارد و از طرفی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بیان کردند می‌تواند مکمل خوب و دقیق برای نقشه راه آینده اقتصاد ما باشد اگر همت شود و بر این اساس نقشه راه چیده و متکی به مولفه های غربی و لیبرالی نباشد قطعا موفقیت ما در این مورد بالا خواهد بود.

,

 

,

مزگی نژاد خاطرنشان کرد: ثابت شده ما به عنوان افرادی که در امورات دین اسلام ادامه مسیر می‌دهیم و کشور و انقلاب خود را نیز قرار است بر اساس مبانی تئوری و عملی اسلام ادامه و نشر دهیم بهترین حکومتی که در این مورد مد نظر ما بوده همان ولایت علی ابن ابی طالب (ع) و ولایتی است که ایشان داشته اند؛ یکی از خصوصیات حکومت اسلامی این است که جلوی فساد، رانت و مسائلی که به اصل جامعه اسلامی آسیب می‌رساند بگیرند.

,

 

,

وی اظهار کرد: حکومت حضرت علی (ع) الگوی بسیار خوبی برای پیاده کردن در جامعه است؛با توجه به شرایطی که ما در جامعه اسلامی داریم و افردی نیز در این جامعه تخلف کرده، فساد مالی انجام داده و خیلی از جاها سنگ اندازی در مسیر انقلاب اسلامی کرده اند قطعا و یقینا خواسته ملت این است که این افراد محاکمه و به سزای اعمال خود برسند.

,

 

,

قوه قضائیه برای محاکمه مفاسد اقتصادی ورود کند

, قوه قضائیه برای محاکمه مفاسد اقتصادی ورود کند,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اینگونه افراد باید در بین مردم جامعه معرفی و رسوا شوند تا درس عبرتی برای افرادی شود که نقشه کشیده اند راه اینها را ادامه دهند؛ لذا قوه قضائیه می‌تواند در این مسیر کاملا به طور موفقیت آمیز و با قدرت و قوانینی که در اختیار دارد تک تک این افراد را فراخوانده و محاکمه کند.

,

 

,

مزگی نژاد گفت: در این شرایط مردم در عمل حرکت موثر قوه قضائیه را دیده و این کار می‌تواند روزنه امیدی باشد برای افرادی که احساس می‌کنند قوه قضائیه خیلی در این مسیر نیست؛ قوه قضائیه در این شرایط می‌تواند کارآمدی خود را به راحتی از طریق محاکمه مفسادان اقتصادی به جامعه معرفی کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه