توسط ستاره شناسان؛

۱۰ قمر جدید در سیاره مشتری کشف شد

اکنون مشتری 79 قمر از جمله یک قمر عجیب و غریب دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ ستاره شناسان 10 قمر جدید در سیاره مشتری کشف کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک",

اکنون مشتری 79 قمر از جمله یک قمر عجیب و غریب دارد.

, کشف 10 قمر جدید در سیاره مشتری,

مشتری اغلب به عنوان یک سیستم خورشیدی مینیاتوری توصیف می شود. این سیاره غول گازی شامل هیدروژن و هلیوم است که از موادی مشابه خورشید ساخته شده و توسط آرایه ای از قمرهای مختلف به لحاظ زمین شناسی احاطه شده است.

امروزه، سیستم مشتری در حال بزرگتر شدن است. اتحادیه بین المللی نجوم تأیید کرده که 10 قمر جدید در سیاره مشتری کشف کرده است که اکنون مجموع کل قمرهای آن به 79 می رسد. این کشف شامل یک قمر بسیار عجیب و غریب است که به توضیح اینکه چرا قمرهای بسیاری وجود دارد، کمک می کند.

, کشف 10 قمر جدید در سیاره مشتری,

تمام این مدت، این قمرها کجا بوده اند؟
چگونه می شود که 10 قمر دیده نمی شوند؟

پاسخ کوتاه: این قمرها نسبتا کوچک هستند. مشاهده نقاط کوچک و تاریک در کنار جرم نورانی چون مشتری حتی با استفاده از تلسکوپ های قوی، بسیار دشوار است.

به نقل از vox،اسکات شپارد (Scott S. Sheppard) ستاره شناس که این کشف را رهبری کرد، گفت: "هرچه تکنولوژی ما بهتر و بهتر می شود، می توانیم قمرهای کم نورتر و کم نورتر را ببینیم، بنابراین قمرهای کوچکتر و کوچکتر را کشف کنیم."
, vox,

این قمر های جدید با استفاده از یک دوربین 520 مگاپیکسلی که به تلسکوپ عظیم ویکتو بلانکو در شیلی متصل است، کشف شد. (برای ارجاع: آخرین آیفون دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی است.) دوربین نه تنها دارای رزولوشن (وضوح) متراکم است، بلکه به ویژه برای یافتن اشیاء کم نور کالیبره شده است.

با توجه به اینکه تلسکوپ های ما روز به روز در یافتن اجسام کم نور بهتر و بهتر می شوند، کشف این قمرها باعث شگفتی نیست. دو قمر در سال گذشته اعلام شده بود. شپارد گمان می کند که هنوز هم قمرهای بیشتری برای پیدا کردن وجود دارد.