اخبار داغ

امام جمعه اسدیه:

دولت نقشه راه اقتصاد را تهیه و به آن جامه عمل بپوشاند/ لزوم برخورد مقتدرانه دولت با مفسدان اقتصادی

دولت نقشه راه اقتصاد را تهیه و به آن جامه عمل بپوشاند/ لزوم برخورد مقتدرانه دولت با مفسدان اقتصادی
امام جمعه اسدیه با اشاره به اینکه یک کالایی یک روز هست، یک روز نیست و یک روز بالا می رود، یک روز پایین می‌آید ویک هرج و مرجی در اقتصاد وجود دارد، گفت: دولت وظیفه دارد نقشه راه اقتصاد را تهیه کند و به آن جامه عمل بپوشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین مصیب خزاعی امام جمعه اسدیه در گفت‌وگو با خاورستان پیرامون بیانات مقام معظم رهبری در نشست با هیئت دولت، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این نشست تمام قد از دولت حمایت کردند تا همه نهادها، احزاب و گروه‌ها از دولت حمایت کنند و این حمایتی که از دولت است باید بیشتر شود تا دیگر بهانه‌ای نباشد که این گروه مخالفت می کند یا جلوی دولت را می گیرد و یا مزاحم دولت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی افزود: دولت نباید چیزی کم بگذارد چون نه در مهمات و نه اینکه وزیران این دولت وزیران تازه کاری هستند بلکه سال‌های سال در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و دوره‌های مختلف وزیر بودند و دولت در این مورد نباید مشکلی داشته باشد چون پشتوانه مردمی وجود دارد.
,
 
,
امام جمعه اسدیه با بیان اینکه مقام معظم رهبری این دفعه علنی و  بسیار خوب حمایت خود را از دولت انجام دادند، گفت: مقام معظم رهبری اعلام کردند " دولت ما یک دولت مقتدر است و می‌تواند این تحریم ها را پشت سر بگذارد" بنابراین باید جهادی کار شود چرا که ما هیچ چیزی کم نداریم فکر، نیروی کار و حمایت مردمی و مسئولان کم نیست.
,
 
,
خزاعی با اشاره به اینکه دولت باید توجه به درون داشته باشند، تصریح کرد: به دلیل کم‌کاری‌ها احساس می‌شود، مشکلاتی وجود دارد اگر این کم کاری‌ها جبران شود و جهادی عمل شود؛ دولت می‌تواند با استفاده از اقتدار خود مشکلات را حل کند.
,
 
,
وی با بیان اینکه نقشه راه اقتصاد باید به گونه‌ای باشد که وابستگی به خارج و رانت در آن نباشد، افزود: مردم باید قیمت‌ها را بدانند و حساب و کتاب دست آنها باشد در حال حاضر مردم به درستی از قیمت دلار باخبر نیستند.
,
 
,
امام جمعه اسدیه با اشاره به اینکه یک کالایی یک روز هست، یک روز نیست و یک روز بالا می رود، یک روز پایین می‌آید ویک هرج و مرجی در اقتصاد وجود دارد، گفت: دولت وظیفه دارد نقشه راه اقتصاد را تهیه کند و به آن جامه عمل بپوشاند.
,
 
,
وی افزود: وقتی نقشه راه تهیه شود به این معنا است که ما بفهمیم آن جنسی را که می‌خواهیم یک هفته یا یک ماه بعد بخریم چه قیمت خواهد بود و می‌توان در زندگی برنامه ریزی کرد اما وقتی نقشه راه اقتصادی نداشته باشیم و یا به آن عمل نکنیم از آینده خودمان خبر نداریم و نمی‌توانیم مسائل و مشکلات اقتصادی را پیش‌بینی کنیم و در نهایت زندگی و کشور ما دچار مشکل می‌شود.
,
 
,
امام جمعه اسدیه با بیان اینکه نقشه راه به عنوان یک سند چشم انداز می تواند راه اقتصادی را مشخص کند، گفت: با کمک نقشه راه اقتصادی می‌توان برای آینده برنامه‌ریزی کرد والا با این مشکلاتی که وجود دارد، هیچ کس نمی‌تواند برای آینده خود برنامه ریزی کند چرا که قیمت‌ها روز به روز بالا می‌رود و هرچند محاسبه کنند به وضعیت مطلوب نمی‌رسد.
,
 
,
خزاعی به سخنان مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته مبنی بر برخورد با مفاسد اقتصادی و حقوق‌های نجومی یا ناحق های نجومی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در برخورد با مفاسد اقتصادی، تحرکات درست و حسابی صورت نگرفت؛ مردم و مسئولان منتظر برخورد بودند اما مفسدان اقتصادی در عوض حمایت شدند و بعضی از آنها ذخیره انقلاب نامیده شدند و بعد پست‌های بزرگتری به آنها واگذار شد و مردم را ناراحت کرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه امروز در بحث واردات خودر، ارز و بسیاری از مسائل، متاسفانه این مشکلات اقتصادی، اختلاص‌ها و رانت‌ها را می‌بینیم، افزود: اگر دولت بخواهد با این افراد مبارزه کند، به راحتی می‌تواند چرا که دولت قدرت دارد و قدرت مال دولت است و هیچ کس مزاحم دولت نیست.
,
 
,
امام جمعه اسدیه گفت: قوه قضائیه نیز بارها گفته ‌است ما در زمینه مفاسد اقتصادی با دولت همکاری می‌کنیم و همچنین مردم و سازمان‌های اطلاعاتی با دولت همکاری می کنند که بحث مفاسد اقتصادی صورت نگیرد. 
,
 
,
خزاعی با اشاره به اینکه امروز دولت باید یک اقدام جدی در زمینه مفاسد اقتصادی انجام دهد، یادآور شد: درصد زیادی از مشکلات اقتصادی ما همین مفسدان اقتصادی هستند؛ هر کجا قوه قضائیه بخواهد ورود پیدا کند شاید این مفسدان وابسته به یک مسئولی، وزیری و یا نماینده مجلس باشند و بالاخره تا بخواهد یک حرکتی انجام دهد کلی سم‌پاشی‌ها برعلیه اجرای عدالت و قوه قضائیه صورت می‌گیرد.
,
 
,
وی افزود: دولت قبل از اینکه کار به قوه قضائیه و حکم برسد باید علاج واقعه را قبل از وقوع انجام دهد و جلوی رانت‌ها و مفسدان را بگیرد و روزنه‌هایی که باعث رسوخ نااهلان اقتصادی می‌شود را ببندد. 
,
 
,
امام جمعه اسدیه گفت: نظارت کافی را دولت و دستگاه های نظارتی دولت داشته باشند تا مشکلی پیش نیاد اما اگر دولت این کار را انجام ندهد و همکاری نکند؛ قوه قضائیه با اینکه قاطعانه پیگیری می‌کند اما آن مشکلات اقتصادی رفع نمی شود لذا یکی از راهکارهای مهم برای درست شدن اقتصاد، مبارزه با مفسدان اقتصادی است که امروزه با این کارهایی که انجام می دهند مفسد فی الارض نیز هستند.
,
 
,
خزاعی با اشاره به اینکه این حمایت‌های مقام معظم رهبری در واقع تیر خلاصی است که دولت هیچ مزاحمی ندارد، خاطرنشان کرد: گاهی وقت‌ها نظر براین است که دولت مزاحم دارد و کسانی هستند که از دولت حمایت نمی کنند و با این حمایتی که مقام معظم رهبری انجام دادند در واقع این بهانه از دولت پذیرفته نمی‌شود که برخی‌ها نمی گذارند پس بنابراین الان که رهبری حمایت کردند و آن برخی‌ها هم صد درصد حمایت می کنند و این هم دولت و این گوی و این میدان که ببینیم در بحث اقتصاد چه می کند. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه اگر دولت‌ها تلاش کردند و کوشش کردند و این مبارزه ها را انجام دادند و نقشه راه اقتصادی را عملی کردند قطعا مشکلات ما قابل حل است، افزود: تا زمانی که در رده های بالا رانت باشد و در بحث ارز و نظارت بر قیمت‌ها مشکل داشته باشیم و مشکلات اقتصادی همین گونه باشد، کشور ما با مشکلات دست و پنجه نرم خواهد کرد.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه